1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Dat. Precies dat. ;)
     
  2. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat weet helaas niemand, je krijgt nu wel Driveclub erbij als PS plus, weliswaar een mindere versie van de volledige editie, wat daarna komt is onbekend.

    Oh nee hoor, ik vind serieus Killzone en Infamous er geweldig uitzien, dat zijn voor mij toch wel Next gen graphics, Ryse vind ik een leuke game maar ondanks de nieuwe beelden mehh.

    Dat kun jij uiteraard vinden, dit vind ik dus zelf van de Xbox One (ondanks dat mijn pre-order nog staat plus 2 gratis games) de titels boeien mij vooralsnog niet genoeg om de console aan te trekken, daarom ben ik ook blij dat de console pas volgend jaar komt, had hij in november in Nederland uitgekomen dan had ik hem gecanceld.

    Killzone is uiteraard niet de enige titel die ik ga halen voor de PS4, ook Watch_dogs, Assassins Creed, en Fifa komen er.
    Deze zijn uiteraard multiplats, maar ik kijk verder dan zie je een Infamous (geweldige serie) en de nog onaangekondige games van Naughty Dog en Santa Monica.

    The Order lijkt me dan ook een geweldige game waar ik absoluut geinteresseerd in ben.
    de Xbox is afwachten wat het gaat brengen, van DR3 had ik hoge verwachtingen maar de laatste beelden werd ik niet echt vrolijk van, maar wel een game die ik absoluut een keer gaat proberen(maar geen must).

    Een game zoals Gears zou ik dan wel absoluut waarderen.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ik koop een console ook niet voor de exclusives, maar heb op dit moment gewoon een beter gevoel bij de PS4.

    Maar misschien is het wel goed dat ze beide lastig te verkrijgen zijn, kan ik even afwachten op welke console de games beter draaien. Bij de currentgen won de 360 het bijna altijd.
     
  4. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens, wat dat betreft herhaald de geschiedenis zich?

    Ik kan mij van toen ook nog een hoop gebash herinneren van de pro-sony-fans :b:
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Een van de grote redenen was omdat het gewoon moeilijk was te ontwikkelen op de PS3, dat was vervelend.
    Maar echt hinder heb ik er nooit van ondervonden, bij de PS4 is het een stuk makkelijker om te ontwikkelen, ontwikkelaars hebben dit ook toegeveven.
    Ik verwacht niet heel erg veel verschil, misschien iets meer details op PS4 versie (gokje)
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Call me weird maar ik speel eigenlijk nooit gratis games. Nu ook met Games voor Gold heb er zeker drie gedownload maar heb niks nog gespeeld. Zelfde met games die zo goedkoop waren met de sales zoals L4D etc. Ik koop en download het dan omdat ik een Nederlander ben. :+ Maar spelen doe ik nooit. :)
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb een beetje hetzelfde probleem

    speel m'n ps+ games ook niet

    maar dat komt denk ik vooral omdat ik nogal kieskeurig ben geworden en er nog niks tussen zit wat ik sowieso wou gaan spelen (of niet al lang gespeeld had toen het uit kwam zoals uncharted games en andere grote exclusives)

    misschien als ze ene keer MGS: revengeance of DMC weg gaan geven...

    op dit moment is het alleen maar extra backlog naast mn fysieke backlog :+
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  8. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, herkenbaar ja. Kheb wel wat uren in Dead Rising 2 gestoken maar verder heb ik ook een hoop inpuls (aan)koopjes liggen die ik niet of nauwelijks gespeeld heb:+
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    You're weird.:+

    Ik speel ook niet alle games die in Plus free uitkomen, maar het is een verdomd leuke manier om games uit te proberen die je normaal niet zou kopen.

    Saints Row 3 bv; leek me leuk, maar geen reet aan (dat soort games is dus écht gewoon niet mijn genre).

    Battlefield 3; leek me niet veel aan, maar heb de SP en MP effe gespeeld, en zit nu serieus te twijfelen of ik deel 4 zal halen voor next gen....


