1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Games?

En omdat er genoeg mensen zijn die geen probleem hebben met de 24 uur online check?

2. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat is henk en piet tegelijk spelen?

3. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Xbox is gebruiksvriendelijker dan de PS. Controller van de Xbox is ergonomischer dan die van de PS. UI van de Xbox is mooier dan die van de PS. Xbox One wordt een alles in één (media)systeem, de PS niet. Ik kan nog doorgaan als je wilt?

Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  4. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Halo :+

5. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Jij hebt de PS4 en One blijkbaar al uitgetest ?

6. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    wel de 360 en de ps3. Waarom zou ik gaan switchen naar de Playstation als de Xbox al jarenlang mij vertrouwen heeft gewonnen?

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat je hier wel eens gelijk in kan krijgen. Dit zou dan het soort addertje zijn. Ik ga dit even aan die MS dude vragen, you never know.

In bijna elk opzicht superieur? Dat is subjectief vind ik. Het is maar net waar je voorkeuren liggen. DRM, 24 uur online check? /Care. Games? Mijn boeien de X1 games meer van wat we nu weten. Power? Op papier is de PS4 zeker sterker, maar als ik dan weer een Forza 5 of Quantum Break zie, die beide in-game waren....dan zie ik een console die genoeg aan kan. Ik zal altijd meer affiniteit met het Xbox platform hebben dan PS en er is niet genoeg 'mis' met de X1 om als eerste de PS4 te halen. Hoe meer ik over de leuke kleine en grote nieuwe dingen lees, hoe meer ik naar de X1 begin te neigen.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind dit niet het uitgangspunt van een gameconsole. Voor media heb ik andere apparaten staan, die een game console zeker nooit gaat overtreffen.

9. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ook, En de xbox 360 dashboard is veel chiller dan die van de ps3. Maar dat betekent niet dat dat geld voor de next gens.

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ik neig nog steeds naar een Xbox omdat ik gewoon een fanboy ben maar wel objectief en realistisch :+

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Het is alleen maar logisch dat een console de komende jaren alleen maar meer gaat bieden. Daarbij bied het dan ook meer dan alleen games voor z'n geld. Uiteindelijk krijg je voor de X1 een echt compleet pakket waarbij je ook echt lekker op kunt gamen. (zie maar naar de line-up)

Uiteindelijk komen zo goed als alle third-party games op beide consoles uit, Ps4 en X1. Dan moet je toch echt kijken naar welke controller volgens jouw beter is en welke games jij tof vindt... Is dat 24 uur online gebeuren niet chill? Koop je toch lekker een ps4?

Ik verwacht dat de X1 dashboard een gewoon geoptimaliseerde versie van de huidige, sneller/beter en logischer ingedeeld. Daarnaast hou ik erg veel van de Metro (Windows) design stijl :cool:.

@Heroic,

Ik denk dat Vegetom doelt op jouw forumstatus :+.

12. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Je post zal wel niet geheel serieus zijn geweest, maar is iedereen niet ziek van Halo ondertussen? Leuk erbij, maar absoluut geen system seller meer naar mijn mening.

Een mediasysteem waarvan 99% van de functies waarschijnlijk toch US-only zijn. En de rest van de punten baseer je waarop? Juistem. Dat weet niemand nog.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je baseert nu alleen zelf ook. ;)

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Xbox 360 gebruiksvriendelijker, ja. Niet zo'n groot verschil meer als eerst. maar daar kan ik het mee eens zijn.
    De One gebruiksvriendelijker, nee. Zeker niet gezien de restricties van DRM.

Controller, mee eens. Hoewel het nog even afwachting is met de nieuwe van de PS4 heeft de Xbox controller zich inmiddels wel bewezen.

UI is mooier, maar met de laatste updates vind ik het er niet beter op geworden. Door je eigen gamelijst browsen is omslachtiger geworden en ik vind hem in zijn geheel langzamer geworden. De PS UI is simpel, niet altijd even goed, maar wel wat sneller dan die van de 360. Tenminste, met het één wel, met het ander niet. Hoe het op de next-gens zo is, dat is afwachten.

Ik persoonlijk wil een gameconsole, daar koop ik zo'n ding voor. Grappig dat sommige functies die andere aparaten in mijn bezit door de One uitgevoerd kunnen worden, maar het is toch niet zo dat ik dat spul plots weg doe hierdoor.

En een keuze maken voor de next gens gebaseerd op oude consoles is niet onlogisch, maar je moet je daar ook niet blind op staren.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kijk naar de functies op de 360. Hoeveel is daar US only...

@ Nightbringer, ik vind dat een game console de games centraal moet houden. En zoals ik nu kijk naar de X1 en eventuele vervolgen, gaat het er voor mij uitzien dat media centraal gaat staan en games een bijzaak gaat worden.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat was me punt niet. Hij oordeelde dat je niet dingen kun baseren op de vorige console mbt de console en de UI van de One. Maar toen deed die het zelf met "99% US only"

17. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Uiteindelijk gaat het om de games.

PS4 heeft mijn voorkeur omdat ik denk dat de PS4 op langere termijn betere exclusives gaat hebben. Misschien heb ik wel te veel vertrouwen in de studios van Sony (Naughty Dogs, Santa Monica, Guerrilla Games etc).

Daarnaast heb ik niets met Halo of Gears of War. En qua exclusives blijft er dan weinig over. Gelukkig hebben ze op de E3 een paar nieuwe exclusives aangekondigd

Heb destijds een Xbox 360 gehaald voor Alan Wake en Left 4 dead (ik heb een Mac, anders had ik ze wel op de PC gespeeld)

Maar goed, ik heb altijd een Playstation gehad... maar ik wil de One wel een eerlijke kans geven. Een fanboy ben ik dus zeker niet.

Uiteindelijk gaat het om de games... en is een console eigenlijk bijzaak. Alleen heeft MS het me wel moeilijk gemaakt met al die regels.

18. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De developer van DayZ over de X1 en de PS4:

19. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft al ontzettend veel diensten op de 360 en hoeveel daarvan zijn er voor Europa? Heeft vooral met wetgevingen en alles ook te maken geloof ik. Denk jij nou echt dat dat gaat veranderen?

Ik vind het knap om nu al te concluderen dat de Xbox One gebruiksvriendelijker is, ergonomischer en de UI mooier. Dat is gebaseerd op vrijwel niks.

20. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ND heeft twee teams.

1 die Uncharted 3 als laatst heeft gemaakt
    1 die The Last of Us heeft gemaakt.

Wat een brute studio :)

Deel Deze Pagina