1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Seh

Seh Guest

Dat denk ik helemaal niet. Consoles die nooit verbonden zijn met Xbox Live of PSN zijn sowieso niet de markt voor PSN+ en Xbox Live Gold accounts, gezien ze daar niks aan hebben.

2. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een onzin man, echt legendarische Xbox fanboy post skills die je hier vertoond. Op de Ps3 kun je gewoon een standaard HDD gebruiken, dit kan ook met de PS4.

Wat dacht je van een Wifi adapter van de Xbox 360 die nog steeds 70 euro kost? Een HD-DVD drive die door MS de hemel in werd geprezen? Geen bluetooth of Xbox 360?

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Lees mijn tekst nog eens, de games die mij trok was Dead Rising 3 voor de rest was er voor mij niets en geen reden om een Xbox te halen.

multiplatforms worden gehaald met uiteraard in de toekomst met wat Sony gaat brengen qua games.
    Daar heb ik op de Ps3 van genoten en op de PS4 ongetwijfeld weer.

4. Seh

Seh Guest

Ik ga het waarschijnlijk andersom doen.

Eerst de Xbox One en later over een jaartje of 2 de Playstation 4. :+

5. matthijs007

matthijs007 Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Makes sense, eerst de duurdere console met de mindere specs, daarna de goedkoopste met de beste specs ......

oh nee wacht dat is helemaal niet hendig :p

6. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inderdaad liever Killzone, Knack, en Infamous boven Ryse, Forza en Killer Instinct. Titanfall interesseert me niks, en zal bovendien toch wel op de PS4 verschijnen. ( of het vervolg ).

Maar langere termijn: God of War, Gran Turismo, Uncharted, The Last of US zijn voor mij veel belangrijker dan de Xbox exclusives. En dan nog het vertrouwen dat er games blijven komen zoals de smaakmakers Rain, Beyond, Puppeteer. Heerlijk.

50 % sterker is bovendien al een feit ( op papier ). Sterkere GPU (1,84 TF tegenover 1,2 TF ) en betere RAM waarvan ook nog eens meer beschikbaar is voor de games.

Zien we dit met de launchgames? Geen idee. Zullen we dit gaan zien? Lijkt me wel.

7. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat een overdreven reactie dit hoor, niet iedereen weet dat je op PS3 en PS4 de hdd zelf simpel kan vervangen voor een 2.5" HDD die ergens gekocht hebt. Het is zeker handig dat sony deze optie open laat natuurlijk, zonder dat je garantie vervalt (zover ik weet)
    Zover ik weet kan het met bijna elke 2.5" hdd, je kan er ook SSD's in doen, is al gedaan met de PS3 door digital foundry.

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je kan er gewoon any 2.5" hdd indrukken

zat ook te denken dat het misschien wel tof is om ipv voor 2tb te gaan er een SSD in te drukken...

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ohja uiteraard Infamous dat was voor mij wel de game van E3.

10. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heeft media markt nou serieus bol.com z'n fictieve release datum copy'd lol! :lol:

11. Seh

Seh Guest

MS heeft nog een aantal third party exclusives waarschijnlijk.
    Ik kijk puur naar de games en ik wil graag een nieuwe Halo en Fable gelijk spelen. Verder zijn Dead Rising 3 en Titanfall ook games die ik gelijk wil spelen.

Dus ja, maakt prima sense.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat MS ook heel dik gaat inzetten op Titanfall, denk dat dat echt een grote release gaat worden met veel geld van EA en MS erachter

en als ik eerlijk ben spreekt die game me ook meer aan dan Killzone

Maar aan de andere kant,.. qua FPS is het voor mij BF > de rest en die is dan weer multiplatform

13. Seh

Seh Guest

Ik heb nooit wat met Killzone gehad. Sowieso niet echt met zulke shooters, alleen Halo. Maar veel maten gaan wel voor Titanfall dus ga ik dat maar eens een kans geven. Battlefield trouwens ook, zag er wel awesome uit.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Killzone 2 en 3 zijn/waren grafisch echt geweldig. Dat is de enige reden dat ik ze wou spelen eigenlijk

voor de rest doet het niets bijzonders, je kan het qua gameplay hoogstens 'degelijk' noemen

maar technisch is het altijd AAA (op de input lag van KZ2 na). Echt een technische showcase titel, altijd al geweest

15. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Inderdaad. Bf wordt de shooter.

Titanfall gaat denk ook naar de ps4 komen. Misschien niet volgend jaar maar het jaar erna.

Net als Mass Effect toen

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Ook nog wat first party.

Rare
    Lionhead
    Platform Next Studios – Next generation title
    Microsoft Studios Victoria – Untitled Core Project
    Black Tusk Studios – Untitled Stealth Game
    Microsoft Studios – Los Angeles – Next generation core cinematic title

Wel apart dat niemand het over Quantum Break heeft. Tuurlijk nog niet veel bekend nog. Maar Remedy heeft nooit een slechte game gemaakt maar de info die we hebben klinkt het zeer interessant. :)

17. Seh

Seh Guest

Precies dat dus.

Het zag er leuk uit, maar verder weet ik er gewoon nog te weinig voor. Al lijkt mij het spelen met tijd altijd goed voor leuke gameplay elementen.

18. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    860
    Voor mij persoonlijk is het echt de exclusives die de doorslag geven. Ik heb ook zo'n beetje elke exclusive in mijn bezit van de PS3. InFamous, Ratchet & Clank (is deze IP in het bezit van Sony of van Insomniac?), Gran Turismo, God of War, Heavy Rain, Uncharted, Resistance, The Last of Us, MGS 4, Killzone. Stuk voor stuk nog in mijn bezit en erg veel plezier van gehad. Terwijl ik op mijn 360 alleen Halo 3, Reach, 4 en Forza 3 bezit, de rest kan me eigenlijk gestolen worden :+. Vooralsnog ook nog geen exclusive gezien voor de X1 die aan het niveau van een The Last of Us (ja, durf ik nu al te zeggen), Uncharted, Heavy Rain en MGS 4 gezien.

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hoeveel van de '15' exclusives werden er eigenlijk geshowd op de E3?

20. Seh

Seh Guest

Tot nu toe:
    Exclusives

 Below
     Crimson Dragon
     Dead Rising 3
     D4
     Fantasia: Music Evolved
     Forza Motorsport 5
     Halo
     Killer Instinct
     Kinect Sports Rivals
     LocoCycle
     Minecraft: Xbox One Edition
     Quantum Break
     Ryse: Son of Rome
     Sunset Overdrive
     Zoo Tycoon
    En dan nog bijvoorbeeld Titanfall die niet naar de PS4 komt maar wel naar de 360 en PC. Zelfde geldt voor Porject Spark, die ook naar de PC komt maar toch wel als exclusive gezien kan worden imo.

En de rest:
     Assassin's Creed 4: Black Flag
     Battlefield 4
     Call of Duty: Ghosts
     Carmageddon: Reincarnation
     The Crew
     Cyberpunk 2077
     Destiny
     Diablo 3
     Dragon Age: Inquisition
     Dying Light
     The Elder Scrolls Online