Eerst maar afwachten of PS nu wel aan de vraag kan voldoen. Want die moeten denk ik noodgedwongen ook wat landen laten vallen, hopen dat zij Nederland er wel gewoon bij houden
Ik denk het ook, geen echte reden voor. Afgezien van het verleden en het eeuwige gezeik bij releases van grote consoles.
Sony is een echt hardware company, denk dat Sony juist wel zijn dingen op orde heeft en de landen gewoon hun release krijgen. Dat er een tekort komt dat weet ik wel zeker, maar dat zijn dan de mensen die niets gepre-orderd hebben of van Console overstappen.
Sony zal zich nu juist richten op de markten waar Microsoft nu gevoelig ligt. Als jij in november de PS4 kan kopen voor 400 EUR of je wacht 4 maanden en je kan de Xbox One kopen voor 500 EUR, dan is die keuze niet al te moeilijk. Daarnaast zullen veel gamers (voorlopig) maar voor 1 console gaan.
Als er voor dit nieuws [100 X1] zijn ge preorderd en [800 PS4] zal dit betekenen dat er mensen zijn die een X1 hadden gepreorderd die nu cancelen en een PS4 gaan preorderen laat ik zeggen 30. Maar het gaat niet om honderd mensen maar veel meer. Waardoor er een onverwacht grote vraag naar PS4 ontstaat waar Sony niet op had gerekend. En zoveel Playstations zullen dus bij de launch waarschijnlijk niet klaar liggen. Daarnaast waren er al meer PS4 gepreorderd dan Sony denk ik ooit had gedacht (in verhouding). Dus er gingen al geruchten rond dat Sony sowieso niet aan de vraag kon voldoen op de launch-dag. En hierdoor is Sony helemaal niet verplicht om landen te laten vallen, dit kunnen ze doen. Ze kunnen ook elk land gewoon gaan leveren maar met een tekort. Dat is waar. Maar dat zal dan waarschijnlijk ook beteken dat ze in belangrijkere landen dan Nederland (grotere) ook leveringsproblemen krijgen en dan kan er zo een belangrijk land voor Sony wegvallen. True ze zijn niet verplicht om landen te laten vallen maar dit zou ook niet onmogelijk zijn.
Uiteraard, maar denk niet dat dit gaat gebeuren, heb er een vertrouwen in dat Sony niet zo een fout maakt als MS.
Mwha mag ook een maand later, meer omdat dan ook bepaalde games uitkomen Maar ik ga niet klagen als hij op 21 okt. uitkomt.
Sinds de aankondiging van beide consoles heeft Sony continu geanticipeerd op de fouten van Microsoft, dus ik verwacht eigenlijk ook wel dat het goedkomt.
Dat is het uiteraard, maar dan is er toch wat mis gegaan met leveren vanuit de fabriek. Dus wel een redelijke fout
In welk opzicht? Sony's strategie is min of meer hetzelfde gebleven, MS is daarop blijven aanpassen. Ik ben benieuwd of de PS4 echt eind oktober komt. Next gen begint dan maanden eerder op de Playstation. Precies omgekeerd met vorige gen.
We "denken" dat de strategie van Sony hetzelfde is gebleven, maar omdat Microsoft uren eerder hun persconferentie gaf op de E3, heeft Sony daarop echt wel geanticipeerd. Zelfs de prijs was op het allerlaatste moment aangepast als je de geruchten moet geloven. Daarnaast zag je hoe Sony reageerde op het DRM-verhaal van Microsoft. Maar er waren ook geruchten dat Sony hetzelfde wilde gaan doen. Echt weten zullen we nooit. Sony doet nu alles goed wat Microsoft verkeerd heeft gedaan en dat is niet echt toeval, dat is echt anticiperen.
De prijs was al heel lang van te voren vastgesteld, heeft Sony meerdere malen aangegeven. Hun hele bouw van de console was gericht om de 400 dollar/euro te behalen. Het DRM aspect komt inderdaad wel na de hele negatieve reacties naar aanleiding van MS. Sony heeft gezegd dat de twitter acties en stennis om het hele gebeuren de doorslag heeft gegeven om het niet te doen.