Hier trouwens een ingame shot van NBA Live 13 op de current gen consoles: Het spijt me, maar als je geen enorme verschillen ziet kijk je niet goed.
Wie zegt dat die screenshot van NBA 2k14 wel 100% ingame is? Daarnaast weten we nu onderhand wel hoe het gaat met screenshots en het oppoetsen ervan. Maar maakt ook allemaal niet uit, ik vond het gewoon niet echt indrukwekkend voor een 'next gen' titel al helemaal niet als je de screenshot van 2008 naast die van 2014 legt. Wel of niet ingame het is gewoon niet indrukwekkend vind ik.
Ik vind die verschillen ook niet eextreem. Ik zal ook wel wat aan mijn ogen mankeren. Natuurlijk ziet iedereen dat er verschil is, maar niemand kan beweren dat de vooruitgang in die jaren ontzettend groot is.
De ontwikkelaar? Dat weten we idd, maar de paar gameplay beelden die zijn vrijgegeven zijn echt wel een enorme verbetering tov current-gen als je het mij vraagt. En die NBA 08 Live screenshot klopt van geen kant. Het ligt er maar net aan waar je naar kijkt denk ik dan.... Oh en ik beweer het toch echt.
Het is sowieso vrij zinloos om 2k14 met NBA Live te gaan vergelijken... Doe dan een vergelijking met 2k14 current gen en 2k14 next-gen? Daarnaast, als je serieus gaat zeggen dat NBA2k14 er niet beter uitziet dan NBA Live 08 ben je serieus hilarisch. Speel die game voor de grap eens. Die screenshot doet NBA Live 08 veels te veel eer aan. Als ik bijv. even snel de screen van 2k14 op de next-gen vergelijk met 2k13 op de 360 vind ik er echt wel een grote vooruitgang zichtbaar hoor. Kijk bv die sleeve en die bal.
Sleeve, ball, tattoo's, print op z'n shirt, baard noem maar op. Genoeg verbetering. Zag het er dan zo slecht uit op de current gen? (linker afbeelding) Het is gewoon grafisch allemaal net ff wat strakker en mooier.
De linker screenshot heeft een veel lagere resolutie. Maar goed, met bewegende beelden wordt het verschil nog veel duidelijker, dat is zeker. Vind bij veel nextgen titels dat screenshots ze eigenlijk geen recht doen.
Het ding met graphics is dat je op een gegeven moment een punt bereikt dat het niet meer exponentieel te verbeteren is... Ik bedoel, met de current-gen zitten we al op een zodanig hoog niveau dat veel games levensecht zijn. Om dan nog te verbeteren moet je echt naar de details gaan, zoals in dit geval dus een sleeve, vouwtjes in de kleding en gezichtseffectjes... Door deze details te verbeteren ga je nog meer naar het levensechte, maar de stap van current-gen naar next-gen KAN gewoon niet zo groot zijn als bv. PS2 naar PS3, want toen kon je ook echt grote stappen maken. Dus ja, de verbeteringen zijn niet enorm huge. Maar wat had je verwacht? Op een gegeven moment is HD gewoon bijna real life. Als je 2k14 speelt op de PS4 ben ik er van overtuigd dat je vanaf 10 meter geen verschil ziet met een live uitzending.
Eens wat met Tyrant zegt, en dat hoor je eigenlijk ook overal wanneer de discussie over current gen vs next gen gaat. Grafisch verschil is er wel degelijk maar de stap is niet zo groot als bij de vorige stap bij de release van de 360 en PS3. Het verschil, van wat ik hier en daar lees, ga je vooral op gameplay technisch gebied merken. Denk dus aan de de A.I. bijvoorbeeld. Er is meer kracht in de consoles en dat biedt dus meer rekenkracht.
Met elke generatie wordt de grafische vooruitgang gewoon iets kleiner. Verschillen zoals van 8- naar 16-bit gaat gewoon niet meer gebeuren. Dat gezegd vind ik zelf de verschillen tussen 2k14 next en current gen toch wel redelijk. Alles oogt (imo althans) veel natuurlijker, het verschil zal vooral duidelijk moeten gaan worden bij bewegende beelden. Plaatjes zijn wat dat betreft niet zaligmakend.
Klopt, maar hier in dit specifieke geval begon Excess Denied over graphics en daar wilde ik even op reageren buiten dat vind ik de vooruitgang nog wel noemenswaardig btw
In beweging zal de game uiteraard anders zijn en er fantastisch uitzien, maar ik was nogmaals niet onder de indruk van dit soort screenshots. Ik haalde die vergelijking (wat dus bleek een screenshot van 2008 te zijn) aan omdat zulke screenshots dus al sinds jaar en dag gemaakt worden en wat dus weinig zegt over het 'ingame' gedeelte. Want zoals Hybrid ook al zei je ziet er toch amper wat van omdat de camera een stuk boven het veld hangt. Ik vind het gewoon niet indrukwekkend dat jullie dat wel vinden best natuurlijk ieder zo zijn/haar mening maar ik hoef echt mijn ogen niet te laten controleren alleen omdat ik niet onder de indruk ben hehe
Ik weet nog wel dat toen de 360 kwam ik ook niet echt weg geblazen werd. Later kregen we games zoals Gears of War wat toch echt dat next-gen gevoel met zich mee bracht. Ik verwacht dat games zoals Ryse niet iets nieuws gaan doen (misschien grafisch) maar dat dé echte next-gen pas komt met games zoals Destiny en ja Titanfall.