1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBOX one vervangen door welke versie?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door HEPANI, 20 dec 2022.

  1. HEPANI

    HEPANI Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    5
    Hallo allemaal,
    Soms zie je door de bomen het bos niet meer vandaar dat ik jullie mening advies nodig heb.
    Ik heb al geruime tijd (7-8 jaar) de xbox one. Nu ben ik aan het kijken om deze te vervangen door de nieuwe versie. Als ik het goed begrijp heb je deze MET disc versie en ZONDER disc versie. Ik speel vnm sport/race spellen met disc.

    Nu heb ik ergens gelezen dat 1 vd 2 zonder discs is, maar moet ik dan al mijn games opnieuw kopen?

    Nu is mijn vraag eigenlijk, welke versie is een "goede" vervangende versie van mijn one, zodat ik ook duidelijk erop vooruit ga en weer er een jaar of 8 ertegen kan. Is mijn racestuur bij beide xboxes compatible? Ik hoor graag jullie advies en meningen.

    Dank je wel alvast!
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Racestuur blijft compatible ja. Mocht je alle games met disc hebben zal je die met de Xbox Series S (versie zonder disc) opnieuw moeten kopen. De Xbox Series X heeft een disc tray en heeft betere hardware, als je het geld kwijt kan is dat de betere optie.
     
    HEPANI vindt dit leuk.
  3. HEPANI

    HEPANI Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    5
    Is de X versie ook de momenteel duurste versie? Nieuwste versie?
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ja, maar je krijgt over het algemeen ook meer waar voor je geld, doordat Jorrie al aangaf dat er betere hardware inzit en bijvoorbeeld laadtijden korter zijn dan bij de S, iets meer althans. En het is allemaal wat mooier, iets wat jij voor je ervaringen met racegames wel kan gebruiken denk ik. Je hebt er ook meer aan omdat veel race games, met name Forza, al recente updates hebben gehad die hem compatible maken met de nieuwste hardware zoals die van de Xbox Series X. Het kost je 500 euro, maar dan kan je wel weer de beoogde acht jaar vooruit en kun je in principe slim versies van de console wel overslaan. :)
     
    HEPANI vindt dit leuk.
  5. HEPANI

    HEPANI Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    5
    Dank jullie voor je reacties.
    Kunnen de controllers van de one ook worden gebruikt op de X-versie of moet je een extra aanschaffen (ivm spelen tegen elkaar)?
    (ander vraagje...is gamepass abo de moeite waard??)
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ja hoor, de controllers kan je gewoon gebruiken. Gamepass is wat je zelf wil. Ik vind het zelf niet handig omdat ik weet dat ik teveel keuze heb en daardoor de spellen toch niet ga spelen, de andere zweert erbij.
     
  7. JackWalker

    JackWalker Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Dag! Als je al een aanzienlijke verzameling discgames hebt, zou ik je aanraden om te gaan voor de versie MET disc drive. Je hoeft je games dan niet opnieuw te kopen. Wat betreft het racestuur: je moet het exacte model checken, maar de meeste sturen die compatibel waren met de Xbox One werken ook met de nieuwere versies.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    na een jaar is hepani eindelijk geholpen
     
    Yerewn en janter vinden dit leuk.
  9. HEPANI

    HEPANI Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    5
    Beste allemaal,
    Wegens omstandigheden lange tijd niet kunnen reageren.
    Ondanks dat wil ik aangeven dat ik mede door jullie tips goed ben geholpen en in het bezit ben van de xbox serie x...ben er tevreden mee.
    Thx all
     
    Yerewn, Yellow 13, Tyrant en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nice. Gelukkig zijn die dingen niet moeilijk te krijgen meer. Veel plezier daarmee! :thumbs:
     

Deel Deze Pagina