1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hm, eigenlijk zijn Dead Rising 3, Forza, Halo, Quantum Break, Ryse en Sunset Overdrive de enige noemenswaardige exclusives imo en in mindere mate Killer Instinct en Crimson Dragon. Maar als je die lijst met non exclusives ziet dan heb je echt wel een dikke lijst qua games. Maar er mogen nog wel wat 'killer' exclusives bij.

2. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Alan Wake echt zeeeeer matig. Grootste moeite gehad om er door heen te komen.

3. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    860
    Ik zou nog erg graag een MediEvil zien op de PS4. Wat waren dat vroeger toffe games _O_.

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Misschien moet je proberen verder te kijken dan de launchwindow. Als ik kijk naar de studio's die voor Sony werken en welke kwaliteit die games hebben gehad, dan is het zo gek nog niet om voor de exclusives te gaan voor de PS4.

Daarbij ben ik van mening dat er maar weinig launchgames bestaan die echt een meerwaarde hebben gehad. Echte killergames komen vaak veel later in een consolecyclus.

Kan het hier niet met je eens zijn.

Het is hier niet zo dat MS de eerste 3 jaar van de cyclus de ene brute na de andere IP released. Sony heeft veel meer en vooral ook veel verschillende exclusives. Dat is toch gewoon een feit en dat is sinds de Xbox op de markt kwam niet anders geweest. Zet het aantal games maar eens naast elkaar, ik denk dat je schrikt. En het is ook niet bepaald zo dat Sony meer kwantiteit dan kwaliteit op de markt dropt. Nee, het is niet alleen kwantiteit maar ook kwaliteit.

Mensen die zeggen dat de exclusives van Sony ze allemaal niet aanspreken jokken gewoon. Er zijn teveel games die goed zijn om dat te kunnen zeggen. Nu weet ik ook wel dat als we het over shooters en racers hebben, dat Sony alleen Gran Turismo en Killzone heeft. Misschien dat daar dan een probleem zit dat mensen denken dat MS zo geweldig arsenaal aan exclusives heeft. Die hebben namelijk wel Halo en Gears. Nu ziet het er goed uit qua exclusives, maar dat zijn launchgames. Die zijn vaak toch niet van wereldniveau.

Laatst bewerkt: 20 jun 2013
  5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
  6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    :cool:

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En Mass Effect niet te vergeten. Dat was ook lange tijd een belangrijke exclusive

En ze doen ook meer met timed exclusives waardoor mensen sommige franchises meer met dat platform associeren (terwijl het gewoon multiplats zijn)

Zo trekken ze al een aantal jaar CoD naar hun kant en dat telt blijkbaar hard mee qua sales

maar de variatie en regelmaat van de Sony exclusives is gewoon beter. Ik heb voor de PS3 alleen maar exclusives en dat is toch een aardige verzameling (gok een game of 30?) met voor ieder wat wils van LBP en Journey tot SOCOM en Heavy Rain

Het zijn er gewoon meer en ze mikken niet alleen op de grote genres

Microsoft heeft op dat vlak eigenlijk alleen Remedy en Rare en die eerste maakt per generatie maar 1 game en die 2e heeft al jaren niks uitgebracht

Ik had btw achteraf wel een next-gen cloud based Viva Pinata verwacht..

Waar is de kiddie friendly game in de MS pineup? Spark is meer een game building game toch?

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, Forza is vet. True.

9. Seh

Seh Guest

Rare komt nog.

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Spark is fucking vet BTW.

Gewoon een Xbox Little Big Planet

11. Seh

Seh Guest

Maar dan in een 3d wereld en vele malen dieper. Ziet er echt kick uit. Kan niet wachten om vooral shit te downloaden van andere. :+

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heeft met elkaar te maken. Omdat Sony sterk is op het einde resulteert in dat hun studios nog niet klaar zijn van releases van de next gen. Zoals Naughty Dog. MS is slecht op het einde maar dat betekend wel dat ze eerder konden focussen met die studios op next gen. Bij de 360 en PS3 release zag je dat ook.
    En nee Sony exclusives spreken met niet aan net zoals MS exclusives. Vind third party veel belangrijker. Momenteel de games die ik echt wil hebben rond de release van beide consoles. Zijn BF4, Watchdogs en AC3. :)

13. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Die exclusives zijn die ook echt exclusief of gewoon timed? Dat dead rising bijvoorbeeld half jaartje later ook gewoon op ps4 komt enzo?

14. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Die datum hangt er al een maand

15. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Tja, ik vind persoonlijk dat Sony altijd vettere exclusives heeft gehad.

Dat is ook de reden dat ik op de launch een PS4 ga halen.

Op de Xbox heb je Forza, Gow en Halo. Dan heb je bijna alles al gehad.

Ik heb een 360 en een PS3... maar de PS3 is altijd mijn main console geweest (denk dat het voor veel mensen op dit forum andersom is :p)

Dat zal ook zo zijn op de next-gen consoles. De PS4 wordt mijn main console... en de Xbox One haal ik wel als er genoeg vette exclusives uit zijn.

Tot nu toe vind ik alleen Titanfall interessant. Quantum Break zag er ook vet uit. Maar daar hebben we nog vrij weinig van gezien. Ryse doet mij weinig, en Dead Rising 3 is naar mijn mening geen system seller (al lijkt het me wel een vette game om te spelen).

16. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Titanfall wordt de nieuwe casual shooter van de next gen. Cod shooter met mechs, niks voor mij.

17. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor.
    Ik ga zowieso Titanfall halen, puur voor MP alleen met mijn vrienden.
    Het wordt fucking vet ! Veel beter dan Killzone 3 :D :D

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik denk dat niemand jouw mening hier nog serieus neemt. :)

19. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    En lionhead :9

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    He, bah.... de laatste jaren alleen maar troep en ze hebben niet echt een wijd portfolio....

Het is Fable, fable, fable, fable, black & white, fable, fable, fable, fable.... en dat moet je liggen..

Deel Deze Pagina