    En ook belangrijk; Plus is voor PS3 (die ik voorlopig houd), Vita, en PS4.....!
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is ook precies de reden dat ik weer een jaar gekocht heb, omdat het ook voor PS4 is en ik er daar wel meer aan ga hebben (hoop ik :+)
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Deleten van games op een Vita duurt inderdaad een aantal seconden, echter heeft Microsoft ook zo zijn fouten. Kijk alleen al naar hoe lang het duurt voordat je echt in je dashboard zit nadat je je 360 hebt opgestart. Dan zit je ook seconden lang naar een draaiend rondje te kijken voordat je wat kunt doen. Zulke wachtmomenten heb je verder sowieso wel vaker in het dashboard, alleen dan wat minder lang. Het is dus niet smooth.

    Ik verwacht eigenlijk dat Sony en Microsoft zich welbewust zijn van deze issues en dat dit wel aangepakt is bij de nieuwe consoles.
     
  12. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooral de laatste dashboard update heeft de 360 indd een stuk langzamer gemaakt met het opstarten.

    Met de nextgen(s) zullen we die wachttijd niet meer hebben omdat ze niet uit gaan maar in een semi slaapstand staan (en nooit meer wachten op een update\o/).
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dacht dat het aan mijn internet ofzo lag voor ik in dash kom ben ik bijna 30-60sec verder
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb daar nog geen last van gehad, ook niet in de beta

    maar heb al wel een paar keer gehad sinds de laatste update dat hij vraagt of ik mn email en wachtwoord wil bevestigen (ook al zeg ik elke keer dat hij het moet onthouden)

    heb het idee dat MS op de achtergrond de signin wat aangepast heeft met wat extra beveiligingslaagjes en dat dat de snelheid niet echt ten goede komt
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat heb ik vrij vaak en het opstarten van mijn dashboard duurt ook zo'n 15 seconden. Wanneer ik een party wil joinen nadat het dashboard geladen is dan duurt dat ook nog eens flink wat seconden plus dat degene die ik op dat moment hoor flink hapert.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar heb je wel goed vergelijkingsmateriaal/ zou het ook op gaan als je plus had?
    Ik heb nl het idee dat de xbox spellen ouder zijn en sowieso is de keuze beperkter. Als ik zie wat de laatste tijd langs is gekmen op plus: Spec ops the line, Uncharted 3, Demons souls, Ico, SotC, Nfs Most Wanted, Catherine, ACIII etc


    Die spellen zou je dan ook geen 1 van allen spelen omdat ze gratis zijn?

    De reden dat ik nu pas plus heb is vanwege de PS4. Voor deze gen is mijn backlog eigenlijk al veel te groot. Komende gen koop ik alleen nog de must-must haves, andere goede games gewoon lekker via plus.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zal nog steeds geen grote invloed hebben op keuze van een console voor mij. Merk dat ik de laatste jaren toch maar echt 3 games speel ofzo omdat ik die ook echt wil hebben op de release. Ook als ik games haal voor 10 euro ofzo op de bazaar merk ik ook dat ik er na een paar dagen al geen interesse meer in heb. Als ik de game niet haal op de release dan heb ik er later eigenlijk ook geen interesse in. :)
     
  18. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het ook een stukje beleving is.. Games waar je echt naar uit kijkt en 60euro voor betaald omdat je niet eens een dag extra kan wachten op een webshop. Of afgeprijsde die je oppakt omdat je zin hebt om iets "nieuws" te gamen en ze dan vervolgens een maand/jaar of voor altijd laat verstoffen.
    Daar heb ik er nog wel wat van liggen namelijk.. uitzonderingen daargelaten (dead space 1 voor 5 euro helemaal grijs gespeeld).

    Gratis maakt de beleving cheap(er)? 8)
     
  19. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Games die je echt graag wil spelen, heb je toch al gekocht. Dus de games die je via PSplus kan oppikken zijn sowieso al games waar je minder op zat te wachten, anders had je die game wel. In mijn geval heb ik wel aantal PSplus titels gedownload en gespeeld omdat die titels twijfelgevallen waren. Daardoor wou ik ze pas later als budget titels oppikken, of zoals nu, gratis via plus. Bv Demon souls, AC3 en UC3. Maar die games speel ik minder frequent als games waar ik die twijfel vooraf niet had.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  20. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ben ook wel benieuwd hoeveel kw ze verbruiken per dag zelfs al hoe je hem de hele tijd in "slaapstand". Die tv decoders slurpen ook echt energie ook al staan ze "uit" (sinds kort slimme meter en dan wordt je je meer bewust van dat soort dingen :+)
     

Deel Deze Pagina