1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ben het zelf echt niet eens over het dashboard. Vind het een prima dashboard, nog altijd. Goede IP's is ook gewoonweg niet meer waar, moet je kijken waar ze mee kwamen bij hun show en ze hebben nog een aantal uit de doeken te doen. Updates zijn US only? Wat voor updates?

Het lijkt wel alsof mensen onrealistisch veel vertrouwen in Sony en de PS4 hebben. Alsof SOny ineens met fantastisch veel services gaat komen voor Nederland....yeah we'll see about hoor. Ieder zijn ding zal ik maar zeggen, maar ik denk dat sommige mensen iets teveel van Sony verwachten. En dat Sony meer waar voor het geld bied valt echt nog te bezien vind ik. Denk zelf dat we op X1 echt meer services kunnen verwachten bijv.

Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  2. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ehh? Focussen met wat? Content? Games? Het apparaat richt zich veel meer op games dan de Xbox One. Ik snap niet zo goed wat je bedoeld, als je het hebt over support in het algemeen, dan ja absoluut, gezien de track record van Sony. Europe is één van de belangrijkste markten van de Playstation.

De Xbox One is daarentegen meer een mediabox, waarbij gaming één van de functies is. Ik verwacht dat de meeste van deze mediafuncties niet naar Nederland komen, gezien de track record van M$.

3. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef geen services, interesseert me niet heel veel. Nieuwe IP's van MS zijn nu wel aardig, maar weinig first party, ze kopen gewoon een hoop op.

Ik verwacht dat MS over 3 jaar de gamer weer in de steek gaat laten ( net als met de 360 ), en dat Sony ( net als met de PS3 ) tot het einde vette first party exclusives blijft bieden.

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Grappige is dat beide systemen gewoon ganes doen, maar MS doet DAARBOVENOP extre services. :) geen vervanging, uitbreiding.

5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke services bied MS mij wat Sony niet bied?

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ja, maar die extra services komen wel 75% terug in je gui.

7. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Zo denk ik er deels ook over.

Ik bedoel van..

Als je nu nog met games als The Last of Us en Beyond Two Souls kan komen (een paar maanden voor de release van je nieuwe console). Dan doe je het gewoon goed.

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
  9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    TLDR, ik haat Microsoft nu... Hoe moeilijk kun je iets war simpel is maken? Echt, als gamer wil je hier niet eens over nadenken... Ik betaal voor een game, dan doe ik ermee wat ik wil, klaar.

Xbox None, ik pre-order een PS4.

Ben klaar met de onduidelijkheid van Microsoft, duidelijk dat ze hun marketing afdeling moeten ontslaan. Hoe moeilijk en met beperkingen beladen moet je een game, een GAMECONSOLE maken?

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind de Xbox One een omslachtig ding met belachelijke policies van Mschoft. Vind het gamesaanbod vooralsnog niet heel bijzonder. En dan is de console nog eens een stuk minder krachtig en 100 euro duurder.

PS4, geen gezeik, geen restricties, geen DRM, krachtigere console, sterkere first party support en ook nog eens 100 euro goedkoper!

Blijf het bizar vinden als je naar de specs kijkt en dan ook nog eens naar feit dat de PS4 een voeding ingebouwd heeft zitten en dan vervolgens ook nog flink kleiner is.

Naar de E3 kijkende, heb ik het gevoel dat Mschoft geen ene hol om de echte gamer geeft die hun consoles groot hebben gemaakt. Het is een bedrijf met smerige truukjes en kennelijk een enorme plaat voor hun kop.

Xbox None en PS4 all the way hier!

Kijk ook maar eens wat Mschoft de afgelopen jaren aan first party games heeft afgeleverd, ding was zowat dood en moest het hebben van 3rd party games. Kijk eens wat Sony nog even afleverd een paar maanden voor hun nieuwe console op de PS3. The Last of Us is een van de beste games ooit gemaakt. Sony heeft zoveel toffe first party games. Mschoft heeft er veel en veel minder. En degene die ze hebben, die doen mij gewoon weinig.

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Gozer, ik bekijk gewoon wat zowel Microsoft als Sony aanbieden en maak dan een oordeel. Ik ga niet een persconferentie van PS bijvoorbeeld bekijken die goede dingen laat zien en als een Xbox fanboy alles van tafel vegen en blind een bedrijf volgen (hint hint hint).

Die ''precies'' reactie was op Hybrid omdat hij objectief en goed de verschillen beschreef waar je echt wat mee kan ipv ik deel games echt niet aan vrienden uit, zonde van de spullen blablabla.

12. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "Without rules, there is chaos" quote van Kramer (Seinfeld)

Met policies en drm zijn het nodig voor family sharing feature anders werkt het voor geen meter.

Maar ik denk niet de uitgevers met dit feature blij mee zijn.
    Het is te sprookachtig voor family sharing, eerst zien en dan geloven.

Microsoft zegt de helft, andere helft mogen we uitzoeken hoe het in elkaar zit met de family sharing feature, dat is een hype anders praten we niet over Microsoft.

Weinig aandacht voor P4, meer aandacht voor Microsoft.

13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ze geven nu een paar 3rd parties een zak geld, maar zodra ze een installed base hebben hoef je niks meer te verwachten van Microsoft. Was met de 360 ook zo. Ze kwamen met Kinect en zijn juist de games vergeten. Nu doen ze wat met games, maar uiteindelijk is alles gericht op de mainstream qua televisie en Kinect. Met Sony ben je gewoon gegarandeerd van first party ondersteuning tot het eind van de generatie en daarna. Die garantie heb je bij MS niet.

En echt serieus, geen enkele gamer geeft om die services. Op de 360 heb ik ze nog nooit gebruikt. Als een idioot tegen je console praten en zappen met je handen, joepie, wat een geweldige uitbreiding.

14. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja dat is een mening. In mijn klas zijn genoeg game artists die het wel interessant vinden. Insta switch tussen apps en browsen terwijl je gamed met skype er bij. Ben je net klaar met BF4 en kom je terug in de lobby, ff snel naar XBW switchen, instantly, om ff te spammen met je kills, en vervolgen weer verder.

15. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja want nu heb ik xbox world niet open staan op mn foon waar ik in 10sec een bericht kan typen

16. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Dus je wilt zeggen dat in het verleden MS na 3 jaar geen vette exclusive games meer gereleased heeft?
    Wat een onzin.

Op de Gamescom in augustus worden er nog meer exclusives aangekondigd.'
    GoW en Fable hebben we nog niet gezien en dat is met een reden.

En wat betreft die extra services daar kijk ik zeker wel na uit.
    Als er 60% van die services na NL komt ben ik tevreden.

Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    In eerste instantie dient het ding gewoon een GAME console te zijn en dat is het niet. De nadruk ligt op hele andere features en een hele waslijst aan restricties die het gamen beperken. Als ik al die andere meuk wil, dan kies ik daar zelf wel voor. Ik wil een game console.

18. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Dat is jou mening en dat mag je vinden.

Heb je de persconferentie van MS wel gezien?
    Het ging alleen maar om games en vooral exclusives en nieuwe IP's.
    Geen kinect trash en weinig tot geen arcade games.
    Vooral core games.

19. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Geen aracdegames vind ik juist erg jammer. Dat maakt Xbox 360 zo ontzettend fijn als gameconsole.

En je zegt zelf dat je de Kinect trash niet wilt hebben. Daarom snap ik MS's beslissing niet om de camera te verplichten. Een gameconsole kan/moet prima functioneren zonder voice commands.

20. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909

Deel Deze Pagina