1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou de discussie niet wat breder mogen? Steam komt met een console incl een controller die ook nog eens voor een groot deel dezelfde games gaat draaien.

Wat is nog het verschil tussen een steambox met een controller en steamos en een console? Hoogstens dat de Steambox flexibeler is en dat de consoles exclusives hebben. De grens wordt echter wel steeds vager.

Die setups zeggen mij niet heel veel, maar ik ben dan ook geen pc gamer :)

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Idd, het gaat mij ook niet om PC, het gaat mij om de vergelijking met de aankomende steambox

Ik ben ook geen pc gamer, dus heb geen idee wat voor voeding ik zou moeten halen als ik die dikste beta setup in pc vorm zou willen kopen

maar vind het wel interessant om die specs met de ps4 en x1 te vergelijken

3. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    De specs van een steambox vergelijken is nog minder zinvol dan die tussen de ps4 en xbo. Sony en Microsoft voeren verregaande optimalisaties door die Valve niet doet.
    Het is nu al bekend dat ze beginnen met 3 verschillende setups die ook nog eens up te graden zijn. plus dat mensen zelf ook der eigen steambox kunnen bouwen/samenstellen, wat dus eigelijk betekend dat de steambox nog veel tegen de normale pc's aanschurkt dan de komende generatie al doet.. Het is echt appels met peren vergelijken.

De steambox is/wordt een pc met daarop een huiskamer/gamer vriendelijker Os dan windows/MacOs/Linux.

Omdat het puur een gamemachine wordt voor in de huiskamer is het zeker wel interessant om hem hier in de vergelijkingen mee te nemen qua console/rand aparatuur/games graphics/beleving/ergonomie etc. Maar laten we nu niet beginnen met MHz, gigabytes en flops-vergelijkingen want die raken echt kant nog wal:{ zonder ervaringen en beelden!

Ik vind de steambox zeker interessant mede omdat de bibliotheek op Steam immens is en ze vaak goede aanbiedingen hebben. De controller met dual touchpad ipv sticks ben ik ook benieuwd naar, als dat echt goed werkt dan zet dit wellicht een nieuwe controller revolutie teweeg.

Ik verwacht niet dat de steamboxen onder de 500 euro gaan komen=(

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk het ook niet, of nou ja.. een Steambox build die je graag gaat willen gaat er niet voor onder de 500 euro komen. Misschien de minst krachtige versie wel?

Zonder beelden/ervaringen is het lastig vergelijken maar toch ben ik wel benieuwd als nou straks bijvoorbeeld BF4 uit is hoe de PS4/X1 versies zich verhouden tot een PC die dan weer dezelfde hardware heeft als de sterkste Steambox beta ..

het is een indirecte vergelijking maar het geeft wel een idee of Valve met die steambox nou op de consoles mikt qua performance en misschien wel prijs..

of dat ze op de hardcore pc gamers mikken die alles op Ultra willen spelen?

Als we nou recommended specs voor BF4 pakken, hou verhouden die zich tot de zwaarste uitvoering van de beta steamboxes? Gaat dat draaien op Ultra of gaat dat draaien op Medium/High zoals de next-gen consoles?

Ook al is er nog maar heeel weinig bekend kun je zo toch wel een indruk krijgen van wat Valve nou uiteindelijk gaat willen toch? En dan gaat het me niet om de Tflops of wat dan ook maar gewoon om een idee te krijgen van de mensen waar ze nu op mikken met die steambox

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik mag toch hopen dat de I3 versie onder de 500,- komt. Anders kunnen ze op geen enkele manier iets van de consolemarkt afsnoepen.

Het zijn juist geen appels en peren meer, die scheiding verdwijnt. Androidconsoles, steamconsoles, de standaard consoles van Sony, MS en Nintendo, hun handhelds en daarnaast gamen op pc, laptop, tablets en telefoons.

Verder werken de apparaten ook steeds meer samen. Zo kan je Beyond Two Souls voor de PS3 ook met een tablet besturen.

Mijn interessegebied is relatief eenvoudig: alle mediums waarbij ik hangend op de bank met een controller in mijn hand en loerend naar de tv op kan gamen.

Waarbij Oculus Rift de uitzondering op de regel is.

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik mag hopen dat het Steam OS wel geoptimaliseerd zal worden tot op zekere hoogte. Als dat niet gebeurd dan zal de hardware ook niet echt lang mee kunnen en moet je altijd upgraden wat je juist niet wil als console gebruiker.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar de vraag is in hoeverre

alleen al omdat ze verschillende configuraties toestaan zal de optimalisatie nooit gelijk kunnen zijn aan een console

8. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Nee true, maar met een eigen OS verwacht je wel dat er enige vorm van optimalisatie aanwezig is.

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe al die verhalen over pc's, ik dacht jullie gaan het vast wel hebben over die mooie vergelijking van mij van Rallisport Challenge 2 voor de Xbox (uit 2004!!!) vs Forza Motorsport op de Xbox One. (2014!!) :+

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Verwacht het wel ja. :)

11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    [yt]FCR5WBE1bLA[/yt]
    Hoewel grafisch misschien niet echt indrukwekkend, vind ik dit toch wel een echte next-gen titel vooral qua opzet/scale! :thumbs: Kijk ik in ieder geval wel naar uit!

12. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik er over nadenk verwacht ik eigelijk ook wel een vorm van optimalisatie richting game gerelateerde zaken en minder voor bijv. multitasken.

Dus meer "bang for bucks" als je battlefield 4 wil spelen op de steambox dan op een reguliere pc. Ik ga ze zeker in de gaten maar wacht ook wel even af wat de configuraties gaan doen. Zeker interessant om er een zelfbouw project van te maken waar je dan steam Os op installeert :9

Offtopic: Iemand toevallig intresse in een aliminium G5 case??

13. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    BF 4 komt op Origins dus niet op Steam ;)

14. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nou die specs kunnen niet echt op tegen de prototypes die Valve zelf de deur uit doet? En dat voor bijna 1000 dollar..

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die Piston was door de prijs volgens mij ook DOA. Vaag apparaat was dat.

17. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    bizar he, en dan de geheugen upgrades: 750 euro meer om van 256 naar 512gb opslag te gaan!! 8)

Dat het compacte formaat meer kost dan formaat ps4 en xbo kan ik inkomen maar 1000,- basis:x

18. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij was het wel een SSD dus dat verklaart het tot op zekere hoogte.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nah, die lui van Xi3 dachten denk ik snel even te cashen op de pre-orders voor de eerste steambox die beschikbaar is

want de specs en de prijs staan niet echt in verhouding volgens mij

20. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Read more at http://gamingbolt.com/ps4s-gpu-makes...Mm8ljLyu8f6.99

Deel Deze Pagina