1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ligt aan jou schele!

2. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    YouTube is niet ideaal voor beeldkwaliteit en fps. Er is wel zo'n flashanimatie met een stuiterend blokje waarbij het duidelijk zichtbaar is.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    :mad:

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Als je goed kijkt zie je het ook op normal speed. Moet je wel goed kijken. Maar goed, nogmaals, ik verwacht dat het in de tijd voor de release nog wel opgelost zal zijn. Misschien wilde Sony de grafische pracht laten zien en zullen voor de release van de games die getoond zijn nog wel een middenweg vinden om 60fps te laten met mooie graphics.

Iedereen weet dat de PS4 genoeg onder de motorkap heeft om die 60fps te laten zien in games. Daarom maak ik me vooralsnog niet zo heel druk.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan iedereen aanraden om die MGS trailer of BF gameplay op 60 fps te kijken. Beter nog even downloaden en op de je console zetten. :)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    downloaden is de beste optie idd, maar waarom op je console zetten?

7. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204

Ik ben trouwens wel benieuwd naar Halo op 60fps! :)

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekker groot scherm. Voor mij dan. :p

9. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De reden dat het zo slecht en vaag gebracht werd, kan natuurlijk gewoon zijn dat ze het hele family sharing tussen reveal en E3 even snel bedachten ivm die enorme lading aan negatieve PR.
    Als family sharing altijd al in die policy van de XBone stond, hadden ze dit zeker wel gebracht tijdens de reveal of in de interviews erna omdat dit een van de grootste sellingpoints van de xbox one had kunnen zijn, dat je games kan delen met 10 geselecteerde familie/vrienden. Pas op 6 juni (oid) stond ineens dit family sharing op hun site en vroegen toch velen zich af waarom ze dit niet eerder tijdens de reveal naar buiten brachten. Misschien dus wel omdat ze het toen nog niet bedacht hadden.

Het zou toch ook wel raar zijn als 10 man, die de game niet gekocht hebben, een game geheel kunnen spelen, omdat de 11de man de game gekocht heeft? dat je met 2 man tegelijk op 1 licentie kan spelen (1 owner + 1 iemand van die 10 vrienden)? Het lijkt me zelfs niet vreemd als publishers hebben laten weten dat het family sharen echt helemaal niks vinden. MS kon in dat geval moeilijk family sharen revoken zonder iets terug te doen.
    Maar goed, misschien ben ik wel een wat te erge doem denker :) Ik kan me namelijk gewoon niet voorstellen dat een publisher tegen used games is, maar het prima vind als een groep van 11 vrienden op dezelfde licentie mag gamen. Ik dacht persoonlijk steeds dat het wel een trail ofzo moest zijn.. maar met al die demos tegenwoordig is een trail ook maar zinloos... het was gewoon vaag.

10. donsjonnie

donsjonnie Xbox One

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik mijn spellen in slow motion ga spelen kan ik beter 60 fps nemen?

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    _O_ Bazenpoes...

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    als een game op 60fps draait is de snelheid waarmee de game op je input reageert ook hoger dan wanneer je game op 30fps draait

het is dus niet alleen visueel

het klinkt wat zweverig maar het verschil tussen bijv Halo/BF3 op consoles en CoD voel je ook gewoon in de directheid van het spel

dat is dus omdat het spel ook echt sneller kan reageren, en ook al gaat het om milliseconden het voelt daardoor toch vloeiender en directer

in dat voorbeeldje zit je dus met 'extra' input lag bovenop de andere factoren van 15 ms

het lijkt minimaal maar je voelt het wel

in jouw geval dan even afspelen via je XBMC (wel zorgen dat de refresh rate van xbmc dan ook op 60 staat natuurlijk of dat sync refresh rate to display aan staat in de opties :+)

Ik weet niet of je toevallig een BF3 of BFBC2 hebt liggen ofzo maar vergelijk het maar eens met die opname, dan zie je meteen de enorme voordelen

visueel is het veel en veel rustiger en vloeiender en de respons tijd is ook nog eens beter

edit://

de link naar de 1080p 60fps trailer

https://mega.co.nz/#!lJ4U1SiS!QUjb7EUuICwXi_G0io8J3yPRF0NjnGEKdlcyEI9apCo

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Microtransacties en DLC overload here we come. :+

14. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als je hier geen verschil ziet ben je blind.

De auto is veel waziger bij 30fps dan bij 60fps in slow motion.

15. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
  16. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Toen 3D gaming een beetje geintroduceerd werd, vooral de PS3 die er mee bezig was, had ik wel verwacht dat 3D een van de grote items was voor de next gen, maar daar hoor ik niet veel over nu. Niet dat ik daar zo om rouw, maar vind het opvallend stil rond 3d gaming.

Is het nog steeds te kut of zit ik niet op te letten wat dit betreft?

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dit soort vergelijking op basis van een Youtube filmpje zijn niet zo heel zinvol :+

je ziet wel wat maar als je echt verschil wil zien moet je dat gewoon een tv doen met verschillende refresh rates hard in de bestanden ingebakken

18. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    60 FPS, een van de redenen dat Rage een heerlijke shooter was ondanks het feit dat de game nog meer gebreken had. Ik heb op de 360 echter geen shooter gespeeld die lekkerder speelde dan Rage.

19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja...

20. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Forza Motorsport 3 en 4 waren ook 60 FPS en lekker vloeiend. :)

Deel Deze Pagina