1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat zegt ie toch niet....

    hij zegt als een nieuwe techniek op de markt komt qua TV's en de eerste modellen kosten 'maar' 1500 euro dat dat dan helemaal niet duur is.

    eerste goede plasma's gingen voor het 3 voudige daarvan en dat zal voor de eerste goede 4k schermen vast ook gelden

    toch? of zijn alle onderdelen inmiddels al zoveel goedkoper dat we al top of the line 4k schermen voor 1500 euro mogen verwachten?
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  2. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    ...
    Dat las ik er niet uit hoor. :+ Thanks, voor het verduidelijken. ;)
    Nieuwe 4k gaat denk ik rond de 5000 kosten.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is dus de fout.
    Het verschil tussen 720p en 1080p in minimaal.....maar je moet dan 720 afspelen op een hd ready tv en daarnaast 1080 op een full hd tv.

    720 op een full hdtv tonen is iets totaal anders. Dan moet de tv het 720 beeld tonen op een 1080 scherm.

    Mn hdready Panasonic plasma geeft een ongelooflijk mooi beeld bij games en blu-rays. Geen moment dat je doorhebt dat t hdready is.
    (komt ook omdat de motion resolution hoger is dan die van de meeste full hd lcd's)


    Precies, dit bedoelde ik.
    Nieuwe techniek is gewoon duur. Mn eerste hdtv, 30 inch, kostte 1100 euro.
    Mn 50 inch hdready kostte 2300
    Mn 60 inch full hd kostte 4.000, maar kostte bij introductie het dubbele :x

    Dus je hebt gelijk als je zegt dat 4k 5000 gaat kosten

    1500 voor een hdtv is helemaal niet zo duur en voor 4K onmogelijk.





    Are you kidding???
    Ik heb zelf de PS3 60GB destijds gekocht voor de blu-ray (destijds was het de beste en ook nog de goedkoopste blu-ray speler), maar die PS3 is echt een gedrocht hoor.
    Ene kant vloeiend bol met een recht stukje ervoor. Echt lelijk.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet ik niet. NaiZuro zei dat ze er kwamen vanuit China voor 1500 euro.
     
  5. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja zeker http://gizmodo.com/5994765/seiki-50 inch-4k-tv-eyes on-how-the-hell-is-a-tv-this-beautiful-so-cheap

    Zo zijn er wel meerdere die sinds begin dit jaar op komst zijn, Google 'china 4k tv' maar eens, ze doen niet heel erg onder aan de duurdere merken, 't zijn gewoon puur 4k tv's zonder toeters en bellen.

    Na het lezen van de comments op een wat minder leuk feitje gestuit. 4k video's kijken gaat prima op HDMI 1.4, maar gamen daar integen niet. 4k gaat max. tot 30fps op HDMI 1.4 en dat ziet er merkbaar niet uit tijdens het gamen op zo'n hoge resolutie. Voor gamen op 4k moeten we helaas wachten op HDMI 2.0, op zowel de tv als console, die wél 60fps@4k aan kan.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2013
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat bij mij de doorslag gaat geven zijn een aantal zaken:

    -Hoe gaat het met used games zitten?
    -Always online of niet?
    -Grafische kracht van het apparaat
    -En het aller belangrijkst, games!!

    De bovenste 3 zaken zullen zich nog moeten uitwijzen de komende weken. Maar betreft games ligt m'n keuze / hart bij Playstation. De Sony exclusives spreken mij gewoon veel meer aan dan de Xbox exclusives. Bij de Xbox kom ik niet verder dan Halo en Forza. Bij de PS zijn dat Killzone, Uncharted, The Last of Us, Ratchet and Clank, Jak and Daxter, Gran Turismo, Heavy Rain, Beyond Two Souls, God of War, Infamous om er maar even een paar te noemen.

    Ja Msoft komt met 15 exclusives. Maar Msoft heeft een ruime opvatting van het woord exclusive. Zou mij niets verbazen als de helft van die 15 titels Kinect games en Arcade games zijn.

