1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    misschien max 1 speler van de 10, naast de originele gebruiker?

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zal zo support niet snel geloven. Zijn meestal toch bots of een of andere indiër die niks weet. :+

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Take a chill pill, het duurt nog wel even voordat beide consoles droppen.

Keep in mind, de One checkt (indien je speelt) eens in de 24 uur of je online bent. Voor de rest zal het weinig verschil maken op het spelen van games gebied.

Ps4 kun je games verkopen (fysiek) en bij de One zal dit digitaal gaan. Hoe dit gaat weten we ook nog niet precies. Games kun je gewoon fysiek uitlenen aan vrienden bij de Ps4 en bij de One zal dit digitaal gaan aan max 10 man.

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Mensen lees:

Je hebt 3 varianten van uitdelen op de Xbox One:

Binnen 1 huis:

Iedereen in je huis mag gebruik maken van 1 library aan games en 1 Live Gold abbo. Stel ik heb 4 accounts: Zoon, Dochter, Pappa en Mama. Papa is baas dus hij heeft Xbox Live Gold. Maar papa is even weg en Zoon wilt spelen. Nu kan Zoon inloggen met zijn eigen Zoon account en gebruik maken van de games en Live Gold. Dit kan ook met meerderen tegelijk. Logisch, want je wilt gewoon splitscreen kunnen spelen.

Familie sharing:

10 mensen in je friends list kunnen worden aangesteld als familie. Zelfs als iemand 3000 miles van je vandaan woont kan je die vriend als familie aangeven. Deze 10 mensen kunnen gebruik maken van jouw games, maar moeten daarvoor wel eens per uur online komen. Zo kan er goed worden bij gehouden wie welke game van elkaar gebruikt op dat moment. Een game kan op 1 moment maar op 1 console worden gespeeld

Game Passing:

Dit houdt in dat je de game weg geeft. Dit kan alleen aan iemand die 30 dagen of langer in je Friends list staat. Dit kan eenmalig en je bent na het weg geven van een game niet meer de eigenaar van de game. Je kan uiteraard wel gebruik maken van de Familie sharing hier boven om dan als nog de game te spelen.

Die support slaat op de eerste.

5. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Misschien een domme vraag.

Maar wat gebeurt er nou eigenlijk als je niet online bent ?

Ik hoor mensen alleen maar klagen dat je elke dag online moet zijn bla bla... maar is het echt zo een ramp als je dat niet bent.

Stel UPC heeft een weekje storing ofzo.

6. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Je moet alleen 1 keer per dag online zijn als je gamed. Als je niet gamed hoef je niet online te zijn. Maar als je niet online bent en je wilt gamen heb je 1 daag speeltijd.

Xbox One Play & charge kit

En

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Kijk, dan gaat het kut worden. Dit is ook echt het grote nadeel aan de One, als je na 24 uur niet ''incheckt'' (dit gaat automatisch) dan kun je voor zover ik weet niet gamen totdat hij weer connect.

Het inchecken gebeurd gewoon op de achtergrond en kost helemaal niks. Het gebeurd gewoon zodra je inlogt.

Die headset moeten we dus los kopen?

8. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Kijk en dat is wel echt achterlijk:emo::emo::emo:

9. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat is dus echt vervelend. Maar nu is de vraag, hoe vaak komt dit voor? Inprinciepe heb je 24 uur om je internet te fixen voordat je niet meer kunt gamen.

Ma'ja het is gewoon een stap ''vooruit'' net zoals dat je bij Xbox Live een kabel verbinding moest hebben om te kunnen spelen.

10. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409

Niet bekend. Charge kit is wel los. Er is ook een controller en charge kit combo.

