1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Exact, een game als Infamous of Killzone, naar mijn mening kwam daar geen game in de buurt qua grafisch.

    Ik zie het zeer zonnig in voor de PS4, en dan heb ik het niet eens over Santa Monica, Naughty Dog etc gehad.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ik ga ook voor PS4. Maar denk dat gamers tegenwoordig helemaal niet zo trouw zijn aan MS of Sony, dus daarom ook minder console wars.
     
  3. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    We zullen het allemaal nog wel zien. Mijn hoop Microsoft is nog niet verdwenen. Blijkt dat Xb One opnieuw in de productie is gegaan, om 'm beter te maken las ik net.

    Xbox One in volledige productie, CPU verbeterd

    De Xbox One is op dit moment in "volledige productie". Bovendien is de kloksnelheid van de CPU verhoogd, zo liet Xbox chief marketing officer Yusuf Mehdi weten tijdens de Citi Global Technology Conference.

    De kloksnelheid van de CPU verhoogd van 1,6 GHz naar 1,75 GHz. Dit zorgt ervoor dat de Xbox One in hetzelfde tijdsbestek meer berekeningen kan uitvoeren en daarmee dus iets krachtiger is.

    Hoewel de Xbox One onlangs het stadium van massaproductie bereikt heeft, kon Microsoft nog niet aangeven wanneer de spelcomputer precies verschijnt. Tot op heden is enkel de maand november gecommuniceerd. In Nederland verschijnt de Xbox One sowieso pas in 2014. De console komt dit jaar nog wel uit in onder meer Duitsland, Frankrijk en Engeland.

    Bron Gamer.nl
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ga voorlopig alleen voor de One. Van de exclusieve lanchgames interesseren mij er niet zo veel. Wil eigenlijk alleen Watchdogs spelen. En eventueel AC4 en DR3. Voorlopig blijft de one mijn main platform. Tenzij echt gaat blijken dat de multiplatforms allemaal een stuk beter eruit zien en draaien op de PS4. Dan kon ik wel eens gaan swappen.
    Witcher 3 en ES online zullen de bepalende factor worden voor mij. Platform waarop die het beste draaien wordt het.

    Maar ga ook wel een PS4 erbij halen voor oa Infamous ... ergens in 2014
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Je hoop met MS moet ook helemaal niet verdwijnen, ze maken uitstekende games, niets mis mee.
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik haal gewoon de Xbox One, care dat de PS4 krachtiger is en goedkoper. De controller is echt perfect (lijkt 90% op die van de x360 en die is gewoon topnotch imo), de exclusives spreken me meer aan (Forza :+) en het grootste gedeelte van mijn vrienden haalt een Xbox One.
    De PS4 komt er over 2 jaar ofzo wel in, zo heb ik het ook met de PS3 gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
  7. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Outlast (gratis voor PS+ leden) ga ik zeker spelen als survival-horror liefhebber. Kan Capcom wel wat van leren... hoe hard hebben ze de Resident Evil franchise wel niet verneukt.

    Ga ook voor de PS4

    Ben vooral benieuwd naar de first party exclusives die gaan uitkomen.

    Hoe sick zou een Uncharted 4 worden (qua graphics alleen al).

    Ben ook benieuwd naar The Order 1886. Nog weinig van gezien. Maar de setting is iig al erg tof

    Killzone en inFamous koop ik blind :b:

    Xbox One koop ik over 2 jaar voor de exclusives. Laten ze die Xbone eerst maar eens goedkoper maken.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ik haal de PS4 gewoon als main en wellicht de X1 voor de exclusives..
    Maar nu ik de 360 bekijk zie ik gewoon dat de exclusives mij geen reet boeien. Halo, Gears of War en Mass Effect allemaal niet gespeeld. Alleen Forza was echt vet.
    Terwijl Sony toch wel vette developers heeft binnen gehaald, die vooral sfeervolle games maken. Dat mis ik echt op de Xbox!

    Eigenlijk moet ik nu dus nog een PS3 scoren :p
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb ze allebei in de preorder staan, maar ik denk eerlijk dat ik de One ga annuleren.


    Sony biedt voor "mij" meer voor mijn geld en de exclusives van Sony (release en toekomst) spreken mij veel meer aan dan de titels van Microsoft.

    Ook vanwege het feit dat ik al 6jr Xbox live gold heb en de laatste 1,5 jaar er praktisch geen gebruik van maak, itt Psplus... heeft mij doen besluiten voor de ps4 te kiezen.

    Wellicht dat ik de 2e versie van de Xbox One koop of bij een eerste prijsdrop, maar voorlopig "cancel" ik mijn xbox one preorder.
     
