1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als je dit filmpje van Sony moet geloven dan zit de nieuwe camera dus niet bij elke PS4 en is dan dus sowieso niet verplicht.

Zou echt super nieuws zijn. Geen always-on gezeik, geen kosten van een cam die ik niet wil etc

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=574241

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    499 excl camera. 599 incl.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar,...

Ik blijf het maar te mooi om waar te zijn vinden omdat EA ALLE online passes afgeschaft heeft :+

Het zou een mooi move zijn van Sony om uitgevers alleen dezelfde mogelijkheden te bieden als MS maar het verder niet structureel te integreren en het voor de eigen games ook achterwege te laten maar wat zouden we er dan als gamers nou echt aan hebben?

want als Ubi, EA en Activision er voor kiezen het te gebruiken zijn de meesten van ons alsnog geen steek beter uit dan bij MS :mad:

Ik hoop echt dat ALLES omtrent dit geneuzel waar we nou al weken over speculeren op E3 duidelijk word.

Als ze daar nog steeds geen spijkers met koppen slaan en duidelijkheid geven word het wel echt irritant

En om het even vanuit de negatieve kant (voor ons) te bekijken,.. misschien doet Sony dit alleen maar om op prijs te kunnen blijven concurreren en het verschil niet teveel op te laten lopen..

En dan krijg je dus multiplats voor de One die allemaal iets van Kinect integratie hebben die er op de PS4 niet is (want devs kunnen er niet vanuit gaan dat iedereen een Eye heeft)

Voor de duidelijkheid, ik hoef geen Eye of Kinect 2.0 voordat ik echt vette games zie die het gebruiken...

maar er valt vanuit een developers oogpunt wel iets voor te zeggen dat je ervan uit kan gaan dat ALLE gebruikers er 1 hebben..

Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Excuus, ik bedoelde in dit geval dat de camera niet altijd aan hoeft te staan tijdens het gamen.

Dat is en blijft mijn grootste struikelpunt bij de Xbox.

En hoe veel beter Kinect ook wordt, het concept blijft hetzelfde. Dat was deze gen 3x niks en volgende gen dus hoogstwaarschijnlijk ook.

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb het echt al 20X gezegt, maar niemand leest. :mad: JE KAN DE KINECT UITZETTEN. ER ZIJN VERSCHILLENDE MODI WAARVAN ER 1 IS DIE HEM UIT ZET.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is denk ik de grootse reden idd. Reden denk ik ook dat die aangesloten moet zijn aan de Xbox. Anders gaat die bij mensen gelijk de kast in. MS hoopt dat je hem nu dan wel gebruikt omdat er dan toch staat en dan de meerwaarde ervan in gaat zien of bepaalde features gaat gebruiken.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is mooi, maar als alle games hem aan willen hebben zit die modus er voor de kat zn kut op :+

want tv kijken via de One gaan wij hier toch nog niet doen.

Dus hij blijft standaard in elke bundel en heeft dus effect op de prijs en zal altijd aangesloten moeten zijn (ook al zet je hem dan in slaapstand)

8. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja de prijs zal wel wat hoger liggen door de Kinect, maar extreem veel gaat het niet zijn denk ik.

Trouwens, dat MS je Kinect zou aftappen is ook uber bullshit. De Kinect streamed 2 GB data per seconde. Dat kan nooit zomaar via je 6mbps internetje worden bekeken. :)

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk ook niet dat het op gaat vallen omdat ik alsnog verwacht dat de PS4 duurder word.

En nogmaals, ik zie het nut er wel van in om hem standaard te maken in dezelfde zin als dat je altijd een controller moet hebben moet je nu ook een kinect hebben..

maar het is net als met zowat alles wat we tot nu weten van de One,.. ze geven ons eerst alleen de aspecten die de gamers NIET aanspreken..

In plaats van dat ze vette toepassingen laten zien.

Dus hoe je er ook tegen aan kijkt, met de info die we tot nu toe hebben (met vrijwel 0 games) is het lastig om enthousiast te doen. Tuurlijk ook omdat het aanbod van Kinect titels op de 360 toch wel heeeeel erg op het Wii publiek was gericht. Sports, Kids, Dance en Fitness games en meer niet. Ik heb Child of Eden erbij gekocht (want van de maker van Rez) maar daarna letterlijk GEEN ENKELE game gezien die me aansprak.

Ding staat ook al maanden bij een vriend van me, zijn vriendin vind t namelijk wel leuk :+

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dus skype videobellen kan niet met Kinect? :+

MS heeft aangegeven dat er meerdere modi op komen idd, maar ik wil hem los kunnen koppelen/hard uitzetten :)

edit: en idd wat Delphiki zegt: echte gametoepassingen voor Kinect zijn er nog niet. Typerend dat die vriendin het wel leuk vindt.

11. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Hmm gay skype, das waar. :+ Maar je hebt gewoon een off modus. Beter wordt het niet ben ik bang.

Presentatie was vrij wel game loos, maar we weten dat de E3 90 minuten aan games wordt. Major Nelson zei van t weekend nog "Ja we hebben met de E3 ook tv's, om games op te laten zien. Dat is zo'n beetje alle tv voor op de E3". Dus geen TV zooi meer, dat is allemaal done. Of hadden we nu met de E3 40 minuten aan tv zooi willen zien? Ik niet dus ik ben blij dat alle non gaming dingen nu voorbij zijn.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat kan dus niet als je wilt spelen. :)
    Snap dat mensen het een probleem vinden. Persoonlijk zal het me een worst wezen eigenlijk. :)

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Persoonlijk kan ik er ook niet echt mee zitten, toen ik mn kinect nog in huis had stond hij ook altijd aan.

Maar denk dat men nu door alles wat ze op de reveal gezien hebben en het feit dat het een 'verplichting' word er een veel sterker '1984' gevoel bij heeft

maar wat dat aspect betreft maak ik me eerlijk gezegd niet echt ongerust, onze Europese privacy wetgeving is wat dat betreft wel goed geregeld.

Maar het is voor mij wel zo, als het game-element weer net zo is als bij de Kinect 1.0 dan zie ik t nut er ook niet van in en maak ik er liever ook geen ruimte voor onder de TV. Als we nou al vette demo's icm Illumiroom ofzo gezien hadden..

maar goed het is net als met alles, E3 afwachten maar weer

Die speelde eigenlijk alleen maar Guitar Hero enzo maar vind dat Just Dance en al die aanverwanten ook leuk..

maar ja je snapt wel dat dat niet echt mijn ding is :+

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Jonge, al had het geen off mode... stekker eruit. Maar dat ding moet waarschijnlijk aan tijdens het gamen. Plus als het altijd off kan en dus optioneel is, waarom zit het erbij dan? Dan is het illegale koppelverkoop. Dan als ik het in de doos zou kunnen laten ga ik me helemaal opgelicht voelen.

Het kan uit is als je het mij vraagt een zelfde argument als "dan koop je het toch niet". Dringt het niet tot je door... Wij willen die shit camera niet verplicht aanschaffen!!!

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Hij kan ook uit tijdens het gamen. Please, dit is gewoon door MS gezegt. Alles wat MS zegt wordt genegeerd, en alle geruchten zijn werkelijkheid. Kinect kan in een mode gezet worden waardoor zowel de camera en microfoon uit staan. Ook tijdens games. Als een developer dan een Kinect game maakt, en die ga je spelen, dan zal de Kinect aan gaan.

Kinect zit er verplicht bij zodat devs gewoon games kunnen maken zonder bang te hoeven zijn dat mensen geen Kinect hebben. Logische en goede keuzen vindt ik.

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Geef me je bron. Ze zeide alleen de kinect krijgt off functie. Verder volgens mij niet gezegd wanneer het uit kan. En anders volstaat mn andere argument, koppelverkoop. Verplicht een dure 1080p camera bij mn gameconsole aanschaffen die ik dus in de doos kan laten. Dom

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    To be fair kan die niet uit tijdens het gamen. Je kan hem niet eruit trekken tijdens het gamen want dan werkt je Xbox niet meer. Je heb opties om dingen uit te zetten. Maar wat bijvoorbeeld Kevf wilt. Helemaal uitzetten onder het gamen is niet mogelijk. :)

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja, maakt imo echt geen drol uit. Als er gewoon een off mode inzit gaat ie gewoon uit. off is off, en ze gaan niet stiekem de Kinect aanzetten terwijl jij hem op off hebt gezet. Als je kijkt naar de lijst aan Privacy opties van de huidige Xbox 360, gaan ze er gewoon serieus mee om.

Huidige settings van de 360 kinect:

19. Seh

Seh Guest

Waarom zou je iets helemaal uit willen zetten als hij verder niets doet? :+

Ik ben ook altijd enorm sceptisch las het gaat om privacy e.d. maar voorlopig valt het met de X1 voor mij nog wel mee. Zo lang ik die Kinect uit kan zetten wanneer ik dat wil vind ik het prima, dan mag hij van mij er best bijgeleverd worden.

Stiekem vind ik die motion-cap technieken en praten naar je TV wel een leuke ontwikkeling, moet je voorstellen dat je straks die techniek kunt gebruiken om een scriptie te schrijven. _O_ :+ Dat het dan voorlopig nog voor geen centimeter werkt is het tweede, je moet ergens beginnen.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik hoop alleen niet dat ze alle communicatie ook via Kinect willen laten gaan lopen, ik heb mn teammates liever via de headset in mn oor dan dat ze door de kamer schreeuwen (ook beter voor onschuldige omstanders :+ )

Deel Deze Pagina