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Gewoon afwachten. Ik ben zelf op dit moment zeker pro PS4. Maar ook die pre-order ik nog niet. En dan zou het voor mij eigenlijk nog niet eens een keuze zijn geweest omdat ik bij elke generatie alle consoles koop (op handhelds na) Het is voor mij momenteel meer dat de One afvalt. Hoe dan ook, de E3 is net geweest. Er is nog tijd voor MS om te reageren danwel policies aan te passen. En dat geld ook voor de PS4. Er is nog teveel onduidelijkheid, vooral bij de One.
    Wat goed is aan jouw ommedraai (want je was eerst erg positief over de One) dat je in ieder geval dingen gaat afwegen nu.

24 uurs check heeft wel meer invloed op het spelen. Wel op de lange duur, indien MS de stekker uit de servers trekt.

dit is iets waar ik over heb nagedacht trouwens. Waarom heeft MS niet het volgende gedaan;
    Wanneer je een spel van je HD speelt, zonder de disc van het spel in de tray, online check. Speel je het spel van disc-HD, dan volledig offline mogelijk zonder tijds beperking. De One zelf zou dan feitelijk de check doen. En aangezien je de fysieke disc dus heb is er geen online check nodig. Dit systeem, hoewel het nog lang niet alle DRM issues weg zou halen zou in ieder geval één van mijn zorgen wel weghalen, 'kan ik over 10 jaar nog wel gamen als ik met SP spellen afhankelijk ben van de servers?'
    Nog steeds niet ideaal overigens.

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Jij en je stekker trekken :+, ik verwacht dat MS dat in de toekomst niet gaat doen. Zeker niet als je je hele systeem online wil.

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    'verwacht' kan een duur woord zijn als je geen garantie heb. En MS heeft al wel laten zien dat ze niet altijd even loyaal zijn op dit gebied. Xbox.

14. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nou omdat je dan de situatie kan krijgen dat gamer 1 (die de game gekocht heeft) online speelt zonder disc, maar de disc dus aan een ander kan geven die de game dan offline speelt.

EDIT: Misschien begrijp ik je verkeerd btw, dat je bedoelt dat een game alleen offline met disc te spelen is, mits de disc al aan de gamer profile gelinkt is en de XBone dat gewoon kan verifiëren.

Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  15. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is correct, maar nu met nog meer servers en hoe prominent aanwezig van het internet gaat worden voor de Xbox One zie ik dit niet echt gebeuren.

16. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar Mocrosoft wil gewoon altijd weten of je originele game hebt, zodat je dus niet online illegale backups kan spelen-)

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ja dat kan. En dan heb je twee spelers die het spel kunnen spelen. Dat zou een nadeel kunnen zijn voor MS. Aan de andere kant zijn er dan nog altijd bepaalde DRM acties die wel nog steeds van kracht zijn. 2ehands markt e.d.
    Kijk het liefst zie ik dat hele DRM verdwijnen. Maar dit was in ieder geval een iets vriendelijke manier geweest. maar goed, het was maar een idee.

Nu meteen nee, binnen 5-10 jaar verwacht ik het ook niet snel. Daarna? Ik weet niet, durf jij echt die garantie te geven? Die dingen blijven online zolang het MS geen geld kost, of geld oplevert. Als het MS geld gaat kosten dan wordt het al een ander verhaal. En wie zegt dat MS in de 'console'-markt blijft op de lange duur? Sega maakt geen consoles meer, maar ik kan nog steeds mijn Dreamcast aan zwengelen. Dat is bij de One straks anders.

18. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Check mijn edit, in principe zou het mogelijk moeten zijn als een disc alleen offline werkt op de XBone als het profile reeds aan de disc gelinkt is. Je kan de game dan niet op een 2de console kunnen spelen.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zolang die accu dit keer wel wat beter is zeg. Heb er heel veel versleten m 360.

20. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Oh ja, op die manier zou het zeker werken. Overigens was dit niet meteen hoe ik het dacht omdat ik ook in mijn hoofd had dat op mijn manier ook regio's zonder Live support dan nog steeds bij release toch zouden kunnen gamen.

Deel Deze Pagina