1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    xbo met headset voor 500 incl dead rising en battlefield 3 en ik weet wat ik zit te spelen in december..

2. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Ik werk(meer een hobby :+) als pers op gamervision, ik weet wel dat ze bij FirstLook niet zo moeilijk erover deden, maar ik weet niet hoe dit gaat uitpakken bij gamescom, je moet veel meer laten zien etc.
    Iemand uit de redactie die met de persdag gaat/ging en weet hoe je dit soort dingen moet regelen, best onduidelijk op hun site :mad:

3. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als de xbox one voor 400 euro op de markt gaat koop ik de xbox one.

Ik heb een sterk vermoeden dat ze de prijs toch gaan verlagen maar dan zonder kinect ofzo iets anders maken ze toch verlies?

4. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Durf er een wedje op te leggen dat zowel die prijs als geen Kinect niet gaan gebeuren.

5. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Prijs verlagen kan wel, maar pakketten zonder Kinect nee, het fijne voor ontwikkelaars is nou juist dat ze alle spellen kunnen maken met Kinect functionaliteiten. Eerst was de doelgroep voor kinectgames te klein omdat je er een speciale gimmick voor nodig had, nu wordt het aantrekkelijker de kinect te gaan gebruiken omdat iedereen hem heeft, wat, hoopt MS natuurlijk, voor innovatie gaat zorgen. Op de ps4 kunnen ontwikkelaars niet uitgaan van de camara, dus daar zullen de functies dus sowieso enkel gimmick blijven. Niet dat ik weet of deze tactiek werkt, maar ik snap de gedachte erachter zeker.

Pricedrop zou mooi zijn echter, maar ze moeten wel snel zijn, als de console voor september nog steeds 500 euro is, upgrade ik mijn pc wel voor 700 euro en ga ik lekker Rome Total War 2 spelen.

6. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
  7. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    eehm. vind die site nogal onduidelijk. Kan iemand mij vertellen waar Major Nelson precies op reageert? Zo te zien is het iets positiefs gezien de reacties

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die link is ook 1 comment te diep :+

http://www.reddit.com/r/xboxone/com...ill_reintroduce_the_xbox_one_at_press/cbdite2

Die user vraagt dus aan Majornelson of dat artikel 'legit' is

dus of het waar is wat er allemaal in dat artikel gesuggereerd word, en dan gaat het vooral om dat deel over de 'price parity' met de PS4

waarop Majornelson zegt dat er geen kern van waarheid in zit, oftewel we hoeven geen price drop te verwachten voor launch

zou ook wel raar zijn als dat wel zo was

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Denk over prijsverlaging en bundel zonder kinect

10. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Een bundel zonder Kinect lijkt mij heel sterk omdat M$ telkens zegt dat het zo'n integraal onderdeel van de xbo is.. makkelijk voor devs omdat kinect altijd aanwezig is.

Een prijsverlaging naar 400 euris lijkt mij een hele slimme zet.. de bashers hebben altijd wel een reden en zullen deze dan ook zeker niet laten liggen.. Maar de console met wat verlies verkopen die je weer in verdient op de gamesmarges hebben ze al eerder gedaan en is een reeele optie!

De 360 had ook gemiddeld de meest verkochte games per console.

Voor de big N zou dat geen optie geweest zijn met de WII, iets van 3 games per console. Maar die maakte vanaf de introductie al meteen winst op de console. Andere strategie blabla

11. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Reken maar dat zowel ms en sony de consoles met verlies verkopen hoor met hun 400 en 500eu

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat dat wel meevalt,

poosje terug ergens een opsomming gezien van de kosten van alle onderdelen en dat viel qua kostenplaatje erg mee

tuurlijk zit er geen dikke marge op ofzo en moet je eigenlijk ook al je R&D kosten en kosten voor software ontwikkeling afschrijven maar daar zijn nu eenmaal geen cijfers van

maar puur naar de hardware gekeken speelde ze volgens mij allebei redelijk kiet

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nieuwe matchmaking systeem van de X1 wordt op Eurogamer toegelicht:

http://www.eurogamer.net/articles/2...ails-xbox-ones-matchmaking-system-smart-match

Met voor mij als uitschieter:

Maar dat zullen de meesten hier wel weer af doen als alu-hoedje gedrag :)

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hangt er een beetje vanaf wat ze bedoelen met every aspect

als ze daarmee alleen bedoelen hoe je rep is en of je vaak disconnect en of je mic altijd aangesloten is e.d (oftewel alleen game gerelateerde dingen) vind ik het prima

maar als ze ook kijken naar welke films ik via netflix stream en of ik alle wedstrijden van Ajax ook volg via de xbox en ze me dan proberen te matchen met andere ajax fans dan word het idd wel creepy :+

edit:// lijkt alleen game gerelateerd

Ik dacht eerlijk gezegd dat al die factoren nu ook al meespeelden in matchmaking op de 360 , waar zijn anders die rep , skill en region parameters voor?

als ik dit zo lees vind ik het een prima zaak, hoe meer game gerelateerde data er gebruikt word in het matchen hoe beter

al zou ik zelf wel graag prio willen toekennen aan voorkeuren binnen smart search

ik vind zelf bijvoorbeeld region de belangrijkste omdat die de grootste impact heeft op de kwaliteit van de verbinding, ook bij een dedicated server

Laatst bewerkt: 31 jul 2013
  15. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Deze is ondertussen ook bijna op z'n doel: http://www.change.org/petitions/microsoft-give-us-back-the-xbox-one-we-were-promised-at-e3-2

Benieuwd of MS daar nog weer naar gekeken heeft. Dat ze straks toch al die opties nemen, maar dan alleen voor games die digitaal gekocht zijn. Vind eigenlijk dat ik gewoon discless moet kunnen spelen. Dat ik de game van de cd op de Xbox zet en dan de cd voor de ogen van Kinect breek :+ Dan weet hij dat die niet meer doorverkocht kan worden en kan ik mooi swappen:p

16. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    jezus al 25,000 signatures

Ik weet wel zeker dat MS hier naar kijkt maar er niks mee gaat doen...

17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Natuurlijk niet. Die 28000 sigs verbleken bij het aantal die het niet willen.
    Domme actie ook.

18. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    bron: Videogamer

20. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook wel een goede tactiek.
    Roepen dat je NU moet pre orderen, omdat je anders je PS4 niet vanaf dag 1 kan hebben.

Deel Deze Pagina