Mijn hart wil een Xbox One, maar mijn gamers-verstand
zegt PS4.
Ik koop ook gewoon de PS4... Sony is goed bezig op alle fronten de laatste tijd en ze zijn duidelijk vernieuwend bezig.
Gaikai moet er nog inkomen en eindelijk komt de cross-chat er ook in. Ik geloof heilig dat de manier van downloaden en updaten bij de PS4 beter voor elkaar is dan het drama-gedoe bij de PS3. Ik kan het weten, daar ik PS+ gebruiker ben.
Ben ook blij en vind het een goede ontwikkeling dat beide services van MS en Sony meer van elkaar gaan lenen. Wat wil zeggen, Sony wordt toegankelijker en vloeiender, terwijl bij MS je ook echt wat krijgt voor het geld wat je neerlegt itt Xbox Live nu.
Heb nog 14 maanden Xbox live, maar om nou te zeggen dat ik echt waar voor me geld krijg, nee. MS vangt geld voor een service die in mijn ogen totaal niet verrijkd of positief beladen wordt.
Itt tot Sony waar ik alleen al, in de afgelopen 3 maanden de volgende full-games heb mogen downloaden...
- Catherine
- Hitman Absolution
- Ico
- Shadow of the Colossus
- Mortal Kombat
- Dead or Alive 5
- Little Big Planet Karting
- XCOM
- Uncharted 3
- Tekken Revolution
- Joe Danger
- The Cave
- etc etc etc
Als je bovenstaande lijstje bekijkt en dat vergelijkt met wat je van je Xbox Live abbo heb gekregen, tsja .... dan moet MS en wij ons diep schamen dat we zo makkelijk MS ons geld laat afnemen.
Ja, ok.... MS heeft een betere controller en misschien wel een leuker interface, betere apps, Forza, Halo, en andere leuke exclusieve IP's....
but honestly, who gives a shit about services which are made for the US? maar in deze huidige opzet en weg die ze gaan bewandelen, geef ik MS geen ene cent. Sony kan wellicht ook wat gaan doen met DRM rechten etc, maar de manier waarom ze zichzelf presenteren, ligt hun hart bij de gamer.
En juist om die redenen gun ik Sony mijn geld, mijn 'gegevens' en mijn loyaliteit. Ik wacht met spanning af totdat ik mijn PS4 kan uitpakken en genieten van neerlands trots, Killzone.
En als MS met een dikke pricedrop komt, of een Xbox one Slim, en ''the-price-is-right'' misschien dan, heel misschien koop ik die dan om te genieten van Killer Instinct en Titanfall en de rest.
Klik om te vergroten...