Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Angry joe uitgebreid interview met majornelson

2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Snap AUB dat er mensen zijn die voor een andere console gaan mede door de arrogante houding van MS.
    Zeker ook in deze tijd dat mensen steeds minder pikken.

Ook denk ik gewoon dat de laatste jaren Playstation betere exclusieve games heeft gebracht waardoor mensen nu neigen naar een PS4 ipv de One.

Overigens zit je ook in een tijd dat alles extreem veel geld is door de crisis en dan is 100 euro best veel.
    Ik weet denk ik al wat de pappie's en mammie's van deze wereld eerder zou kiezen.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Die 24 uurs check zal me echt een worst wezen. Waarom geen 2e hands games meer? Dat is echt een groot punt bij mij. Ook vind ik regiovrij steeds belangrijker. Zoveel games die in Japan uitkomen voor de Xbox 360 die ik leuk vind, maar niet kan dpelen.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Angry Joe is tof maar het interview is een wel een rommeltje haha.
    Antwoord op 11:53 is nog het meest interessant. Zo dus als CD Projekt zegt (hun voorbeeld) we willen niks met DRM doen, dan kunnen ze beslissen dat je game gewoon "unlimited" verkocht kan worden?

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Aan een retailer maybe. Niet via MP, want de restricties laten dat niet toe toch. Want dat kan maar 1x toch maar heel veel oplichterij zal onstaan. Awhh ik weet het niet meer. Major Nelson zn antwoord is ook te vaag. Alles is zo vaag

Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Grootste probleem wat ik heb met die 24-uurs check/DRM is dat het gewoon geen garantie biedt voor de toekomst. Als MS besluit om wat voor reden de servers eruit te gooien dan zit je met niks. En natuurlijk zeggen ze nu dat ze altijd online zullen blijven e.d. Maar dat is ook omdat ze weten dat als ze ook maar iets anders dan dat zeggen er misschien wel nog meer mensen afvallen. Wie wil er nou een console met een houdbaarheidsdatum?
    En het probleem is dat MS al niet zo'n goede geschiedenis hierin heeft. Daarbovenop komen dan nog de 2ehands games en regio's'.

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik wil echt even definitief antwoord over die landenregios. Is UK import nog mogelijk

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar daarnaast snap ik de houding van mensen ook niet zo goed 'ok het is kut beslissing maar ik heb er geen last van, dus /care'. Dat komt echt eindeloos principeloos over. Natuurlijk spelen principes in deze industrie wat minder mee dan bijvoorbeeld bij dierenrechten etc, maar MS gaat gewoon bizar ver. De checks, de camera, de eindeloze lijst met verplichtingen en ondertussen bovenaan de lijst van Prism staan. Alles bij elkaar maakt het wel een erg matige lijst en laat alleen maar zien dat MS controle wil over de huiskamer.

Dus wellicht heb ik er wel nauwelijks last van. Want: nee ik ben geen soldaat in het Amerikaanse leger, ik wordt ws ook nooit geband dus kan mijn spellen gewoon blijven spelen, ik woon in 1 van de 21 landen met Xbox Live, ik speel nauwelijks indie-spelletjes, heb een woonkamer groot genoeg voor Kinect en ga zo maar door.

Ik zal dus zelden last hebben van al die aanmatigende regels die MS aan het introduceren is maar daarom vind ik het nog wel belachelijk en verkleint het de kans dat ik een Xbox haal aanzienlijk.

En dan is het ook nog eens een te dure console met matigere specs dan de ps4 :+

9. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Dit. Ik koop praktisch al mijn games in de UK.

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat is de pest met Microsoft, vooral bij de Xbox One.... Niks is definitief behalve dat kinect "mandatory" is... En dat baart me zorgen....

Wie deze product-strategie heeft uitgeschreven mogen ze van mij part ontslaan.... Zoveel vragen, zoveel onduidelijkheid die veroorzaakt heeft dat gamers wereldwijd hun vertrouwen hebben verloren, echt zo amateuristisch ingestoken... De informatie die naar buiten wordt gebracht..

