1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Voor 500 euro kan je ook een prima PC bouwen zonder beeldscherm.
    Is niet high end idd maar zal nog steeds wel beter zijn grafisch als een console. :)

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Maar hoelang kun je dan met zo'n pc? Dat is vaak wat de bottleneck, voor 500,- heb je een prima pc maar dan moet er nog een muis & toetsenbord bij. Wil je een SSD of gewoon een ouderwetse hardeschijf. Keuzes genoeg dat wel, maar vaak valt het mij wel tegen wat zoiets kost. (al heb ik ook wel een redelijk zware pc :+)

Een console bied gewoon veel gemak en is een stukje gebruiksvriendelijker, je drukt de game erin en hij werkt. Bij de pc zul je ''altijd'' moeten tweaken om de beste preformance te krijgen, al is dit ook direct weer de charme van de pc.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tuurlijk maar veel mensen upgraden ook steeds een beetje en beginnen niet van scratch. :)
    Je bespaart soms ook wel wat als je op de PC speelt. Games zijn goedkoper, je hoeft niet echt voor online te betalen etc.
    Het ligt er ook aan waar je tevreden mee bent. Sommige PC gamers vinden 60fps prima maar sommige willen minimaal 100fps. Sommige vinden medium prima en sommige willen per se op ultra ofzo spelen. :)

Laatst bewerkt: 8 okt 2013
  4. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Dit ja.

Ik heb een aantal jaar geleden een pc gemaakt van 650 euro. Pas 1 a 1,5 jaar een nieuwe videokaart erin gestopt. Die was toen 150 euro en ik kon m'n games weer soepel spelen.

Ik ben ook weer niet een echte diehard pc gamer. Ik speel de meeste games op medium high en speel het meeste ook maar op een resolutie van 1680 x 1050. Dat is in deze tijd maar een lage resolutie:+

Maar met de jaren ben ik toch vele voordelen gaan zien qua pc gamen.

1: Het is zoveel makkelijker geworden in tegenstelling tot jaren geleden. Ik koop bijna al mijn games via Steam. Drivers voor games worden tijdens het installen van je games automatisch door Steam geïnstalleerd. Daardoor doet je spel het 9 van de 10x het ook meteen goed. Daarbij ook geen gedoe meer met cracks of andere zooi. Steam maakt gamen op de pc zoveel leuker en makkelijker:thumbs:

2: PC games kan je echt spotgoedkoop kopen. Zeker als Steam de zoveelste sale heeft. Dit jaar had ik Bioshock Infinite voor 20 euro op de kop getikt toen die net uit was. Maat van me die had hem op de 360 gekocht voor 60 euro8) Een ander voorbeeld is Borderlands 2. Een andere site had een actie en daardoor kon ik Borderlands 2 + alle dlc voor maar 15 euro kopen8)

3: Bijna elke game en zeker de nieuwere ondersteunen ook gewoon een gamepad. Zeker nu Steam ook die Big Picture Mode heeft.

4: Veel snellere laadtijden en geen gedoe met dvds en hoesjes . en natuurlijk de mods voor bepaalde games.

En er zijn nog wel meer redenen, maar zeker door bovenstaande game ik het laatste jaar echt veel meer op de pc.

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Moet je die maat van je toch eens wijzen op www.budgetgaming.nl.:thumbsup:
    Nieuwe games zijn makkelijk voor 10-15 euro minder te vinden.

Maar goed; na 1,5 jaar ben jij alweer 800 euro kwijt....en dat wordt alleen maar meer als de nieuwere games komen.

Op console ben je 1 keer een bedrag kwijt, en voor de rest hoef je nooit meer te upgraden of wat dan ook om je games te spelen.

Dat is voor mij nog altijd de belangrijkste reden om niet op PC te gamen maar gewoon lekker makkelijk op een console.

Op een PC MOET je op een gegeven moment wel upgraden; op console niet.

6. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Het is maar net wat je wil. Console is vaak goedkoper als je niet zoveel games (meer dan 10) per jaar koopt (en dat dankzij Steam prijzen). Verder is het een kwestie van smaak. Het blijft een apparaat met zijn eigen stijl.

