De specs van een steambox vergelijken is nog minder zinvol dan die tussen de ps4 en xbo. Sony en Microsoft voeren verregaande optimalisaties door die Valve niet doet.
Het is nu al bekend dat ze beginnen met 3 verschillende setups die ook nog eens up te graden zijn. plus dat mensen zelf ook der eigen steambox kunnen bouwen/samenstellen, wat dus eigelijk betekend dat de steambox nog veel tegen de normale pc's aanschurkt dan de komende generatie al doet.. Het is echt appels met peren vergelijken.
De steambox is/wordt een pc met daarop een huiskamer/gamer vriendelijker Os dan windows/MacOs/Linux.
Omdat het puur een gamemachine wordt voor in de huiskamer is het zeker wel interessant om hem hier in de vergelijkingen mee te nemen qua console/rand aparatuur/games graphics/beleving/ergonomie etc. Maar laten we nu niet beginnen met MHz, gigabytes en flops-vergelijkingen want die raken echt kant nog wal:{ zonder ervaringen en beelden!
Ik vind de steambox zeker interessant mede omdat de bibliotheek op Steam immens is en ze vaak goede aanbiedingen hebben. De controller met dual touchpad ipv sticks ben ik ook benieuwd naar, als dat echt goed werkt dan zet dit wellicht een nieuwe controller revolutie teweeg.
Ik verwacht niet dat de steamboxen onder de 500 euro gaan komen
Klik om te vergroten...