Natuurlijk proberen een zo goed mogelijke console voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. Maar of het waar is dat ze dat allang hadden gepland is natuurlijk maar de vraag. Natuurlijk ga je niet zeggen. "Ja, de PS4 kostte eerst 500 EUR, maar omdat de Xbox One ook 500 EUR is, hebben wij er 400 EUR van gemaakt".
Sony heeft al gezegd niet aan alle vraag bij release te kunnen voldoen Ze weten al hoeveel ze naar welke markt gaan shippen en het lijkt er voorals nog op dat ze de consoles gewoon redelijk gaan verdelen over alle markten Dus Nee, niet iedereen zal op launch zn ps4 kunnen halen. Maarrrr, het lijkt er op dat ze wel gewoon tegelijk overal gaan lanceren en je dus gewoon zal moeten kijken in welke levering je bestelling terecht komt En op zich vind ik dat minder erg dan wat MS doet. Liever een druppelende launch in alle markten dan een uitgestelde launch in een deel van de markten (zeker als Nederland in dat deel valt ) Zo'n druppel launch creeert van zichzelf ook vaak weer positieve hype kijk maar naar de Wii ,daar hoorde je toch ook van dat hij 'niet aan te slepen was' terwijl in werkelijkheid de levering gewoon beperkt was en laat op gang kwam maar het had een positief effect op de hype. Ik zie het uitstel van MS op geen enkele manier een postief effect hebben. Tenzij de One die ze op gamescon gaan laten zien ineens een heel ander apparaat is 1 gratis bundel spelletje weg geven in de landen waar de launch later is is geen compensatie wat mij betreft, er is uberhaupt nog geen 1st party game waar ik echt op zit te wachten
perceptie Als je het kan doen voorkomen alsof je product zo gewild is dat er gigantische vraag is is dat natuurlijk positiever dan wanneer je gewoon zegt dat je niet genoeg kan produceren om aan een normale verwachte vraag te voldoen. Dat gevoel had ik bij de Wii heel sterk, men was echt op jacht naar die Wii's in de eerste leveringen. Ebay prijzen lagen behoorlijk boven RRP en de postieve vraag hoorde je veel harder dan geklaag over Nintendo's slechte voorbereiding leuk gifje, klein beetje bashen hebben ze vandaag wel verdiend
Hmm nou bij MM hadden we 1000 wii's gekregen op een gegeven moment. Stapels tot het plafond. 2 weken later weg. Toen weer 1000 uit Griekenland ofzo waar Nederlandse manuals extra gezet werden. Weer weg in 2 weken. De vraag was echt gigantisch xD. Die kwamen niet van Nintendo zelf toen
Tuurlijk, de vraag was er ook wel echt maar het gaat er om hoe je dat tekort aan aanbod presenteert. 'Ongekende vraag voor onze nieuwe must-have console!" of "My bad, we hebben er te weinig gemaakt' Microsoft doet nu een 'sorry we geven liever onze beste markten voldoende voorraad dan dat we een druppel launch krijgen' en Sony doet (hopelijk) het tegenovergestelde. Dus bij de PS4 probeer je de consument het gevoel te geven dat er gewoon heel veel vraag is naar de nieuwste must-have gadget en bij de One krijg je nu het idee dat ze hun shit niet voor elkaar hebben. Ik hoop btw dat het voor de PS4 dan bij MM weer net zo gaat als bij de Wii. Kun je er niet 1 stiekem voor me achter houden?
Ik weet nog goed hoe ze op Neogaf reageerden op het gerucht, MS zou eerder een ''kapot'' product op de markt lanceren dan de launch uitstellen... Nou dat hebben we geweten! Doet me een beetje aan de Surface Pro denken, die was ook al tijden beschikbaar in Amerika maar heeft echt heel erg lang op zich laten wachten in de EU.
deal! Serieus, als ik morgen naar de MM ga dan kan dat? Kan op de site ook reserveren maar volgens mij moet ik dan meteen afrekenen dat wil ik wel maar dan wil ik ook zwart op wit dat ik hem op release krijg
Het ligt er toch ook aan waar je woont, ik woon in een relatief klein stadje waar ik zonet bij de Intertoys vandaan kom. Zij hadden nog een aantal pre-order plekken over voor de eerste levering. Iedere winkel krijgt gewoon een aantal PS4's binnen en zolang ze die nog niet op hebben met pre-orders dan heb je hem toch gewoon op de launch? Gewoon goed zoeken en desnoods naar een boerendorp rijden.
Haha ben niet op werk tot volgende week vrijdag. Maar ik kan ook alleen voor Amsterdam Arena spreken. En omdat Arena het grootste filiaal is is het logisch dat die meeste leveringen krijgen. Alleen ik ben niet heel erg up to date behalve dat ik een mailtje kreeg dat we nog preorders aannamen van de week. 50,- minimaal aanbetaling. Weet ook niet op hoeveel ze zitten daar qua preorder. Zal nu wel in de 100 zitten
Arena het grootste filiaal? Was die er niet eerder dan MM Eindhoven? En Eindhoven was toen die opende de grootste MM van Europa.
Voor de ps4 geinteresseerden, deze site houdt bij welke winkels er nog preorders aan nemen http://www.playstation4club.nl/ps4-...aar-kan-ik-nog-reserveren-dagelijks-geupdate/