1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    En de mensen die ze wel in de hand hebben gehad meldden allemaal hetzelfde: dat de DS4 zo ontzettend verbeterd is ten opzichte van de DS3. En toch blijf je hier maar mensen zien die de DS4 afkraken omdat de DS3 niks was. De DS4 en Xbox One controller liggen beide goed in de hand, dus qua keuze voor een bepaalde console zou het niet veel invloed moeten hebben. Geen lijstjes met -10 en +10, want dat is echt kolder. Het hele lijstje trouwens.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben nog steeds geen fan van de thumbsticks naast elkaar en daar is niks aan veranderd.

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.096
    Controller ziet er wel een stuk degelijker uit gelukkig maar die thumbsticks zijn helaas niet veranderd. D-Pad van de Xbox gelukkig wel.

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Voor mij is het kwestie van wennen. Nu ik weer TLOU heb gespeeld maakt het me geen reet uit waar die sticks zitten. De bolling en die gare triggers zijn wel vervelend

5. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Is toch wel bekend? Microsoft zei duidelijk dat ze dit zouden doen TOT de launch van de xbox one in hun confrence.

6. Seh

Seh Guest

Ik ben bang dat ook Sony niet meer zoveel gratis content gaat geven bij PSN+. De meerwaarde zit al in het online kunnen gamen nu bij PSN+, dat is op de PS3 (nog) niet.

7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik hoop dat door dit betaalmodel ze eindelijk eens wat gaat doen aan dat gedrocht dat PSN heet.

Microsoft vraagt voor online gaming 60 euro omdat alle game servers draaien op hun eigen cloud netwerk. Hiermee wordt dit netwerk bekostigd. Daardoor hoeven uitgevers/ontwikkelaars niet zelf een service op te zetten voor hun game.

Bij PSN is dit nog altijd wel het geval, daarom is PSN ook gratis met online gaming. Het enigste wat Sony dan bied is een authenticatie server. Helaas zorgt dit ervoor dat wanneer deze servers niet meer bekostigd worden, de game naar een paar jaar offline gaat, terwijl je bij Microsoft de garantie hebt dat je game online blijft zolang het platform waarop je speelt ondersteunt wordt. (op EA-games na dan, aangezien die zonodig alles op hun eigen service moet draaien).

8. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.096
    Tot het eind van het jaar is het trouwens, anderhalve maand meer games! :+

9. Seh

Seh Guest

Sony heeft volgens mij aangegeven de servers aan de uitgevers over te laten. Wat voor mij persoonlijk een groot minpunt is. Maar dit zou dan weer raar zijn in combinatie met verplicht PSN+ om online te kunnen gamen. Dan vangt Sony geld voor de servers van een ander.

10. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Jammer, Xbox Live blijft dus beter op het gebied van online gaming. =(

IMO op het moment het aller grootste pluspunt van de Xbox One.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    http://www.gamer.nl/community/weblo...l-multiplayer-in-landen-met-playstation-store

http://www.alivegamezone.com/2013/06/20/no-playstation-store-in-your-country-no-online-multiplayer/

We all know the fact that PlayStation 4 requires PlayStation Plus to access online multiplayer feature for the most of its titles. The multiplayer features can’t be accessed by people from certain countries where there is no access to the PlayStation Store; for instance people from Romania, they wouldn’t have a chance to play online due to the lack of purchasing of PlayStation Plus.

While on the EU PS Blog, Fred Dutton, SCEE Blog Manager said on this concern,“Unfortunately at this time gamers in countries which do not have a Store cannot access online multi-player features. However, we are considering every measure to offer PlayStation Store services to these territories as soon as possible. To clarify, the affected territories are: Bahrain, Lebanon, Romania, Oman, Slovakia, Malta, Cyprus and Iceland.” - People of Bahrain, Lebanon, Romania, Oman, Slovakia, Malta, Cyprus and Iceland still have access to single player, but this is still a blow to them. The others are obviously lucky!

Since PlayStation 4 launch is still on its way, there may be a fix.

12. Seh

Seh Guest

Las trouwens net dat de Xbox One ook regio vrij gaat zijn. Goed voor de retail prijzen waarschijnlijk dus. :cool: Van de PS4 wist ik het al.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Retail prijzen worden er echt niet anders van, je kunt nu alleen de obscure japanse games spelen maar dan zit je met de One waarschijnlijk ook de verkeerde plek :+

14. Seh

Seh Guest

Dat zijn toch ook retailers? :thumbs:

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik snap ook niet dat iedereen de controller van de PS4 - punten geeft. Je weet niet eens hoe die voelt. Mensn op de E3 zeggen tochdat ie evht heel veel beter is dan de DS3

16. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hoe staat de Indiase Roepie deze dagen tov de Euro? :+

17. Seh

Seh Guest

[​IMG] :+

18. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.096
    Ik weet nog dat Battlefield 3 Premium via India 30 euro goedkoper was 8)

19. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik hoor hier weer negatieve berichten over PSN. En valse argumenten waarom het slechter is dan xbox live.
    Ik heb tijdens het online spelen om mijn ps3 nooit last gehad van lag. Het verliep met elke spel eigenlijk wel soepel.
    Volgens mij was het ook gewoon een p2p principe. Bij de xbox360 naar mijn weten ook p2p.
    Dus snap nooit waarom mensen xbox live de hemel in prijzen tov psn met als argument online gamen is beter.

Naar mijn weten zijn de enige voordelen van xbox live op dit moment

• cross game chat.

Andere nadelen die ik hoor voorbij komen:
    PSN langzame download snelheden. Dat ligt denk ik aan je locatie, want ik heb altijd de volledige downloadsnelheden gehaald.
    PSN gebruiksonvriendelijk. Ik ontken niet dat de interface beter kan, maar aan de andere kant hoe gebruiksvriendelijk moet een interface zijn waar je alleen een demootje of spel download? Het is geen smartphone, hierbij snap ik het argument gebruiksvriendelijk.

Verder denk ik dat het allemaal in het hoofd van xbox gebruikers speelt dat online gamen op de ps3 slecht is. Misschien omdat zij 60 eur moesten neerleggen en daardoor een placebo effect krijgen dat het allemaal zoveel beter is geregeld op xbox live.

20. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.096
    Ik hoor van meerdere mensen dat het beter kan met online gamen, beetje jammer dat je wat neerbuigend reageert :)

Deel Deze Pagina