Ik weet nog niet of ik voor de XO of PS4 ga, maar mocht ik naar de PS4 gaan dan was er wel een probleem met mijn Xbox Live abbo. Hoewel het zeker niet bij iedereen zo is, wilde ik het toch even delen met jullie (als ik er 1 iemand mee help is dat meegenomen).
Wanneer kan er een probleem ontstaan?
Je hebt ooit met een creditcard betaald op Xbox Live.
Gevolg?
Mogelijk wordt je abbo automatisch via je creditcard verlengd.
Ook als:
Je nooit hebt gekozen voor automatisch verlengen. Dat is er bij mij automatisch opgezet toen ik met creditcard betaalde. Mogelijk zat dat in 'akkoord gaan met de voorwaarden'.
Je automatisch verlengen uit hebt geschakeld via je account op xbox.nl.
Mijn situatie:
Ik heb de eerste keer mijn Xbox Live abbo betaald met creditcard. Toen kwam ik er achter dat je goedkoper aan pre-paid kaarten komt. Dus wilde ik automatisch verlengen uitzetten. Dat werkte niet en dus belde ik met Xbox Support. Support vertelde mij dat ik dat niet kon doen, omdat er altijd 1 betalingsoptie actief moet zijn (behalve als je altijd al pre-paid betaalde en er dus geen gegevens bekend zijn). Gelukkig kon support dit wel voor mij doen. Op mijn account op xbox.nl kon ik zien dat het nu uit stond.
Nu bladerde ik laatst door mijn accountgegevens op mijn xbox en toen zag ik mijn creditcard gegevens er nog tussen staan. Ik denk ik verwijder die, want die ga ik toch niet meer gebruiken. Toen gaf ie aan dat deze niet verwijderd kon worden omdat automatisch verlengen AAN staat. Dus ik kijk op xbox.nl en staat ie UIT. Wat is het nu? Ik wil niet het risico lopen een PS+ abbo af te sluiten en ook te betalen voor Xbox Live.
Dus ik weer bellen met Xbox Support. Support vertelde mij dat automatisch verlengen weldegelijk AAN staat, ook al geven mijn gegevens op xbox.nl aan van niet. Support vertelde mij hoe ik het kan annuleren en de gegevens verwijderen. Dat werkte dus weer niet. Support wilde het wel voor mij doen, maar ook Support kreeg het niet voor elkaar. Support dacht dat het kwam omdat de creditcard niet te verwijderen was vanwege dat het abbo nog loopt (ook al heb ik de laatste jaren betaald met pre-paid).
De enige optie was dat Support mijn Xbox Live abbo per direct annuleerade en mij dan code's toe zou sturen voor de resterende Xbox Live Gold tijd. Na het annuleren kon Support wel automatisch verlengen stop zetten en mijn creditcard gegevens wissen.
Klik om te vergroten...