1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn gedachtengang: Je hoeft niet ver te zoeken op de nederlandse fora's en nieuwsites om het idee te krijgen dat de playstation populairder is dan de xbox. Geen probleem ik vind dat er ruimte genoeg is voor 3/4 spelers op de markt.

    Maar de manier waarop er conclusies getrokken worden en de xbo continu neergesabeld wordt en bij Sony vooral :): gedaan wordt vind ik vervelend!

    Azijnzeiker: man of vrouw die continu alles wat niet in hun wereld past meteen maar afbrand, en hebben ze even niets om over te zeuren zoeken ze wel iets.

    Krentenkakker: altijd moeilijk doen over geld (ik ga echt geen 3,10 per maand betalen voor online) ow daar komt meteen weer de azijnzeiker door de bocht: Bij sony was het lekker gratis dus veeel beter.

    resumé: Ik heb niets tegen de gaystation.. pardon ;-) playstation maar altijd maar dat gehaat en opsommingen van halve waarheden:x:x
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Net even de Xbox One aanbetaald bij Nedgame. Was dus toch nodig. Gelijk ook BF4 erop gezet. Watchdogs komt wel want die haal ik gewoon via internet.
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh aha een fanboy, ik snap hem.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Je beseft hopelijk wel dat je zelf ook nogal als een oververhitte fanboy klinkt?

    Sony speelt het op dit moment veel slimmer. Ze maken gebruik van de onduidelijkheden die MS zelf veroorzaakt heeft. Ook de prijs tussen de twee is gewoon een slimme move van Sony. Ik juich het toe, een beetje concurrentie en elkaar een beetje afzeiken is all part of the game.

    Het gaat overigens niet om die € 3,10, het gaat erom dat je bijna verplicht wordt om een gold abbonement te nemen, wil je fatsoenlijk gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van de One. En laat MS nou nog niet zo lang geleden gigantisch voor lul hebben gestaan met allerlei regeltjes m.b.t. de One. Die klap is MS nog lange niet te boven (zie pre-orders tussen de twee consoles), en deze informatie helpt ook niet echt mee.

    Het komt allemaal wel goed, de One heeft veel te bieden. Dat zien de liefhebbers van de PS4 ook wel.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij heeft wel gelijk dat er veel PS mensen zijn die op alles haten van Xbox One. Hier op het forum is er niks aan de hand maar zat toevallig gister de unboxing te kijken van de Xbox One op Gamespot en check die dislikes. Veel PS fans gaan dan standaard disliken omdat het Xbox is. Ook al is de video prima. Andersom zie je dat eigenlijk niet.

     
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Fanboys heb je overal, Bij PS en bij Xbox, unboxing deed me niets maar zou het niet disliken, eigenlijk nooit gedaan bij Xbox.

    Wat schiet ik er mee op en het is kinderachtig.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ik kan er niet zo mee zitten, maar dat komt ook omdat ik weet dat MS het allemaal wel te boven komt. De One gaat gewoon ook als een tiet verkopen, en dat is mooi. Ik gun beide consoles hun bestaansrecht en wie uiteindelijk het meest zal verkopen boeit me eigenlijk helemaal niets.

    Maar we moeten zeker niet gaan doen alsof MS in het verleden nooit gebruik heeft gemaakt van falende concurrenten. En dat geeft ook niks.
     
  8. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf dag 1 is de online service van M$ betaald geweest (en beter imo) dan de online tegenhangers van concurenten.

    Dat betalen weten we nu 8 jaar. Wordt het dan niet eens tijd om het te accepteren ipv altijd maar te zeuren wat er wel en niet onder gold valt?? Kan je er niet mee leven: neem een WIIU, die is gegarandeerd helemaal gratis online. Sony is trouwens al op zijn retour met gratis onlinegamen :x

    En het spelletje kijken hoe er op M$ gereageerd wordt en dan zeggen wij vervolgens wat ze willen horen. JA dat speelt sony slim. Ben ik helemaal met jullie eens.

    Ik een fanboy?? So what! ik heb inderdaad mijn voorkeur in deze en aankomende generatie. Maar ook nog steeds een WII en een psp :b:
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind de online service van MS ook beter dan die van de concurrentie hoor. Ik heb ook altijd Gold gehad, daar was ik tevreden over. In tegenstelling tot die van Sony, dat was altijd een klein drama. De PS3 deed dat al vele malen beter, maar nog niet op het niveau van de 360.

    Het gaat hier niet alleen om wat er wel of niet gratis is, het gaat erom dat je concurrent wel allerlei features heeft waar je niet extra voor hoeft te betalen itt de One. Daar verplicht men je bijna om Gold te nemen, wil je fatsoenlijk gebruik kunnen maken van je console. Daar heb ik dus wel mijn bedenkingen bij, en maakt voor mij de keus alleen maar makkelijker, daar ik niet meer echt online game en dus geen online abbonement wil.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ga echt stuk elke keer rond 1:05 als ie gewoon die hele doos van tafel veegt! :lol:
     
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    De voordelen bij Plus zijn IMO toch wel wat groter dan wat we tot nu toe bij GOLD gezien hebben.
    Volgens mij wordt er ook niet gezeurd over dat er betaald moet worden voor games.
    Zelf heb ik plus al een tijdje en ik game niet eens online maar voor de vele extra's die je erbij krijgt.

    Gratis online gamen is overigens nog makkelijk mogelijk bij Sony.




    Tja wie weet, maybe hadden ze het zo al gepland.



    Playstation een gaystation noemen is wel heeeeeeel kinderachtig, er is ook niets mis met je keuze voor een Xbox One, het is je gegund.
    Maar het komt over alsof jij het een ander niet gunt.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wat is daar grappig aan dan? :+
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De symboliek ervan
     
  14. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met je eens dat M$ meer dan de concurrenten mensen wil bewegen om toch vooral een goldabbo te nemen.

    k neem toch standaard een jaar voor 37 euro omdat ik altijd online wil kunnen gamen als ik zin heb. En ik speel bijv. liever forza of pgr dan Gran Turismo (van genoten op de ps 1 en 2)
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Oh, ok...

    Wat was nou trouwens die digitale bonus? Iets op je gamercard zeker?
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha ik vind het ook funny. Zo is het ook bedoeld. Mensen hier waren aan het zeiken maar is gewoon humor.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Gewoon die droge chagrijnige kop als ie 'take a look at this' zegt. :p
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nou, ok na 10 keer achterelkaar kijken is het soort van grappig...
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat vind ik ook. Maar het is wel het beeld nu helaas.
    Die fans creëren wel een slecht image voor zichzelf en andere PS kopers. Dat bashen hebben ze geeneens nodig. Het is wel duidelijk dat de PS4 het beter gaat doen rond de release.
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is afwachten, en aan de andere kant so what! Beide consoles bieden games die gewoon top zijn.
     

Deel Deze Pagina