  10. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je hem voor 20 augustus in de preorder heb staan wil ik hem wel overkopen :9
    Kan namelijk nergens met acceptgiro betalen en als ik 500 vooruit betaal heb ik ook bijna geen geld meer om iets te doen, kan ik lekker weer 1,5 maand gaan wachten op loon :p
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    De nieuwste beelden van Ryse komen niet in de buurt van Killzone en Infamous? Denk wel dat je die twee games iets teveel credit geeft dan. :)

    Ik zie het juist nog niet zonnig in voor de PS4..althans niet om als eerste console te kopen. Bij een console launch tellen toch echt wel de games mee en tot nu toe is het gewoon alleen Killzone. In no way genoeg om daar een PS4 voor te halen....maar that's just me. Ik haal de PS4 net als PS3 later, wanneer de echt toffe exclusives zijn uitgekomen.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach first party games. Ik heb daar nooit een keuze van laten afhangen. 90% van me games zijn third party.
    Sinds de eerste Xbox is Xbox me main console. Vind de controller fijn, veel vrienden spelen Xbox, Online is gewoon altijd goed geweest en word nu zelfs beter met dedicated servers. En daarnaast heeft de Xbox wel wat krediet bij mij door die 11 jaar dat ik er op speel. DRM gedoe was raar en ben blij dat ze dat even op een laag pitje hebben gezet. Maar dat was iets wat er voor zorgde dat ik ook met een schuin oog even naar de PS4 keek als main console. Maar toen ze dat terugdraaide was me keus wel gemaakt voor me main console.
     
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Beste graphics die ik tot nu toe heb gezien zijn van inFamous en The Division

    Ryse ziet er grafisch goed uit. Maar gameplay wise doet het mij echt weinig. Animaties zijn ook lachwekkend.

    DR3 wil ik graag spelen, maar is voor mij geen system seller. En Forza tja, daar kan ik niet over meepraten.. ik heb niets met race games.

    Ik haal een PS4 omdat ik gewoon meer vertrouwen heb in Sony.
    Sony heeft op de lange termijn altijd de meeste en vetste exclusives gehad.

    Kijk alleen al naar The Last of Us en Beyond 2 Souls. Vlak voor de release van de PS4… droppen ze gewoon nog even 2 PS3 exclusives alsof het niets is.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    The Last of Us was fantastisch, maar Beyond 2 Souls is afwachten. Denk dat die ook wel heel nice wordt, maar het is afwachten. Het is absoluut waar dat PS3 uiteindelijk toffe exclusives kreeg, maar dat vind ik van de 360 ook. We hebben mooie exclusives gehad op 360, alleen nadat Kinect kwam wat minder.

    Gears werd helaas uitgemolken IMO met Judgment, maar er lijkt ook geen nieuwe te komen anytime soon. We krijgen juist nieuwe dingen en dat is erg nice.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  15. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Schijnbaar word de 360 langer ondersteund dan de meeste hier voor mogelijk hielden.

    Voor de Xbox 360 zijn er nog genoeg games in ontwikkeling. Op het moment zijn er meer dan 100 games onderweg voor de komende 2 jaar voor de ‘oude’ console van Microsoft. Daarna zal de 360 nog minstens een jaar ‘in leven’ blijven.


    Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Dat is nice voor de mensen die nog een flinke tijd alleen een 360 houden. 100 games is leuk, maar 100% zeker weten bedoelen ze hier vooral thirdparty games en niet echt veel exclusives meer. En dat is goed, want die moeten juist naar de One komen.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als je alle sportgames zoals fifa, nhl etc, kinectgames en disney pixar games meetelt zit je al op de helft.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben benieuwd wat het verschil gaat zijn met de dedicated servers. Dat is helaas pas te zeggen als beide consoles een tijdje in de winkels liggen.

    Als je vast houdt aan het feit dat ze qua kracht niet veel uitmaken (ik weet het nog niet) en dat je verder voornamelijk 3rd party games speelt, of dat er op beide consoles toffe exclusives zijn, dan heb je altijd nog het verschil met PS+.

    Free games! Die service is toch veel meer awesome dan ik dacht. Ik heb nu sinds een paar weken plus. En het is gewoon super om voor een habbekrats/niks toffe games aan je library toe te voegen.

    Outlast ziet er trouwens goed uit!

    http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=80072497&postcount=374

    [​IMG]
     
  19. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat kan wel een interessant verschil worden. Nu schijnt driveclub dedicated servers te krijgen en had men dat ook al bij killzone 3, dus aannemelijk dat het bij de nieuwe ook weer zo is, maar dat is natuurlijk geen garantie dat alle games dat zullen hebben. Het zal bij 3rd party games wel dev afhankelijk zijn.
     
  20. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt harstikke leuk dat PS-plus, maar hoe gaat dat het eerste jaar lopen op de PS4?
    krijg je direct vanaf launchdag ook launchgames kado? Of wordt het eerste jaar gevuld met indie's om naar een jaar ofzo de launchgames te kunnen downloaden?
     

Deel Deze Pagina