Daarom snap ik ook nooit dat mensen zeiken over graphics op de console. De console gamer geeft daar niet om. Die wilt gewoon dat het er goed uitziet, niet dat het er het beste uitziet. Anders dan had hij überhaupt wel een PC gekocht.

En zoals Vault-boy al zegt. Hij is geen die-hard PC gamer die de allerbeste graphics moet hebben. Hij koopt een PC voor 650 euro en speelt op high-medium. Meestal is dat het kwaliteitsniveau dat consoles halen gedurende een groot deel van hun levensduur.

Kortom, het verschil valt, vooral in het begin van de generatie hartstikke mee. De vergelijkingen met de "ultra settings op pc VS consoles" gaan nergens meer over als je inziet dat de meeste PC gamers niet eens in de buurt komen met hun PC, om op die setting de nieuwste games te kunnen spelen. Dan praat je toch al snel over een PC met 3 videokaarten in SLI, prijskaartje gemiddeld 1800-2500 euro.

Het enigste voordeel wat een PC dan heeft is dat wanneer je de PC na een tijdje upgrade, de graphics van je oudere games ook wat omhoog kunnen.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor mij speelt het stroomverbruik ook een rol. Een beetje pc trekt toch al snel 500-600 watt. Dan ga ik met mijn plasma en receiver er bij aan richting 1 kW. Een console maakt doorgaans een stuk efficiënter gebruik van energie.

8. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Als ik niet meer thuis woon zal dat ook wel wat meespelen. Het grootste voordeel van een console is natuurlijk de prijs en dat je in 1 keer ''klaar'' bent, dit heb je niet met een pc. Al is het upgraden van een pc ook wel weer tof.

9. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    En dat vindt niet iedereen even leuk. Sommige mensen vinden het leuk om te knutselen aan een PC of sommige mensen willen gewoon alle keuzes zelf maken. (welke hardware)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben zo'n milieuhippie, het gaat mij dus niet alleen om de kosten :)

11. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Maar dus wel een dikke plasma in de kamer? ;)

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is ook de charme van een Pc, het upgraden van je pc en het tweaken om het maximale uit je pc te halen. Dit zal misschien ook wel de charme zijn van de Steambox.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    I know, I know: dat is, milieutechnisch gezien, het slippertje hier in huis. Overigens wordt er op de plasma dan weer geen tv gekeken; alleen games, films en series.

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar de nieuwe steamboxes. Want qua graphics is pc gamen natuurlijk etg nice, maar het is vooral Steam wat ik graag op mijn tv wil. Ik hoop dat ze met een paar configuraties komen die een goede balans geven tussen power, verbruik en kosten.

14. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Nou ik ben vooral benieuwd naar de kosten, aangezien het klinkt als gewoon Steam voor de tv met een prijskaartje. Dit kan ik nu ook al door gewoon m'n pc op de tv aan te sluiten en big-picture-mode te starten.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Power = verbruik toch?

of zou het lichtere OS zoveel overhead schelen t.o.v van een regulieren PC dat je met minder toe kan?

lijkt me niet toch?

Het zal toch wel hardware worden waarmee je de nieuwste pc games op medium mee zou moeten kunnen spelen

en dan praat je alweer over serieus stroomverbruik lijkt me?

hoe zit dat trouwens met de X1 en de PS4?

16. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nee, het gaat er eerder om dat echte game videokaarten vaak niet de zuinigste zijn. Dat past ook niet bij hun doelgroep want de meeste gamers willen gewoon alles uit hun kaart kunnen halen.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    precies

en die mogelijke configuraties van de steambox hadden allemaal gewoon reguliere PC
    grafische kaarten in verschillende ranges. Dus de hardware is niet perse zuiniger dan een pc.

De high end prototypes zit voor de beta zit volgens mij redelijke high end pc hardware in

dus voor het verbruik ga je met een steam box niet veel winnen t.o.v een PC denk ik dan..

maar wat doen de ps4 en x1 eigenlijk qua stroomverbruik? weten we dat al?

edit://

dit zijn de specs voor de verschillende beta machines

18. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dit is niet xbox one vs ps4 vs pc he.

Also energie kan me niks schelen als het om gamen gaat.

19. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    WAT.

20. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    oeps XD haha pc bedoelde ik!

Deel Deze Pagina