1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Same here. Het was nooit de bedoeling van Sony dat mensen hen zo 'vastklauwen'. Maar als mensen dat wel gaan doen dan is er natuurlijk wel wat mis met het design.

    Het nieuws dat de controller led niet uit kan vind ik wel erg matig! Ik wil tijdens het spelen van bijv horrorspellen geen blauwe glare in het scherm. En als straks Netflix komt wil ik al helemaal geen blauwe streep in beeld tijdens films en series. Sure je kan je controller afplakken en bij films andersom neerleggen, maar het blijft een matige ontwerpbeslissing.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hoe moet ik hem dan vasthouden? Mijn handen zijn nu eenmaal aan de forse kant en met die lage sticks moet ik dus wel zo 'klauwen' :+

    ik snap die led ook niet zo, want ik zie het qua ingame finctionaliteit niet veel toevoegen (tenmiste niet iets waar ik echt enthousiast over zou worden)

    en die ds4 zal al duur genoeg worden
     
  3. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Mjah aan het feit dat de LED lampjes niet uit kunnen kan je zien dat het eigenlijk de bedoeling was dat de PS Eye ook standaard gebundeld was met de PS4, maar dat ze dat hebben gedropt.

    Die lampjes zijn als herkenningspunt voor de PS Eye, als Sony zeker wist dat je 2 bundels zou uitbrengen 1 met en 1 zonder PS Eye dan hadden ze er echt wel voor gezorgd dat het lampje standaard uitgeschakeld kon worden. Nu zal dat wel worden gepatched ofzo.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zie t verschil niet, als ik m zo vast houd moet ik mn duimen nog steeds buigen als ik de sticks gebruik (praktisch altijd dus)

    of zit die linkerhand nou verder naar buiten/onder? dat is helemaal gaar, dan klauw je dus alleen met je rechterhand

    hoe dan ook, het feit dat we het hier over hebben geeft al aan dat het voor lompe handen gewoon niet de meest ergonomische controller is (de ds3 en zn voorgangers dan)

    bij de 360 controller gaat dit gewoon vanzelf zoals t hoort
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je legt de controller meer naar vore in je handen ipv dat je hem in de palm van je hand legt. Beide handen zijn dan 'lager'.

    Verder heb je wel gelijk, het hoort gewoon vanzelf goed te gaan
     
  7. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind het ook arrogant van PS om die controller zo klein te houden, terwijl iedereen het wel eens is over het feit dat de XBOX controller gewoon veel fijner is. Als je dan de gamers wil geven wat ze willen, doe dan ook wat aan die controller.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Jouw mening. Mijn mening. Ik ken zat mensen die die mening niet delen. Stop met het doen alsof het een feit is dat de Xbox controller beter is. Dus wie is hier nou arrogant
     
  9. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik zou graag de resultaten van een onafhankelijke survey willen zien.
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dan blijft het alsnog een mening. En onafhankelijke mensen hebben geen verstand dus zijn geen goede maatstaaf. Het is en blijft subjectief.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  11. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    lol

    edit: ik moest je edit even meenemen in mijn reactie
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ook wel, ik ken persoonlijk niemand meer die de voorkeur aan de ps3 controller geeft

    Maar ik kan me voorstellen dat het ook nog een beetje afhangt van wat voor games je graag speelt

    games waar de triggers en sticks centraal staan of d-pad/buttons games..

