1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik denk dat als dat zo is de grote meerderheid hier de hoop opgeeft voor consoles en op de PC gaat gamen.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die mis ik even?

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Op de PC zal het niet heel anders zijn

zijn namelijk dezelfde uitgevers van games

PC loopt al jaren voorop met online only en digital only

4. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Cloud gaming is leuk op papier, maar er hangen voor de gemiddelde hardcore gamer teveel nadelen aan vast.

Ten eerste moet je altijd online zijn. Geen internet en je kunt niet gamen. Dat wij hier goede verbindingen hebben is leuk en aardig, maar zeg dat maar tegen degene die woont waar ze niet eens een coaxkabel door de grond hebben lopen.

Ten tweede ben je afhankelijker dan ooit van je verbinding. Als nu je verbinding hapert, geef niets je krijgt even een hiccup en kunt doorspelen. In SP merk je hier al helemaal niets van. Met cloud gaming kapt je hele game ermee.

Dan heb je nog de vertraging. Ze hebben het nu vol elkaar gekregen bij OnLive om dezelfde vertraging te hebben als de gemiddelde controller heeft, maar dat is in optimale omstandigheden. Mocht je verbinding het even niet 'optimaal' doen dan schiet de input lag omhoog en dit is NOT done voor de meeste hardcore gamers. Ik heb er persoonlijk al last van bij games op de 360 die meer input lag hebben als normaal. Van ze leven niet dat ik ooit ga gamen op een platform waarbij dit zich kan voordoen bij elke game.

Ten derde huur je in principe de game. Vindt de consolemaker dat jou oude game niet winstgevend genoeg is en dat al die renderingkracht maar eens aan nieuwe games besteed moet worden? Weg game. Je kan hem nooit meer spelen ook al heb je de volle prijs ervoor betaald.

EDIT: nog een nadeel, we lopen nu al te zeiken dat MS de One nog niet uitbrengt in Nederland. Wat als er geen server in de buurt komt te staan waar jij woont?

Laatst bewerkt: 9 okt 2013
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Probleem is dat je het moeten laten zien. Steam was ook niet gelijk geaccepteerd.
    Was MS deed was gewoon nog te vroeg en weinig mensen hadden nog geen vertrouwen inwat het kon gaan worden.
    Als MS in de laatste jaren van de 360 de games gelijk aanboden op release en voor een goed prijsje was de overstap naar de One en de regels een stuk kleiner geweest denk ik.
    Maar ja dat hebben ze niet gedaan en dat was niet slim en daarom was de stap nu te groot. Maar als je zo leest wat MS en Sony gaan doen met games aanbieden etc denk ik dat over 8,9, 10 jaar het bijna 100% zeker is dat de consoles digital en online only gaan worden. :)

Dat bedoelde ik niet met "hardop lachen"
    Bedoelde meer dat we dan misschien al niet meer anders weten omdat iedere game wel een soort van "always online" feature heeft. Denk dat we de oude SP game steeds minder gaan zien. :)

Laatst bewerkt: 9 okt 2013
  6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Steam heeft mensen natuurlijk ook overtuigd door de prijzen die ze vragen

mensen zien de nadelen van digital only door de vingers als je ze er iets voor terug geeft

zoals de Steam Sales

Maar als je gewoon voor alles 60 euro blijft vragen hebben ze het gevoel dat ze van alles inleveren maar niets terug krijgen

als MS op de X1 reveal had gezegd dat alle games voortaan 39,99 op release kosten had iedereen nu een X1 in de pre-order staan :+

7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Precies, Steam begrijpt dat een digitale release minder waard is als een fysieke disk.

Wie koopt hier nou xbox on-demand games? :emo:

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat bedoel ik idd. Dan moet je als aanbieder idd wel wat laten zien. Nu hadden die regels voor mensen alleen maar nadelen. En mensen hadden ook geen vertrouwen dat de games lekker goedkoop gingen worden met die regels omdat MS dat niet had laten zien met de 360. :)

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik wel eens, maar alleen zal ze in de aanbieding zijn. Dus voor een tientje of 15 euro ofzo

als de keuze is 59,99 op release voor de GoD versie of 59,99 voor een disc versie zie ik de voordelen van de GoD versie niet in.

10. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18

Ik ook zeker goeie deals soms! Had ook eens Max payne 3 voor 5 euro gekocht met Red dead redemption voor 10 en Dmc hd collection voor 7,50.

Was met summer deals.

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nee, inderdaad. Zelfde prijs maar je krijgt minder (doosje, boekje en disc) en bovendien kun je de game niet uitlenen of doorverkopen. Ik zou nooit GoD kiezen als het niet hoeft, tenzij het een hoop knaken scheelt.

12. ZeroDarkFive

ZeroDarkFive Member

Leuk Bevonden:
    0
    Recessie of niet, Alles draait om geld, laten we het daar maar op houden.

13. reatrix

reatrix Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik hoorde iemand van de week praten over dat je PS4 games kan afspelen op de One maar dit was toch alleen als je je PS4 aansluit op de XboxOne?

14. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    Jup, Ps4 hdmi in xbox one en je kunt ps4 spelen en xbox.

15. reatrix

reatrix Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Dit geld ook voor een Wii U en x360?

16. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    Ja, elke hdmi device volgens mij.

17. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Dat heeft dus echt geen enkel nut?

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  19. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    niet heel nuttig nee, wellicht dat je dan kan skypen via de xbo terwijl je op de WIIU aan het gamen bent?

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je kan dan volgens mij alle overlays wel gebruiken, je wiiU signaal word dan net zo afgehandeld als we zagen gebeuren met het signaal van een cable box.

maar ik zie er in het geval van een console niet echt praktische toepassingen voor

Deel Deze Pagina