1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of Sony wel duurder gaat zijn, omdat met Xbox je nu ook een kinect krijg opgedrongen en je betaalt daar toch voor. Ik denk toch wel minstens 400 euro helaas :mad:

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Gddr5 is ook duur spul. Ik denk dat het wel in evenwicht komt misschien.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    400 is toch wel een schappelijke prijs? Betaalde we ook voor de 360 en is een stuk goedkoper dan de PS3. :)

4. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Andere kant is de APU die MS van AMD krijgt misschien ook wel duurder door dat snelle 32mb esram die ook op de chip geplaatst moet worden. Maar grote verschillen lijken mij niet aan de orde. Persoonlijk denk ik dat ze allebei een prijs van rond de 500 euro voor ogen hadden, omdat hoger gewoon te duur is, gezien de PS3.
    Over weekje komen we de belangrijkste dingen te weten, de games :)

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Xbox360 met kinect is rond de 300... denken jullie echt dat xbox one 100eu cheaper zal zijn. De x360 zal maybe iets zakken in prijs maar 400 is te cheap. 499 echt minstens

6. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Geen verstand van de waarde wat er allemaal in die ps4 zit. Maar ik heb al meerdere malen gehoord dat alles zoon 500 euri is.

7. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Ik hoop dat de xbox one hooguit 400 euro gaat zijn, en ik denk ook niet dat hij duurder wordt. MS kan een hoop verlies slikken om te beginnen en zal toch echt, met de mindere specs, minimaal 50 euri goedkoper willen launchen dan de ps4, die, gok ik, ongeveer 450 zal gaan kosten.

8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Beide consoles:
    Verwacht: 500
    Hoop op: 400

Alles lager = _O_
    Alles hoger = :mad:

9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Als ze zoveel verlies kunnen maken waarom is de xbox kinect nu nog zo duur? Denk echt geen 400... te cheap. Dan zou dus de X1 een paar maanden nadat de xbox 360 met kinect 330 kost, maar 70 eu meer zijn. Dus 70eu meer dan huidige gen? Lijkt me onlogisch en met de wii u die op 350 staat... nah

Laatst bewerkt: 2 jun 2013
  10. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nah, volgens Eurogamer hadden beide bedrijven ongeveer hetzelfde budget. Maar omdat die ESRAM erbij moet, is MS voor een goedkopere GPU gegaan met 12 compute units. Sony daarentegen kon het geld dat MS uitgaf aan ESRAM gebruiken om een duurdere GPU met 18 compute units aan te schafffen. Aldus Eurogamer.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom denk je dat MS voor die ESRAM is gegaan? Alleen maar om DDR3 te compenseren? :)

Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  12. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    UUhm, ja. Dat is JUIST de reden dat men ESRAM naast de GPU plaatst. Microsoft wilde voor task switching een oplossing gebruiken met een hypervisor. Als gevolg wouden ze 8GB erin hebben.

Toen destijds was GDDR5 helaas alleen maar beschikbaar in 256MB per module. Als je dan 8GB zou moeten hebben, heb je 32 modules nodig. Daar is geen plek voor op het moederbord. Dus is Microsoft voor DDR3 gegaan in combinatie met de ESRAM oplossing om voldoende bandbreedte te geven aan de GPU.

Sony had intussen zijn PS4 uitgerust met 4GB aan GDDR5 geheugen. 16 modules van 256MB. Microsoft dacht daarbij een voordeel te hebben doordat ze 2x zoveel geheugen in hun apparaat zouden hebben.

Helaas voor Microsoft kwam er intussen een fabrikant met 512MB modules en heeft Sony zijn modules vervangen. Microsoft kan dat niet omdat ze een speciale architectuur hebben gemaakt voor de DDR3/ESRAM combo. In andere woorden, Sony got lucky.

Sony heeft daarbij in zijn console een voordeel qua geheugen bandbreedte, iets waar games nogal gretig gebruik van maken. Dit zal ze een grafisch voordeel geven. Maar het is de vraag of de games hier gebruik van maken als ze de Xbox One als main development platform kiezen.

Het is wel zo dat een aantal game developers tegen Eurogamer gezegd hebben dat men waarschijnlijk grafische verschillen kan verwachten.

Ook gaf een developer aan dat hij denkt dat ze bij sommige games de PS4 op 60fps laten draaien en de Xbox One op 30fps om zo grafische kwaliteit te behouden. Let wel op dat in dit geval de Xbox One waarschijnlijk geen 60 aankan maar iets in de 40 of 50fps, maar vanwege Vsync zal je dit moeten limiteren naar 30 om zo screen tearing te voorkomen.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Roger. :)
    Die 512MB versie is wel te "vertrouwen"? Ik bedoel is het niet te nieuw dat er problemen mee kunnen zijn. Of het gewoon een upgrade?

14. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Prima te vertrouwen hoor. ;) Is gewoon een memory upgrade.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat ik al dacht. :)
    Thanks. :)

16. dudeer82

dudeer82 Hit-Girl

Leuk Bevonden:
    0
    voor zover ik weet heeft Microsoft toch wel veel meer geld dan Sony hoor, of bedoel je dat niet? :p

17. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij gaan ze sowieso verlies maken op de hardware, in ieder geval het eerste jaar. Het zal moeten komen van de games en de techniek die steeds goedkoper wordt naarmate er meer geproduceerd wordt. Het zou dus best kunnen dat er een elcheapo instap model komt van 200/250 euro oid komt.

18. dudeer82

dudeer82 Hit-Girl

Leuk Bevonden:
    0
    een instapmodel kan misschien, maar 200/250? dat is misschien een beetje teveel van het goeie :p

Ik denk dat het gewoon ongeveer dezelfde prijs gaat zijn als bij de launch van de 360, hopelijk met een paar goeie bundels (geldt voor beide consoles) dus dat de prijs niet gewoon 399 is maar dat er verschillende bundels met verschillende prijzen zijn. Als ze meer dan 500 kosten, dan laat ik ze lekker liggen tot ze goedkoper worden.

en wie weet, misschien brengen ze ook een versie met 320 GB uit oid zodat het op dat gebied ook goedkoper wordt? alhoewel als het verplicht is om spelen te installeren op de hdd zie ik dat niet zo gebeuren..

Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  19. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Xbox kan zich toch veel meer veroorloven om verlies te maken op de xbox?
    Zij hebben sowieso grote inkomsten door Live en ze maken zelf ook games? (of doen ze dat niet?)

Sony heeft maar n schijntje aan online inkomsten en ontwikkelen geen games.

20. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    De 300.000 servers zijn ook niet gratis..

Deel Deze Pagina