    Onafhankelijke mensen zijn de enige maatstaf.. of wil je de beoordeling aan de fabrikanten overlaten? Want ik gok zomaar dat die allebei de voorkeur geven aan hun eigen design

    ik heb beide consoles zowat vanaf launch (en alle voorlopers van beide trouwens ook) en terwijl ik in de tijd van de ps1 me geen betere controller dan de ds kon voorstellen is dat sinds de introductie van de S controller voor de Xbox duidelijk anders

    vanaf toen zet MS voor mijn voorkeuren de standaard
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat maakt geen sense, dat is net als aan mn vader vragen "wat is beter, PES of FIFA".. Hij heeft geen verstand ervan. Dus "onafhankelijke" mensen zijn echt totaal irrelevant in deze kwestie. En als je bedoelt dat gamers onafhankelijk zijn, dat zijn ze niet, ook die zijn biased. Het is en blijft een meningsverschil. Sowieso bij mij op werk kan ik al 10 mensen aanwijzen die de PS controller prettiger vinden.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  14. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    dude, je snapt toch wel dat Sony niet alleen playstations gaat verkopen aan je vader of de 10 mensen op je werk? Als blijkt dat 70% van de ondervraagde gamers een controller zoals de xbox controller fijner vinden ipv de PS controller, dan zou Sony de gamers dus geven wat ze over het algemeen willen door ze de xbox controller te geven.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hou maar op met praten, want je presenteert jouw mening gewoon als feit. Enige wat ik wil zeggen is kijk eens verder dan je eigen straatje en er zijn echt genoeg mensen die de PS controller, hoe raar dat in jouw ogen ook is, prefereren boven die van de Xbox. Jij vindt het arrogant van Sony, maar is de Xbone controller trouwens ook niet kleiner geworden?
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is natuurlijk ook zo dat de 360 controller perfect werkt op de pc. Daarnaast is de grote gewoon goed, de Ps3 controller is na mijn mening gewoon te klein. (krijg er na verloop van tijd kramp van) Inmiddels ben ik eraan gewend, maar ik prefereer altijd de 360 controller boven de ps3 controller. Daarom ben ik ook erg benieuwd na de Ps4 controller, maar als de grote nog steeds even klein is... dan gaat dat weinig veranderen. (misschien betere ergonomie)

    Ik wil gewoon fijn gamen op beide consoles, maar de controller is wel redelijk bepalend voor een goede ervaring.

    Al vond ik de Gamecube controller ook erg fijn :eek:~!
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Vind ik ook hoor. Maar dan speel ik weer voor 15uur TLOU 9uur GoW:A en wen ik er inderdaad snel aan en vind ik de controller niet zo heel erg meer. Kwestie van gewenning en mening. Maar ik ga niet roepen dat het een feit is dat de PS controller inferieur is aan die van Xbox
     
  18. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Je snapt het dus blijkbaar niet. Je snapt het punt niet eens. Volgens mij ben ik degene die oppert voor een onafhankelijk onderzoek (volgens mij weet je ook niet wat daarmee bedoelt wordt). Dat heb ik tenminste wel gezegd net. Kun je dat even quoten?


    Goed, ik laat je ook maar gewoon met rust verder. Ik zou anders zeeën van tijd verliezen denk ik, voordat je m'n punt snapt.
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Over het algemeen prefereer ik de Xbox controller. Race spellen, shooters, e.d. vind ik zelf lekkerder spelen daarop. Maar bijvoorbeeld een fighter vind ik toch wat beter spelen op de PS3 controller (fighting sticks daargelaten). Dit omdat de d-pad beter werkt, maar ook omdat de positie van de d-pad in dit geval beter is. Bij een fighter vind ik het ook prettig b.v dat de knoppen van de PS3 controller net wat vlakker zijn.
    Zo hebben voor mij beide controllers al bepaalde voor- en nadelen. Ik kan mij ook wel voorstellen dat sommige mensen de PS3 controller over het algemeen beter vinden. Ik moet ook zeggen dat het voor mijzelf al veel verschil gaf toen ik opzetstukjes voor de R-buttons kocht waardoor ze meer een triggervorm kregen.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zelf heb ik ook opzet stukjes voor de triggers. Dat scheelt enorm ja. Verder vind ik de bolle analogsticks ook vervelend. Maar laten beide dingen nou verbeterd zijn bij de dualshock4
     

Deel Deze Pagina