1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dit is allang ontkracht, iedereen kan de demo versie gratis krijgen waar alleen dat ene karakter in zit.

    Vind je de game tof maar niet alle karakters? Dan koop je er losse karakters bij.
    Wil je gewoon de hele game hebben dan moet je die gewoon kopen zoals elk ander spel.
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Als je mijn post erna had gelezen, zie je dat ik precies dat zeg. ;)
    Dat je in 1 keer de hele game kon kopen wist ik niet.
     
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ja hallo ik was al druk bezig met typen natuurlijk. :+

    Er komt zelfs een disc versie als 't goed is. :)
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Ooh shit sorry, was gewoon voobeeldje! :+

    Zou wel dope zijn als hij komt, maar zal wel niet. DICE maakte deel 3 maar is te druk met hun titels. En MS heeft zowiezo de licentie dus ik zie het niet gebeuren. Playboy en Battlefield 2143 zijn ook fake hoor! :+
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vind ik een goeie zaak

    Ik was echt een beetje over de zeik toen het leek alsof het helemaal f2p met microtransacties zou worden

    Maar op deze manier is het win/win

    mensen die niet meteen 60 euro er aan uit willen geven kunnen het spel stukje bij beetje vanuit een soort demo uitbreiden (en zijn dan uiteindelijk vast duurder uit maar dat is de premie die je betaald voor deze mogelijkheid) en de rest kan gewoon de hele game kopen en is in 1 keer klaar


    Ik ben altijd nog een beetje sceptisch mbt F2P omdat het in veel gevallen echt uitmelken word
     
  6. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    De afgelopen E3's van Microsoft bestonden uit.

    - Kinect crap
    - Halo/Forza/Gears

    Geen nieuwe grote IP's zoals The Last of US, Beyond, of kleinere nieuwe IP's zoals Rain, Puppeteer e.d.

    Ik verwacht dat MS deze generatie weer hetzelfde gaat doen. Kan ook niet anders ze hebben simpelweg de 1st party developers niet.

    Sony heeft
    Guerilla games ( 2 teams )
    Naughty Dog ( 2 teams )
    Sony Santa Monica ( meerdere teams, 1 onder leiding van Stig ( maker van God of war 2), en een ander team welke GOW:A hebben gemaakt.
    Polyphony
    Sony Japan: Ape Escape, Siren, LocoRoco, Patapon, Ico, Shadow of the Colossus, The Last Guardian, Knack
    Sucker Punch ( 2 teams )
    Evolution Studios
    Media Molecule
    En dan nog Sony Bend, Sony London, Sony San Diego.
     
  7. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wow ik weet nu zeker dat ik voor de PS4 ga als de zaken zo blijven.
    Van MS vind ik alleen Forza vet, maar dan kan ik weer eens Gran Turismo spelen.

    Ga denk gewoon lekker bij de release al die console scoren _O_
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Niet om je te ontmoedigen maar ik vond GT5 echt kut en GT6 komt volgens mij nog naar de PS3 en niet de PS4? :+
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    GT is idd matig. Ik verwacht meer van Driveclub.
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Driveclub ziet er ook maar matig uit tot zover. En niet echt een vervanging voor Forza en GT, totaal ander genre. Beetje als ARMA3 en COD. Beide shooters, maar daar is ook alles mee gezegd.
     
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dit is volgens mij gister bevestigd dat hij ook naar de PS4 komt, maar dit gebeurt iets later.
    Ze zijn daar nu al mee bezig.

    De reden waarom dan niet gelijk op PS4? de maker wilde de gamers van de PS3 niet overslaan en heeft hem daar als eerst voor gemaakt.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    leuk verhaal maar in werkelijkheid zijn ze natuurlijk nog lang niet klaar met de nieuwe assets voor de PS4 versie :+

    Ik bedoel GT5 op de PS3 was immers ook voor 80% oude gerecyclede assets (op de premium cars na)

    nou begint in het ergste geval dat hele proces weer van voor af aan voor de PS4
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    GT5 kut noemen gaat mij iets te ver, maar teleurstellend was het wel. Vooral met dat gedonder dat maar 200 auto's destijds echt nieuw waren en de rest alleen maar imports van GT4 (en daardoor ook grafisch achterhaald). Het hele schade model was ook suf gedaan.
    Dit wil niet zeggen dat het met GT6 ook het geval gaat zijn natuurlijk. Dat er weer geen dynamisch weer in de nieuwe Forza zit vind ik zelf wel weer jammer.
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja er zijn naast de premium cars wel meer dingen minder aan. Tuning, vinyl editor, engine sounds, online community zijn in Forza 4 mijlen beter dan GT5. GT6 zal vast verbeteren maar dat doet Forza 5 ook. Maar smaken verschillen.
     
  16. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Gelukkig hou ik niet van racegames.

    Denk ook dat de PS3 vettere exclusives heeft dan de 360. Ook qua platformers...

    Of dat ook op de next-gen het geval zal zijn... is natuurlijk even afwachten. Maar ik heb genoeg vertrouwen in de first party studios van Sony.

    Al moet ik wel zeggen dat ik een game als Titanfall ook graag op de PS4 had gezien. Maar goed, Killzone en inFamous Second Son zien er natuurlijk ook schitterend uit.

    Dus de keuze blijft moeilijk. Had ik maar geld te veel... dan was de keuze makkelijker geweest... en kon ik ze gewoon beiden halen. :)
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Oh ik wou daar niet mee zeggen dat GT beter is als Forza. Zeker de vinyl editor b.v is geweldig van Forza. GT5 stelde alleen teleur, maar was niet 'kut' imo. Beide hebben zo hun charme en ik heb ook beide in mijn bezit. Forza 5 is ook weer interessant, zeker met dat AI gebeuren.


    Iets anders. Die 3gb RAM voor het OS blijf ik toch een flinke hap vinden vergeleken met de 1gb van de PS4. In de begin periode van beide consoles zal dat imo niet meteen een groot verschil opleveren, maar op de lange duur denk ik dat de PS4 mede door dat toch wel een voorsprong heeft. En hoeveel ruimte neemt van beide het OS eigenlijk in op de HD. Want pochen met 500gb is leuk, maar bij beide is dat niet de hoeveelheid die je echt tot je beschikking heeft.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Kut is misschien wat overdreven maar het was inderdaad wel een hele grote teleurstelling (voor mij)

    en niet alleen de wisselende kwaliteit van de assets maar het zat als game ook gewoon niet lekker in elkaar

    je moest je er echt doorheen worstelen voordat je een beetje bij de fun kon komen

    Forza mag zich wat mij betreft al wel een paar jaar de beste racer in dat sub-genre noemen. Die game zit gewoon veel beter in elkaar
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    GT5 is zeker niet slecht hoor. Er zijn wel echt slechte games zoals Crash Time 5 enzo, echt belachelijk.

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je een game opstart, de game meer dan 5 gb ram gebruikt, en zodra je de game verlaat via innsta switch, dat dan de Xbox wat ram bij de game weg haalt om in te zetten voor multi task en apps enzo. Maar tijdens het gamen zou de Xbox niet 3 gb gebruiken vor OS. Maar pin me daar niet op vast.
     
  20. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Schade gaan ze niet veranderen en wat betreft de GT1-GT4 wagens, hoop ik dat ze dat niet weer flikken, maar denk dat ze grote delen zo laten.
    Als ze de technische issues (Frame tearing en drops) en regen fixen, zijn ze al goede stap verder. Ben ook wel benieuwd wat de andere 4 nieuwe race enviroments zijn, 3 zijn immers al bekent.
     

Deel Deze Pagina