1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

De zogenaamde 'footprint' van een OS wordt door de jaren alleen maar kleiner. Die van de ps3 is met 50% afgenomen. Maar dan nog snap ik dit nieuwtje niet. Er was eerst 'maar' 4gig GDDR5 beschikbaar en dat hebben ze toen verdubbeld. Killzone gebruikt 3,5 dus toen was er maar 500 mb voor het OS en nu ineens 7x zoveel? Ergens klopt er iets niet in de berichtgeving.

Ik zou het wel erg zonde vinden btw. De ps4 wordt dan veel minder de powerhouse die was beloofd.

2. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Het wordt weer lekker verwarrend met dit nieuwtje. Ook een tijdje terug toen de engineers bij MS opeens 'ontdekten' dat het aantal GB/s in hun RAM veel hoger kon en eigenlijk weer gelijkwaardig werd aan de PS4 (correct me if I'm wrong). Als dit nieuwtje waar is, dan worden de verschillen tussen de One en de PS4 steeds kleiner...

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Update van DG.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Iaw ze hebben de ram van 4 naar 8 verhoogd en daarvan gaat nu 3 naar het OS. Dan blijf ik wel heel benieuwd hoe dat dan zat toen het nog 4gig was.....

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Van Sony.

Lijkt me dus waar. Anders hadden ze het wel ontkracht denk ik zoals ze een paar keer al gedaan hebben met andere geruchten.

Van DF.

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dit dus, dit verklaart ook waarom devs niks wisten van dat extra werkgeheugen in de dev kits... Ze hadden er toch niks aan.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm moeten ook niet teveel focussen op RAM imo. Teraflops is een stuk boeiender eigenlijk. :)

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Mooi gezegd :)

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat hij weet dat hij afgelopen tijd 5x een xbox fanboy is geweest en 5x een ps fanboy

10. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen een beetje last van mijn alter ego :+

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ms heeft 5GB beschikbaar aan ram (3 os layers)

12. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar is ddr5 alsnog niet beter dan 3. Naja ik snap er geen reet van

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Hoeft ook niet, de hardware specs zijn dit keer niet belangrijk... Het game om de games en het gevoel van de merk van de console die belangrijk zijn.

Specs gelul, beide consoles ontlopen elkaar niet zoveel, het zijn de games en de UI, incl de ondersteuning en content die echt belangrijk zijn. Welke geheugen en hdd etc beter is, kan me gestolen worden ;-)

14. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    En daardoor is het maken van een keuze voor een nieuwe generatie console op dit moment zo lastig imo.

15. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Vind ik juist van niet ;-) gewoon een shortlist maken van welke games je het meest boeit en als je daar niet uitkomt dan kies je voor de meest prettige controller, cq user interface... Of voor de console waarvan de meeste van je vrienden gaan als je veel online gamed.

Ik ga voor de PS4, omdat ik meer van de de exclusives van Sony heb genoten dan die van Microsoft. Plus (what's in a name) betaal ik liever voor online gaming incl een bak vol downloadable games met 1 account voor 3 consoles (ps4, ps3, vita)

Grote verschillen ga je niet merken in de third party games ;-) Het zijn juist de exclusives die consoles doen verkopen en laat daar nou Sony wat mij betreft meer troeven in huis hebben. Forza en Halo vind ik niks aan, en om nou een console te kopen voor alleen Gears en Killer Instinct vind ik te gek voor woorden (voor mij dan he)

Titanfall is interessant, en geloof me die game komt echt wel nog een keer naar de Ps4. Of incl ieder geval deel 2. Het is Activision en die wilt zoveel mogelijk verkopen ;-)

Het gaat denk ik zoals Mass effect worden zoals het ook later op de ps3 kwam.

Laatst bewerkt: 27 jul 2013
  16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoezo niet? Ik dacht juist van wel. We zullen het zien

17. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Gddr 3 of 5, 8gb of 4gb of 5gb... Jij als gamer gaat dit niet merken. Beide consoles zullen gewoon doen wat ze moeten doen, en dat is games afspelen ;-)

18. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Je gaat het JUIST merken gok ik. Niet alleen het veel snellere geheugen van de ps4, maar vooral de veel krachtigere grafische kaart die er in het ding zit. Dat scheelt een procentje of 50 dat de ps4 krachtiger is.

19. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Geruchten gingen er toch over dat Microsoft ermee aan het sleutelen was met GDDR 5? Te minsten dit had ik laatst gelezen.

Laatst bewerkt: 28 jul 2013
  20. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Dat kan echt niet meer hoor, zo laat in de productie. Dan zou je de hele architectuur van het ding aan moeten passen.

Deel Deze Pagina