1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat het wat te vroeg is om dat soort dingen over de machines te zeggen, daar komen we pas achter als ie een jaartje in de huiskamer staat.

2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk maar en eerste indruk is altijd belangrijk!

3. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Lees dan mijn ervaring met de ps4 paar pagina's terug appie :) de consoles liggen zo dichtbij elkaar, en niks springt eruit. Ik ben eerder positief verrast door de one verwachte wat minder ervan, en de ps4 is me juist wat tegengevallen misschien ook omdat de hype zo groot was/is en iedereen doet alsof het het einde is..

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Jij bent vanaf dag 1 al lyrisch over de One :+

5. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik ga wachten met kopen tot pes 2015!

Forza is voor mij te matig. Voel een beetje wat CaptnCook omschrijft
    En Fifa next gen tja voor dat beetje meer publiek in 3d..

Of er moet echt een game uitkomen dat ik denk van wow die moet ik hebben!

(en oja stiekum ben ik ook wel benieuwd naar de nieuwe kinect.. maar om daar gelijk een one voor te halen!)

Laatst bewerkt: 8 okt 2013
  6. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Laatste tijd juist niet en sowieso niet over de Next gen, Lees mijn commentaar maar eens goed, vind grafisch van beide tegenvallen, vooral dat sommige spellen 30 fps lopen zoals driveclub en kartels forza wel 1080 en 60fps maar ook kartels, killzone single playe 30 fps, killer instinct geen 1080, bf4 wss 720p. En nu ik op beide heb gespeeld ben ik niet helemaal overtuigd nog..

7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    En toch blijft het een mening over wat hij geconstateerd heeft, dat jij het daar niet mee eens bent ok. DR bijv. zelf vond ik de leukste game op de Xbox maar recente filmpjes ben ik daar echt vanaf gehaakt (erg jammer want vond dat echt TOP)

8. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja, maar het was nog de oude build. In de Bernese Alps video ziet dat er prima uit.

9. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Wat aan Forza is er dan next gen?

Het is altijd een top racegame geweest (beter dan Gran Turismo IMO)...graphics om van te smullen.....

Maar wat aan deze Forza maakt het écht next gen?

Ben het wel met Kapitein Haak eens dat wat ik tot nu toe gezien heb van Forza mij meer het gevoel geeft dat het meer een Forza 4.5 is dan echte next gen...waar blijven de weerseffecten? Dat is toch wel eens must voor Forza next gen IMO!! Nachtrijden?

10. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    We moeten ook niet vergeten dat het slechts launchtitels zijn. Zie bijvoorbeeld The Chronicles of Riddick als voorbeeld die ten tijde van de Xbox 360 launch op de oude Xbox gewoon veel mooier was dan de nieuwe launchgames :)

11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat vergeet ik ook niet; sterker nog, daarom juist.

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    True, eerste indruk van de PS3 was ook niet echt goed en kijk nu eens!

13. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    nu heb je een xbox360?

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Juist! Mensen denken soms dat dit het gelijk is, zeker over een jaar ga je ook behoorlijke verschil zien met de launch games en misschien ook wel tussen de consoles.

Beide consoles worden top, en een slechte keuze kun je gewoon niet maken.

15. JJNL77

JJNL77 Let's have fun

Leuk Bevonden:
    12
    Slechte keuze is: Geen pc geen ps4 geen xone geen wii u geen psvita geen 3ds geen ps3 geen x360

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Idd dat gevoel heb ik ook, het ziet er nou niet echt dendert uit de nieuwe Forza. Eigenlijk tot nu toe helemaal niet onder de indruk van de next gen op die soort van Watch Dogs achtige game na waar ik de naam niet van weet omdat ik het allemaal niet echt meer volg sinds GTA. Ik was wel onder de indruk van Saints Row, Dead Rising etc op de 360 toen ik nog een oude Xbox had. Momenteel is het maar een heel klein stapje grafisch beter, maar komt wel goed over een paar jaar denk ik.

Uiteindelijk vind ik gameplay nog steeds belangrijker daarom speel ik nog steeds L4D en Peggle. :+

17. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat heeft met twee dingen te maken. De 360 renderde in HD. Dat geeft zeker wel een verschil ook al speelde op een SDTV.

Ten tweede heb je de zogenaamde law of diminishing returns:

De details die daadwerkelijk worden toegevoegd worden steeds kleiner. Dus het resultaat is minder snel zichtbaar.

Dit is de voornaamste reden dat de grafische sprong tussen current-gen en next-gen kleiner LIJKT.

EDIT: fixed image

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik vind de beelden die we gezien hebben van The Division voornamelijk indrukwekkend. Ook met ME2 lijken ze toch wel flinke stappen gezet te hebben, maar of dat onmogelijk zou zijn op de current gen. consoles? Geen idee.

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Thanks voor de uitleg, idd van SD naar HD is een enorm verschil. Alleen had ik toen d'r tijd alleen maar een SDTV ook aan het begin van de 360, toen vond ik het verschil al echt een stuk groter dan we nu te zien krijgen voornamelijk de belichting vind ik nog niet echt heel goed.

Bijvoorbeeld deze screenshot.
    Toegegeven ik heb het zelf nog niet gespeeld maar kan er nou niet echt aan Forza zien dat ze echt veel werk in de omgeving/belichting/features hebben gestopt, daarnaast zoals al vermeld geen weertypes en niks nieuws onder de zon eigenlijk. Praag in de eerste gameplay video zag er toen wel erg mooi uit, maar de later gameplay beelden waren niet van dat niveau.

Ter vergelijking met hierboven RSC2 (2004)

Grafisch is er voor mij in ieder geval geen reden om voor de next gen aan het begin te gaan. Komt uiteraard wel want idd The Division bedoelde ik dat ziet er wel erg goed uit. Maar voor nu vermaak ik mij nog best met de 360 zowel gameplay/grafisch.

20. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Het verschil tussen SD en HD was een grote sprong vooruit. Grafisch zal de stap nu ook al minder groot zijn (voor mij) doordat ik al redelijk veel PC game. Een console koop je tegenwoordig nog omdat je bepaalde games wilt spelen en je liever voor de TV zit. Een goede gaming pc is ook best wel prijzig. (in verhouding met een console)

Deel Deze Pagina