We kunnen wel zeggen dat de developers, turn 10 en Evolution studios, kwa grote, budget en history enorm verschillen, dus geheel terecht is die vergelijk niet. GT en FM5 was de betere vergelijk geweest, maar GT gaat toch nog keertje op de PS3. (trouwens kijk ik persoonlijk meer uit naar GT6 dan FM5, zolang die tech issues goed opgeruimd zijn. Door bepaalde online features en dingen als dag/nacht + weer, wat epische races geeft).
En het klopt zeker dat MS een software bedrijf is, maar het lijkt me dat sony geen koekenbakkers in dienst heeft om de software te schrijven. Wel is het zo dat directx de standaard API is voor PC games. Ik kan me voorstellen dat developers meer gewend zijn aan directx en dus dat houdt in dat sony idd met goede tools voor hun hardware moet komen.
Ik kan me niet voorstellen dat de verschillen groot zullen zijn in multiplatform games. Ze zullen wel xbox/Pc als lead platform nemen en dan porten naar PS4, lijkt me het makkelijkst. Maar de GPU van de PS4 is wel degelijk sterker en een belangrijker onderdeel dan bv CPUs.
Heb het al genoemd, maar hetgeen waar de xbox one voornamelijk wat kan winnen is bv audio, waar MS een betere chip voor gebruikt dan de PS. Sony wil dat compenseren met GPGPU, is al uit interviews van cerny gebleken.
Kan me niet voorstellen dat de consoles buiten een chip voor video (ivm opnemen/streamen) en een flashdrive voor de OS op de xbox one, nog grote verschillen zullen hebben.
Infamous 1+2 hebben het wel aardig gedaan btw. Denk dat je het wel AAA kan noemen, is volgens mij wel aardig grote developer voor sony. Het waren trouwens niet zozeer de textures die ik zo goed vond in infamous second son, die zijn goed maar niet mindblowing. Het waren met name de particle effects die geweldig leken.
Laatst bewerkt: 10 sep 2013