Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Wise words my friend!! Wise words
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556




    Edit: WTF die X1 tumb
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heeft er iemand een (objectief) lijstje met pros en cons van de Xbox One en de PS4? Ik wil Fallout 4 gaan spelen als ie uit komt, dus dan moet ik een nieuwe pc / Xbox One / PS4 kopen. Ik heb me (afgezien van het aanmaken van dit topic twee jaar geleden) totaal niet bezig gehouden met de hele console war.
     
  4. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Xbox One en PS4 is echt lood om oud ijzer. Console war kijk ik zelf altijd dwars doorheen, vind ik echt de grootst mogelijke onzin. Het zijn allebei prima consoles.

    PS4 is grafisch iets beter, dus single player games koop ik vrijwel altijd daarop. Xbox Live vind ik dan weer iets beter in elkaar steken dan PSN, waardoor ik met multiplayer games meestal voor de Xbone ga. Vond bij de 360 en PS3 de Xbox controller duidelijk de betere (die van Sony vond ik iets te klein), maar bij deze generatie ga ik toch voor de nieuwe Dualshock van Sony.

    Als ik jou was zou ik het vooral van de exclusieve games laten afhangen, dat is eigenlijk het grootste verschil tussen de 2. Al valt het aantal exclusives bij beide consoles tot nu toe eigenlijk een beetje tegen. Is het je echt puur en alleen om Fallout 4 te doen, dan is vanwege de mods de PC misschien wel de beste keuze.
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zou het per game bekijken, maar Fallout 4 heeft op de X1 modsupport, tsja...
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    PC ook. :p
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.479
    Leuk Bevonden:
    5.071
    Modsupport is echt nice, dat heeft X1 dan weer goed geregeld, of ze moet het verneuken door een of ander restrictie systeem toe te passen.
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    PS4 dus ook, maar enige tijd later.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.579
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Kunnen we deze thread niet sluiten? Er is geen competition meer. Microsoft kan beter stoppen met de Xbone. _O_
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kunnen we @Modder-Eter een ban geven tot een half jaar na de release van Shenmue? Het worden anders zware tijden op dit forum.....
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Kan , maar dan moet je hem aangezien t nog maar de launch van een kickstarter is waarschijnlijk tot 2022 bannen
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.579
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Dan start ik in de tussentijd wel playstationworld.nl :mad:
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Shenmueworld, ik word wel mod
     
    Kevf vindt dit leuk.
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik kan me wel voorstellen dat Microsoft zit van "godverdomme" als Sony een briljante nieuwe IP als Horizon laat zien. Dat blaast alles weg wat Microsoft heeft laten zien en zo dichten ze het gat met Playstation nooit. En als klap op de vuurpijl de terugkeer van The Last Guardian.

    Microsoft blijft ondanks het betere najaar in de hoek waar de klappen vallen. Ze moeten met nieuwe series komen. Een nieuwe Halo, Gears en Forza gaat de strijd met Sony niet winnen. De enige game van de MS persconferentie die me aansprak was Recore.
     
  15. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Is allemaal zeer persoonlijk natuurlijk. Jij vind een nieuwe Gears, Forza en Halo niet interessant, ik word daar nog steeds heel blij van, gezien het stuk voor stuk games zijn die tot de top van hun genre behoren. Dat is hetzelfde als zeggen dat de nieuwe Uncharted en Ratchet niet tellen.

    Ik vond de show van sony een stuk beter. Ik werd erg blij van de conferentie van Sony, omdat ze puur gameplay lieten zien en niet zoveel CGI, iets wat microsoft wel erg veel deed. ik heb echter veel meer met de games die microsoft heeft laten zien. TLG vind ik er saai en outdated uitzien, JRPG's trekken me totaal niet en Uncharted heb ik nooit echt spectaculair gevonden. Dan blijft inderdaad Horizon over. Ik was aardig weggeblazen door die game, maar of het wat gaat worden moeten we natuurlijk nog maar afwachten. Het is en blijft Guerilla, die gasten hebben in al die jaren welgeteld 1 goeie game gemaakt (Killzone 2). Ik snap dat mensen de games die sony liet zien beter vinden, maar voor mij persoonlijk zat er weinig bij.

    Overigens vond ik het Shenmue gedeelte erg afdoen van de rest van de show. Wat een aanfluiting, een kickstarter op het podium zetten van een game die nog amper in ontwikkeling is. Financier de game dan gedeeltelijk en laat de game zien als hij bijna af is. Vond ik sowieso wel een puntje: alles wat Sony heeft laten zien is voor 2016 of zelfs later. Bij microsoft vond ik dat gedeeltelijk ook wel hoor, maar wel een stuk minder.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom zeggen mensen steeds dat. Ze komen met Scalebound, Recore, Quantum Break, Sea of Thieves. Allemaal nieuwe first party IP's en geen standaard games.
    Dan heb je ook nog Crackdown als reboot en Phantom Dust maar die zal nog wel even duren en tig aan exclusive indie titels.
    Sinds jaren komt er ook weer eens een nieuwe Gears en Halo. En daar is gewoon vraag naar dus dom om niet te doen. Enige die ieder jaar komt is gewoon Forza.
     
  17. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Eens hoor, maar van al die games waren alleen Sea of Thieves en Recore aanwezig op de E3 en het gaat in dezen om de E3 presentatie. De rest is gamescom

    Overigens komt Forza om het jaar: het ene jaar horizon en het andere jaar motorsports, vind ik 2 totaal verschillende franchises eigenlijk.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ging erom dat er werd gezegd dat MS met nieuwe dingen moest komen om te "winnen"
     
  19. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is afwachten hoe de genoemde games gaan worden, het zou inderdaad zo maar kunnen zijn dat Scalebound een geweldige game wordt of Sea of Thieves..

    Gears werd op XBW ook over het algemeen niet echt super geweldig ontvangen en hetzelfde geld voor Halo, ach misschien bij release is iedereen enthousiast, maar MS had van mij wel een echte klapper mogen maken gisteren op games gebied.
    Die is gewoon echt uitgebleven.

    Met de Holo lens vond ik MS echt top! maar goed ik kan mij nog een Kinect herinneren dat ook zo dood is als ik weet niet wat.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik denk dat het er meer om ging dat Sony met verrassing na verrassing kwam waar MS de games liet zien die we al kennen. @Hybrid
     
    iMark 007 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina