1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Hey, hoor ik daar lama's schijten... oh wacht GK!

2. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die kritisch zijn over Xbox One snappen eigenlijk niet waarom DRM aanwezig zijn bij Xbox One.

DRM is de toekomst, vertrouw mij.

Recente voorbeelden :
    - iTunes
    - Steam
    - Origin
    - Netflix

Een goede voorbeeld wat er later gaat gebeuren.

PS4
    - FIFA 2014 , EA gaat de servers voor FIFA 2014 in 2015 / 2016 uitzetten.
    Gevolg , geen FIFA 2014 potjes meer spelen.

Xbox One
    - FIFA 2014, Microsoft host de servers voor ons en zal de servers voor FIFA 2014 niet offline brengen.
    Wat het wel gaat gebeuren bij PSN.

Er komen ook summer sales en winter sales aan voor Xbox One Games met flinke kortingen.
    Want Microsoft wilt ook dezelfde kant op naar Steam als een business model maar dit keer voor het eerst op een console.

In het begin van Steam tijdperk, zeiken alle pc gamers op Steam af maar na jaren later blijkt Steam toch echt heel goed werken. Veel beter dan we hadden gedacht. Allemaal dankzij de Digital Rights Management.

Over een paar jaar later, spelen we alleen maar met de digitale games, en niet meer met de disc.

Geloof je mij niet ?

Kijk naar de casette -> cd -> MP3/FLAC
    Videoband -> dvd -> bluray -> videobestand (x264/bluray iso).

3. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Noooo :'-(, je speelt toch nog wel soms X360 en dan keertje H4 doen? :cool:

Maar ik heb eigenlijk hetzelfde mening als die van jou, alleen ben ik niet van plan om een PS4 & X1 te kopen, zo'n kapitaal heb ik nog niet :+
    Wat ik wel wil is dat Microsoft er gewoon van leert, er moet toch sowieso een optie zijn om offline ook te accepteren, en anders mogen ze van mij dat toevoegen in de komende 6 maanden :)
    Trouwens alle consoles op de E3 waren test PC's met dezelfde hardware, betekent dus dat de X1 nog lang niet af is :9

Edit:
    @Rob, op dit moment hebben we nog niet overal internet, ik en m'n vrienden houden jaarlijks zo'n 2-4 LAN party's en er komen steeds meer vrienden bij, dit betekent dus dat wij voor een faciliteit moeten zoeken die internet heeft om een lan party te houden, kan de prijs weer omhoog als we een LAN houden...(we lannen dan 3 dagen en die kut 24u check moet weg).

Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat MS de servers gaat hosten voor EA moet ik nog zien.. geloof daar niks van. Neem aan dat devs MS $ moeten betalen voor die servers.

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    EA heeft er helemaal geen belang bij dat jij nog fifa 2014 speelt terwijl 2016 in de winkels ligt. Ze willen juist dat je die niet speelt en 2016 gaat spelen. Zolang 2014 online is verdienen ze daar niets meer aan, spel is al gekocht, dlc waarschijnlijk ook. Het is alleen maar in hun belang om er juist voor te zorgen dat 2014 wel offline gaat, ongeacht het systeem. Of het nou nou op hun eigen servers draait of die van MS gaat echt niet uitmaken.
    Gezien hun bedrijfsgeschiedenis is dit niet ondenkbaar. Verder is wat ik nu zo plaats net zo veel speculatie als jouw voorbeeld.

Edit, overigens kan MS nu ook al met zijn on demand prijzen stunten, daar is geen DRM voor nodig. Maar op de enkele DotW na zie je dat nauwelijks.

6. Seh

Seh Guest

Wat ik er van weet is dat MS de online functies via haar eigen servers gaat laten lopen, terwijl Sony het overlaat aan de devs/uitgevers. Maar dat kan ik fout hebben.

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Zie mij meningen

Heb jij volgens mij wel gelijk maar EA maakte er in het begin ook een big deal van dat zij bij de 360 hun eigen servers gingen hosten (en dat hebben ze volgens mij altijd gedaan) kan dus best zo zijn dat het bij de One ook zo gaat lopen

8. NaiZuro

NaiZuro War, war never changes...

Leuk Bevonden:
    74
    Nou moet je geen woorden gaan verdraaien en vergeten van de beste meneer Major Nelson.

Toen Angry Joe het aanhaalde van; 'als je net zoals Steam gaat worden, verwacht ik ook Sales net zoals Steam doet' waarop meneer Nelson heel terughoudend was en zei van; 'ja eh net zoals nu, doen we toch nu ook al heel veel met goede Sales op xboxlive?' waarop Angry Joe bleef doorhameren dat die Sales niets voorstellen in vergelijking tot steam, maar toen Nelson stug bleef volhouden met PR praat, zag Joe er maar vanaf en ging hij snel naar de volgende vraag.

9. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Family Sharing

Ik heb heb dat hele stuk over Family Sharing gemist op de E3. Ik zie wel steeds meer berichten daar over, maar kan het maar moeilijk geloven.

Ik bedoel, MS wil niet dat je 1 game 2 keer aan iemand uitleent. Maar stel je spreekt met 10 vrienden af games te downloaden van Xbox Live (online release, zelfde dag als retail) en meld zich aan als Family. Stel iedereen koopt 1 game. Dan heb je voor € 60,- toegang tot € 600,- aan spellen. Oftewel een game kost je dan maar € 6,-. Zelfs als je dat maar met één vriend doet, dan kost een spel € 30,-, en kan je hem ook nog allebei tegelijk spelen.

Het lijkt mij zo tegenstrijdig: moeilijk doen over 2 keer uitlenen, maar wel games tot 10 keer goedkoper maken dan nu.

Wat klopt er nou? En heeft iemand een officiële MS bron waar dit uit blijkt? En dan bedoel ik niet een tweet van een Xbox support. Dat kan altijd later worden tegengesproken door te zeggen dat de betreffende medewerker het niet helemaal goed had begrepen.

Niet officiële bronnen:
    http://3nter.nl/nieuws/family-sharing-is-het-nieuwe-games-lenenuitlenen-voor-de-xbox-one/

Dit is ongetwijfeld voor vele gamers toch wel de allerbeste feature. 10 mensen uit je vriendenlijst op Xbox Live kunnen worden aangesteld als familie. Ook al is de persoon geen echte familie, dat maakt niet uit. Deze tien mensen kunnen dan volledig gebruik maken van de games die jij onder ‘share’ hebt gezet. Ze moeten echter wel eens per uur online komen want zo kan er goed worden bij gehouden wie welke game van elkaar gebruikt op dat moment. Ongetwijfeld is het ook om piracy tegen te gaan. Dus stel iemand uit je vriendenlijst heeft Forza 5 en die heb jij gewoonweg nog niet gekocht, dan kun jij die game downloaden zonder te hoeven inloggen op zijn/haar account rustig spelen. In een tweet heeft Xboxsupport zelfs laten weten dat de eigenaar van de desbetreffende game ook gewoon kan spelen dan. Dus je zou Forza 5 tegen elkaar kunnen spelen. Wat mij betreft is dit een uitstekende vervanging voor de oude manier van games uitlenen. Persoonlijk prefereer ik dit aan alle kanten.

En http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/1g8t5e/lets_clear_up_the_issues_used_games_kinect/

XBOX ONE- A GAME OF CIRCLES
    Now onto the other things. As some of us know, you will be able to have a "circle" of friends, 10 people to be exact, that will be able to access your game library from anywhere (in the same region, I'm assuming..still not clear about this) at anytime (as long as you or someone else in your circle isn't playing it). This is of course how things work now, two of your friends can't play the game at the same time from one disc on two separate consoles.
    This is a feature that is absolutely wonderful, but the people raging about it had not heard about it before.
    "Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."
    I absolutely love this feature. For example, my cousin is 200 miles away when he's away to college and I've let him borrow LA Noire and Dead Rising. I've yet to receive those games from him. With this feature, we don't have to be close in order for him to borrow any of my games! It's crazy as to how so many people dismissed this feature because it's a big jump forward in digital technology. No longer will my friends or family have to be close to me in order for them borrow one of my games.
    Important Update: New information has risen relating to this feature. You +1 friend from your circle can play the same game at the same time. Others can still play from your other library selection.
    SOURCE
    Another Important Update: DLC will be shareable through your circle. Your friend will be able to play all of the DLC that you buy. They will not need to purchase their own DLC for the game they're playing from your Xbox One.
    SOURCE

10. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hmm maar gratis of betaald. MS vroeg ook altijd een smak geld voor patches e.d. Ben echt benieuwd of alle games die dedicated servers echt gaan krijgen dan

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hands-on-with-xbox-one

Hands on van DF met de X1.

Samenvatting: een paar spellen liepen goed, maar veel games draaiden op dev-kits, waarbij de hardware in de verste verte niet lijkt op die van de X1 (Nvidia?!?! 8). Daarnaast performance issues zoals slechte framerates etc en zelfs tegenvallende graphics.

Lange samenvatting

12. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ja tuurlijk! :D Xbox 360 blijft gewoon staan en aangesloten, maar de eerste next-gen console gaat de PS4 worden. Of de Xbox One er komt zie ik dan wel. Zoals ik al eerder zei hoop ik op een mooie bundel met de nieuwe Halo en het liefst dus zonder Kinect... al zal dat vast niet gaan gebeuren! :+

13. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Ik vind dit een ambitieus plan van MS, maar ik denk dat console gamers dat niet willen, anders hadden ze wel een PC met Steam gehad. Tevens komt ook nog de Steambox, waarom zou je daar niet voor gaan dan ipv. de X1? Die heeft al een 1000x breder assortiment en veel betere sales. Van MS moet je het nog maar zien, met op dit moment GoD voor 69,99.
    MS heeft het ook helemaal verkeerd gebracht. Het was meer van we pakken dit, dit, dit en dit van jullie af en geven jullie helemaal niks terug :).
    En 499 euro is een veeeeel te hoge prijs om een nieuwe console op de markt te zetten in deze tijden van economische crisis (alleen een merk als Apple kan dat, wat onderhand meer een religie is geworden dan een hardware fabrikant). En die prijs rechtvaardigt zich helemaal niet, de specs van de console zijn een stuk minder en nog 100 euro meer? Is die Kinect dan 199 euro waard? Ik snap dan echt niet dat ze niet een bundel uitbrengen zonder Kinect voor 299 euro, dan hebben ze kans op slagen. Eerder niet.

14. Seh

Seh Guest

Daar ga ik wel vanuit met dat gigantische serverpark. Dat is dan ook de meerwaarde imo van Live tegenover PSN, MS heeft zat power om online multiplayer goed te laten verlopen. Bij PSN ben je dus afhankelijk van nog een andere partij.

Als het zo zit zoals ik denk dat het zit.

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Had dat interview teruggekeken, hij stelt wel de juiste vragen en wat je zegt klopt ook.

16. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Family Sharing

Klopt dit?

17. Seh

Seh Guest

Ik vind dit toch zo'n onzin. Elk huishuiden heeft minstens 2 smartphones, pc's voor iedereen en het liefst ook nog wat laptops en tablets. Dan gaat een 500 euro apparaat sowieso falen om de prijs? Denk het niet. :)

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De specs zijn gewoon tegenvallend en ik denk dat ieder spel dat multiplatform wordt uitgebracht mooier gaat zijn op de PS4. De exclusives gaan dat sowieso zijn. 360 had geluk dat de PS3 heel moeilijk was om te programmeren, die issues zijn nu verleden tijd.

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat zijn in de meeste mensen hun ogen geen ''entertainment'' producten meer :p

20. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Maar die rechtvaardigen de prijs allemaal, waarom is de X1 in vredesnaam 499 euro? De 360 was 399 op de launch.

Deel Deze Pagina