1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ongeacht voor welke console je nu gaat de PS2 blies de Xbox compleet weg. De Xbox kreeg slechte ports, had veel minder aanbod en ga zo maar door. De generatie er na heb ik te maken gehad met 7 kapotte 360's en heb ik in totaal 9 maanden geen console gehad door MS. Daarnaast ben je te kort door de bocht als je zegt dat de graphics tegen vielen op de ps3. Veel multi's waren echt slecht op de ps3: Orange Box, Bayonetta en Bioshock 1 in het bijzonder.

Echter games als Heavy Rain, Uncharted, The Last of Us en God of War zijn toch echt prachtige games en vallen zeker niet tegen.

Naast de slechte ports heeft Sony afgelopen gen echt een slechte start gemaakt:

- te late launch
    - de flop van Home :emo:
    - pas later kwamen de trophies
    - geen crosschat en geen crossinvites; drama
    - een slechte store (later beter)
    - geen rumble

Echter dat hebben ze aan het einde van deze gen weer goed gemaakt. De 360 is qua games echt achter gaan lopen qua exclusives, echter de ps3 stoomt rustig verder. Daarnaast is PS+ als service eentje die met gemak op kan tegen XBL door de grote hoeveelheid gratis games. De volgende gen lijken ze ook nog eens de punten op te pakken die ik hierboven noem en hebben ze eens een keer geen exotische hardware.

2. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey PS fanboy,

Wat dacht je van deze games :

Gears of War (1,2,3 en Judgement)
    Dodonpachi Daifukkatsu
    mushihimesama futari black label
    Mass Effect 1
    Fable
    PGR3, PGR4

Dus in feite, had Xbox 360 veel eerder mooie games dan PS3.

Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Love them. Dodonpachi ? Een shoot em up? Really? Maar zijn niet mooier dan de ps3 exclusives. Gears 1 was lang de mooiste game op de huidige gen. Mooier dan die gekke Resistance die Sony toen had. We hebben het hier trouwens over gfx

4. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Genieten weer hier, compleet kansloze vergelijkingen, loshangende meningen en nutteloze argumenten die totaal niet relatief zijn...aah console wars wat heb ik je gemist :D

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Haha inderdaad :lol:

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Mooie mening!:thumbs:

Als ik jou was zou ik me niet eens druk maken om de PS4 :)

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Helaas krijgen we dit de komende 5 jaar weer ofzo..
    Begin van dit topic is altijd wel leuk en het einde, als bijna iedereen toch beide consoles heeft zoals we zagen met de 360 en PS3.

8. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Niet iedereen ;)

Halo 4 was imo de mooiste game van de afgelopen Gen.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

9. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meeste Cave games kwamen gewoon uit op Xbox 360, dat zijn ook stuk voor stuk pareltjes en verkrijgbaar op xb360. (Death Smiles, anyone ?)

Dodonpachi Daifakatsu is de mooiste shmup / bullethell shooter op xbox 360, GFX daar heb ik het over.

The Last of Us is net uit en dan ga je dit spel meteen vergelijken met de oude exclusive xbox 360 games. De laatste tijd kwamen er bar weinig exclusives uit op xbox 360.

Maar toch had ik PS4 allang besteld, ik geef het toe , Sony heeft de betere exclusives voor de toekomst zoals God of War. Wie weet gaat Microsoft nog meer nieuwe IP titels aankondigen voor de volgende jaar op E3.

Halo 4 is ook mooi, hoor :)

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "Bijna" ;)

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
    Dat valt nog wel flink tegen denk ik?

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hier op het forum merk je wel dat veel mensen de laatste jaren ook een PS3 gehaald hebben. En dat merkte je ook aan de PS3/360 thread. :)

13. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de ps3 ook bijna gehaald:+ maar dan bracht ff gamen bij een van mijn (PS-)vrienden me snel weer thuis }:]:b:

14. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Dan ben je wel een hele hoop unieke fantastische games misgelopen... Your loss :p Heb zelf zowel een Xbox 360 (gehad) als een PS3 en dus de toppers van beide systemen kunnen spelen :) Games op de PS3 doen mij alleen gewoon veel meer en PS+ is awesome dus de 360 ging de deur uit.

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Tja, sommige mensen die zijn gewoon heeeeeeel erg fan van een bepaalde console dat kan.
    Maar stiekem... ;)

16. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Zoals jij. ;)

17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik heb nooit gezegd dat ik alleen Sony consoles haal.:thumbs:

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    De xbone fanboys hier proberen koste wat het kost de ps af te kraken. Waar wij een voorkeur hebben lijkt het wel alsof zij een haat jegens de ps hebben.

Uncharted 2 was mid gen een beetje. Daar bleek de kracht van de PS3 al uit, al die multiplats, met name de Unreal Engine games waren foeilelijk op de PS3, maar de exclusives echt niet. Halo 4 mooi, meh, maar boring. En als we het over gfx hebben weet ik niet wat een shoot em up ertussen doet :"D

19. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Inderdaad, dat is erg jammer.
    Maar moet wel zeggen gelukkig is dat maar een heel klein groepje, het grote deel kan gelukkig normaal reageren ondanks mijn kritiek naar bepaalde games.
    Maar goed die heb ik ook naar PS games.

20. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Gebeurt andersom gelukkig niet hoor.. :)

Deel Deze Pagina