Alsof Microsoft nu intern in de war is en hopeloos opzoek is naar een oplossing...

Nee, wat ze ook doen, mij hebben ze verloren met dit amateuristisch gestuntel waarbij de consument achterblijft met zoveel onduidelijkheid itt tot de mentaliteit van "shut up and take my money! I want it now!"

Interview van Angry Joe met Major Nelson:
    Dit zegt alles al, de interview word zo gedicteerd en in scène gezet dat het lijkt alsof angry joe vantevoren zijn vragen moest indimmen, nee Microsoft.... Ik zeg nee!

Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is inderdaad nog een vervolg vraag. Als MS met deze restricties weg komt, waar komen ze dan nog meer mee? Ze behouden het recht om wanneer ze willen de policy te veranderen. Dat kan natuurlijk postief zijn, maar het kan ook betekenen dat de regels nog meer aangescherpt worden. En mocht er een Xbox Two komen, waar komen ze dan weer mee. En niet alleen zij maar ook andere spelers in de industrie.
    Wat dat betreft is het gewoon ook goed dat de PS4 met veel minder van deze shit komt. Dan kunnen wij als klanten laten zien hoe wij er over denken. Als beide al deze ellende hadden gehad was het een stuk lastiger geweest.
    Ik had dan gewoon geen van beide gekocht, maar ik denk dat lang niet iedereen dat zou doen.

12. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Xbox One of PS4? PS4 is regiovrij.

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Xbone. Ik ga voor een PS4 maar die landen regio gaat weer voor een shitstorm zorgen als ze niet uitkijken

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb sowieso al geen vertrouwen in Msoft. M'n launch X360 20GB is in totaliteit 14 keer terug gegaan naar Msoft, daarna heb ik een Elite 120GB gehad die 3 keer is terug gegaan en daarna een Slim 250GB die ook 3 keer is terug gegaan. M'n launch PS3 60GB is een keer naar Sony gegaan, m'n 250GB Slim is 0 keer terug gegaan en m'n Ultral Slim 500GB is ook 0 keer terug gegaan. En dan hebben m'n PS3's veel meer draaiuren dan m'n X360's. Gedurende het hele opstuurproces naar Msoft, ben ik ook vaak genoeg netjes behandeld en heb ik gekloot gehad (bv een console opsturen die er als nieuw uitziet en Msoft stuurt er dan eentje terug die helemaal onder de krassen zat en een kromme HDMI poort had. En dan keihard blijven volhouden dat ik het zelf had gedaan, en dat ze weigerden een nieuwe console op te sturen).

Dat alleen is al een reden voor mij om niet voor Msoft te keizen. En dan komt daar nu al die restrictie shit en de "wij naaien de gamers" mentaliteit bij. Nee thanks Msoft. In Sony heb ik wat dat betreft veel meer vertrouwen. En nog veel belangrijker, Sony heeft voor mij veel meer games. De first party ondersteuning is bij Sony velen malen sterker.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol. Ben denk ik nog de enige die nog op een launch console speelt. 8)

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.092
    Mijn Xbox is in totaal 2x kapotgegaan maar ze hebben wel een uitstekende garantie service.

17. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Dit heeft een moderator van Budgetgaming gepost die bij ToysXL werkt.

Geen idee wat ik ervan moet denken. Maar vind het wel een mooie releasedate

Een week voor de One uitkomt. :thumbs:

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Bol heeft nu ook die datum en dat was volgens mij gisteren toen ik hem heb gepreorderd nog niet zo

19. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Die datum staat ook al sinds de aankondiging op o.a. bol.com. Heeft hij ook wat foto's van die reclamematerialen gepost?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb 5 kapotte 360's gehad. In totaal ruim 22 weken zonder console gezeten. De laatste gerepareerde console zijn ze kwijt geraakt.

Maar goed het was een dikke misser, maar ze hebben er alles aan gedaan om het op te lossen. Ik weet niet of Sony het beter had gedaan.

Deel Deze Pagina