    Hoop echt dat de Xbox One nog tof gaat worden, maar vooralsnog weet het mij totaal niet te overtuigen, de PS4 weet dit wel te doen. Wie weet wat de E3 gaat brengen...
     
  7. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is dat de consoles lang niet krachtig genoeg zijn om 60fps@4k aan te kunnen, uberhaupt 4k gaat niet lukken.
    Sony heeft ook gezegd dat de PS4 alleen 4k video gaat ondersteunen maar niet gamen terwijl MS zegt van wel, maar ik zie niet hoe de Xbox dat gaat doen.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    4k arcade game misschien :+

    een 4k versie van Geometry wars bijvoorbeeld, dat moet wel lukken
     
  9. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet, maar bij zo'n spel zul je echt niet een gigantisch verschil zien. (Waarschijnlijk zie je sowieso niet een heel groot verschil in een woonkamer situatie, maargoed.)
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    En daar komt dan ook nog eens bij; hoeveel games gaan er écht gebruik van maken.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gevalletje "because we can" denk ik.
    Zie ook niet snel iets gebeuren mbt games.
     
  12. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, zelfde als 1080p deze generatie, dat is ook nauwelijks gebruikt. Wel meer dan dat 4k gebruikt zal worden maar alsnog.
     
  13. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik hoop dat microsoft iets over z'n secret sauce gaan vertellen, inplaats van
    de algeme specs, ik wil data zien..
     
  14. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Sony: PlayStation 4 eist geen internetverbinding en blokkeert geen tweedehands games

    Bron: VG24/7
    Sony had na de persconferentie in februari duidelijk gemaakt dat de PlayStation 4 geen internetverbinding vereist en dat er geen sprake is van een blokkade van tweedehands games, maar nadat het hardnekkige gerucht opdook dat Microsoft deze twee dingen wel zal hanteren in de Xbox One, ontstonden er geruchten dat ook Sony zijn visie had gewijzigd.

    Gelukkig blijkt hier geen sprake van te zijn, want Sony Worldwide-baas Shuhei Yoshida heeft bevestigd dat de PlayStation 4 geen internetverbinding vereist. Ook van een boycot van tweedehands games is volgens hem geen sprake. Toch krijgen uitgevers wel het recht om zelf te bepalen of ze DRM gebruiken in hun game, wat betekent dat het in principe mogelijk is dat je voor het spelen van bepaalde games wel altijd online moet zijn. Gelukkig is Ubisoft gestopt met DRM en overweegt EA dit momenteel ook, dus we hoeven ons over deze twee grote partijen waarschijnlijk geen zorgen te maken.
    ----

    Dit maakt de keuze voor je iets makkelijker denk ik :p voor mij in iedergeval wel. Ik hoef geen full hd spy camera die altijd online moet en waar ik geen 2e hands games op kan spelen (zonder er dik voor te betalen). Thanx PS4 voor het investeren in de echte gamer.
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Microsoft en Sony gaan in used games e.d. echt geen grote verschillen hebben, wacht nou maar af en je zal zien dat de policy van beide op dit gebied op elkaar gaat lijken.

    De enige die er niet aan mee doet lijkt Nintendo te zijn, daarom loopt EA de laatste tijd ook zo te bitchen naar onze andere Japanse vrienden.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Er is een verschil met een boycot van used games of een fee betalen van used games. Sony kan wel lekker zeggen zoals ze in Februari zeiden. Op de PS4 kan je tweedehands spellen spelen maar dat zegt niks want dat kan ook gewoon op de One. Gaat erom of er extra fees betaald moeten worden. En dat is ook nog gewoon mogelijk op de PS4.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2013
  17. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
  18. Seh

    Seh Guest

    De Xbox One speelt ook used games af en Microsoft heeft al bewezen ook op prijs te kunnen concurreren.

    En persoonlijk betaal ik graag voor de Xbox Live service. :+
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  20. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Jah okay. Ik heb groote handen dus xbox controller is wel fijner.
     

Deel Deze Pagina