1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daar ben ik onderhand dus redelijk van afgestapt. Helemaal omdat ik voornamelijk single player games speel. Het was even wennen, maar ik kan nu net zo van een spel genieten als ik hem pas een jaar of later na de release speel :+ Goede voorbeelden zijn NFS en UC3. Spellen waar ik vantevoren wist dat ik ze een keer goedkoop langs zou zien komen. Dat zijn nu spellen die gratis zijn. En uiteraard heb je de twijfelgevallen die je achteraf kunnen verrassen. Voor ieder wat wils uiteraard, maar als PS+ op hetzelfde niveau blijft dan wordt komende gen bijzonder goedkoop voor mij :)
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik heb dus echt helemaal niks met spellen op de release halen. Kan mij wat boeien wanneer ik een game speel. Enige game die ik me kan herinneren die ik op de release wou hebben is Skyrim en die viel echt vies tegen imo. Kan eigenlijk juist heel erg genieten van games waar ik in eerste instantie weinig verwachtingen van had. Voelt dan echt als een verrassing. Denk aan Catherine, Okami HD, Mark of the Ninja, Dust: An Elysian Tale etc. Allemaal games die ik gratis of voor een prikkie op heb gepikt en helemaal grijs gespeeld heb :)
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Als ze gratis waren, dan had je er immers niet voor betaald :+.

    Maar PS+ is wel een top service.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Toch echt wel nice hoor. Nou heeft de X1 dus een CPU en GPU boost gekregen, hoeveel verschil zit er nou echt nog tussen de PS4 en X1 dan? In procenten zeg maar? Want ik heb dus begrepen dat de X1 CPU 1.75GHz is en die van PS4 1.6GHz.
     
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik las keertje dat de PS4 overall (CPU en GPU) op 1.95TFlops uit komt. Dunno of dat klopt, maar in dat geval komt er dus 1.84Tflops van de GPU en 0.11 van de CPU. Dus bij een klok boost van ~10% kom je uit op een performance boost voor de xbox one van 0.011 Tflops. Nogmaals, paar keer over gelezen, maar gezien het feit dat het nogal low end notebook CPUs zijn, zal het er niet vanaf zitten. De gpu boost is echt wel een goede geweest, maar bij zo een zwakke CPU valt de overal boost qua rekenkracht niet groots uit.

    Denk dat het interessanter is om te zien wat voor andere trukjes de consoles nog hebben. Ik heb via EG (dacht ik) begrepen dat de PS4 bv een minder goede audio chip heeft dan de xbox one, waardoor de xbox one wat ressources kan sparen wat dat betreft. Nu lijkt me dat verschil niet groot, maar is ook wel voordeeltje van de xbox one als het klopt.
    Misschien zijn daar meer van die kleine voordeeltjes, geen idee. Beide zullen ook wel een videochip hebben ivm streaming/capture van gameplay, sony heeft dit al bevestigt, afaik.
    Denk zelf niet dat er nog echte verrassingen zijn, beide consoles hebben iets wat op Huma lijkt en aandacht besteed aan gpgpu, om bepaalde rekentaken gewoon door de GPU te laten doen, omdat die immers krachtig is en de CPU niet.
    Uiteindelijk ligt het dicht bij elkaar en zul met de tijd misschien tikje mooiere PS4 graphics zien tov xbox one, gewoon vanwege de net wat sterkere GPU. Verschil kan echt niet veel zijn, tenzij MS nog wat uit de hoge hoed tovert, wat aantal (imo) gekke geruchten doen lijken.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  6. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.979
    Leuk Bevonden:
    3.322
    verkeerd nvm.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is dit een hardware of software boost ??

    Sprak gisteren nog een kennis in NY en hij denkt dat de hele launch voor Microsoft een "flop" gaat worden.
    1). Launch 1 week na de PS4.
    2). Launch 1 week voor Black Friday en Cyber Monday.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh uit NY dan zal die wel meer weten. :+ 1 week verschil maakt niet uit. Net als hier niet uitmaakt dat de PS4 een week later komt. En ten tweede de 360 kwam ook een week voor Black Friday uit en dat was ook geen probleem. Dat doemdenken steeds. Beide consoles zullen als een gek verkopen rond de launch ( zeker meer dan vorige generatie) alleen de PS4 waarschijnlijk iets meer.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Toen de 360 uitkwam was de PS4 nog niet eens geboren en de Wii was ontzettend zeldzaam.
    Ik heb flop niet voor niets tussen "" gezet want M$ zal er wel voorzorgen dat de US winkels stampend vol liggen met X1.

    Veel Amerikanen verwachten dat bedrijven zoals Wallmart gaan stunten met de X1 tijdens Black Friday en Cyber Monday.
    De kennis heeft zelf zijn xbox360 gekocht op Back Friday met 50% discount.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee klopt maar je zet het tweede punt apart. Dus wat is het nadeel van een week voor Black Friday? Want zoals ik zei die week eerder van de PS4 maakt ook niet uit.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Denk dat de releasedatum van een console niet heel veel invloed heeft tbh.
     
  12. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik ook niet, de groep early adopters is vele malen kleiner dan "de meute" die een half jaartje of langer wachten op een goede aanbieding/bundel.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Microsoft: 'No way' PS4 has a 30% power advantage over Xbox One

    http://www.videogamer.com/news/microsoft_no_way_ps4_has_a_30_power_advantage_over_xbox_one.html

     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Blablabla. Natuurlijk gaat ie dat zeggen. Dick measuring competition en MS doet er alles aan om zich te bewijzen. Net zoals Sony natuurlijk met hun hw specs zullen pronken
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2013
  15. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
  16. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    En volgend jaar weten we het pas "zeker" wie werkelijk de grootste heeft.
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Sony had deze generatie de grootste maar in veel gevallen kon ie niet echt presteren met de grootste :+
     
  18. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Beter een kleine die stijgert dan een grote die weigert:emo:
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    maar het is niet te weerleggen dat het feit dat MS de maker van DirectX is wel een belangrijk voordeel is wat ze hebben.

    Hardware is natuurlijk belangrijk maar denk niet dat er een partij is die beter in staat is developers hardware ten volle te laten benutten dan MS
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    We moeten het aankijken, zoals ik zei time will tell.
     

Deel Deze Pagina