1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik ook niet begrijp, ze hebben toch vast wel een of andere economische afdeling daar die de verwachtte verkoop/inkomsten uitrekent?
    Is er dan niemand die gezegd heeft dat die paar eurootjes die ze per 2e-hands spelletje krijgen echt niet opweegt tegen alle klanten die ze verliezen door die regeling? een XBO en een paar spelletjes erbij hebben en paar jaar LIVE hebben ze toch zo €1000 per gamer binnen.

Of hadden ze gehoopt dat door deze functie alle uitgevers alleen nog maar voor MS zouden gaan ontwikkelen omdat daar meer geld te verdienen valt? Met een beetje gezond verstand weet je toch dat dit je alleen maar geld gaat kosten door de klanten die je verliest...

2. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    862
    Onzin. Je kunt ook zien aan de zinsbouw, woordkeuze en interpunctie dat dit niet uit het officiele reglement van Sony komt.

Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  3. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar is de bron van Playstation Netwerk waarin zegt dat het wel mag met digital games sharen.

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    uit een interview met Jack Tretton
    Dit had je overigens ook zelf kunnen vinden. Stond namelijk in dezelfde thread waaruit jij dat stuk, van een user/poster, had gecopy paste.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is dat niet een quote uit 2006?
    Dacht dat het nu max 2 is?

6. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    862
    Jack Tretton, CEO Sony Computer Entertainment America na de release van de PS3:
    If a player logs into his PlayStation 3 account on a friend's system, he can download any game he has already purchased. "You can send that content to four other friends for that initial investment," said Tretton. "We want to get the game in as many hands as possible."
    www.wired.com/gaming/gamingreviews/news/2006/10/71982

Hybrid heeft gelijk trouwens. Is in 2011 naar 2 veranderd ivm met die hack toen. Je kunt wel 2 PS3's + een PSVita.

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat zou kunnen, maar ik kijk nog geen 2 min. en ik zie dat die quote van Rob X Tiger van een user is en niets officieels.. Stond alleen in de playstation forums, paar posts daarna kwam ik dat bericht wat ik postte al tegen. Policy kan aangepast zijn, neemt niet weg dat het nog steeds mogelijk is.

8. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh oke, dan is het duidelijk, bedankt hiervoor.

Dat is ook een toffe feature van PSN :)

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke. :)

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Is het ook, beetje onbekend alleen. Beetje light versie van wat MS nu doet met familysharing.

Exclusive dus voor de PS4 toch?, tja.... Natuurlijk is de ps4 controller dan de beste controller voor shooters ever... hehe je wil toch als ontwikkelaar graag je spel verkopen en laat de PS3 controller nou over het algemeen als minder dan de Xbox controller bevonden worden. Dat de ps4 controller beter is (dan die van de ps3 ), dat geloof ik wel, maar dit komt wel een beetje overdreven over.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daar moet je even doorheen kijken maar wat de interviewer zelf zegt klinkt goed.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    jawel, maar b.v. dit stuk 'Holy crap, I think I've found my new favorite controller.' komt dan weer van Moore en dat is weer echt typische marketing praat. Maar goed, duidelijk van de interviewer zelf is wel dat de nieuwe ps4 controller beter is.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Maar voor dat sharen op de ps3: daarvoor moet je toch eerst met het account waar het spel aan gelinkt is mee inloggen op de andere ps3? Iaw als ik wil sharen met iemand anders moet ik eerst of langs komen of mijn inlog afgeven.

14. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
  15. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zie het liever niet dat PS4 boven X1 komt, maarja moet microsoft er maar is van gaan leren.
    Er gaan miljoenen geld naar R&D en dan kunnen ze niet even denken hoe de consument zich voelt 8)
    Had dan gekozen voor een geleidelijke 24u check ofzo of dat je zeker offline kan spelen en pas over 5 jaar de optie aanzet over het drm/check.
    PS4 maakt de console voor nu, maar zal minder lang meegaan, X1 is voor 5-8 jaar later gemaakt en faalt extreem in deze tijd.

@Remcom, "Het interview was ook heel erg raar, zo droeg Major Nelson namelijk een raar hoofddeksel tijdens een interview" van redacteur, 'wat een kut interview weetje, welke autist draagt er nou zoiets' van een random user.
    Major Nelson heeft dat van haar gekregen(stond op Reddit) en hij is ook niet bekend als een formele kerel in een pak, anders mag toch ook wel? 8)
    Daarom blijf ik weg van die kut PS sites, kijken niet eens naar de inhoud :')

16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    jij faalt anders ook :+

17. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Next-gen spellingsvoutje, jwz! 8) Anyway, ik ben echt benieuwd hoe de sales gaan lopen... we zullen zien! :)

18. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    862
    Hier op het forum zijn er in ieder geval nog wel aardig wat X1 kopers. Scheelt niet extreem veel met de PS4, zoals dat bij Amazon en pre-orders wel het geval is. De mainstream kiezen dus ook voor de PS4? Terwijl je juist met de strategie van MS ze bij MS zou verwachten.

Zoals het er nu naar uitziet word de X1 nog een grotere flop dan de Dreamcast :+. Die had tenminste nog Shenmue.

19. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Nondeju, had zelfs een uur geleden mijn nederlands tentamen 8) (wss wilde ik iets anders typen :+)
    I'm bad and i should veel bad :+

20. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ondanks het feit dat ik nog niet heel veel last heb van alle beperkingen van de Xbox One, ga ik ongetwijfeld in eerste instantie voor de PS4. Scheelt wat geld (Kinect gebruik ik toch niet) en dan kan ik even vooruit.

Het kan niet anders dat de Xbox One zo tegenvalt qua verkoop dat ze wel wat moeten doen met de prijs en beperkingen. Maar met Forza en ongetwijfeld ook weer Fable heeft MS wel twee games in huis die mij ongetwijfeld ooit een One laten aanschaffen. Alleen de eerste periode geniet de PS4 mijn voorkeur.

Deel Deze Pagina