inderdaad, de echte vooruitgang zullen we toch niet zien op de eerste generatie spellen. In ieder geval niet bij de launchgames.
Ben ik het sowieso al niet mee eens... Nou ik echt wel hoor. Maar dan zullen graphics wel persoonlijke smaak zijn. Ik denk dat de next-gen gewoon echt ziek gaat worden, helemaal als de ontwikkelaars 4 jaar ervaring hebben met de console (zie GTA5).
Ik zeg niet dat er geen vooruitgang nu is he Ik vind zelf de plaatjes van next gen 2k14 ook een stuk mooier. Maar pas wanneer ontwikkelaars de console een beetje goed door beginnen te krijgen ga je het 'echte' verschil zien. Ik verwoordde het een beetje fout in mijn vorige comment
Verschil current-gen vs next-gen graphics Mensen blijven maar zeuren over dat current-gen en next-gen weinig verschillen, maar dat is helemaal niet zo. Zoals ik al vaker gepost heb, ligt dit aan aan de wet van deminishing returns: Zoals sommige van jullie weten wordt een game wereld opgebouwd uit polygonen, figuren die bestaan uit een plat vlak, wat in games meestal driehoekvormen zijn. Het vertienvoudigen van het aantal polygonen resulteerde 10 jaar geleden nog in een veel betere kwaliteit object. Als men dat nu doet is het verschil nauwelijks te zien. Nog steeds echter, kost het vertienvoudigen natuurlijk ook 10x zoveel computerkracht. Dat het verschil niet zo goed te zien is, houd natuurlijk niet in dat het ook minder computerkracht kost. TL;DR: De details die je toevoegt worden steeds kleiner en vallen daardoor minder op.
Zelf hoop ik eigenlijk dat het echte verschil tussen deze generatie en de volgende in dingen als de AI terug te vinden is. Mooiere plaatjes willen we allemaal wel en is leuk natuurlijk, maar een goede AI heb ik veel liever nog. Te vaak zien we nog spellen waar bij bijvoorbeeld een shooter een tegenstander rustig aan de verkeerde kant van het muurtje dekking gaat zoeken of domweg op je af stormt.
Dat weet ik heb je de vorige keer ook al laten zien. Maar dat doet er nog steeds niks aan af dat ik die screenshot niet echt indrukwekkend vind naast een (opgepoetste) screenshot uit 2008.
Op belichting valt dit ook toe te passen, niet alleen op polygonen. Kleine impact op de kwaliteit van belichting vereist veel meer berekeningen. Ik denk dat het punt is dat next-gen minder noodzakelijk is. We leven niet meer in de tijd van sub-HD resoluties en vierkante hoofden. Zelfs met 7 jaar oude hardware loopt niemand te klagen over graphics. Het enigste wat ontwikkelaars nu dwars zit is geheugengebrek en dat is dan ook de reden dat we toch echt een nieuwe console nodig hebben.
FIFA 14 zie je wel degelijk verschil in de next-gen en de 360 versie.. Je kan het zo zien welke gemaakt is voor Next-gen.
Serieus zit je nu te trollen? Ik ga niet zeggen dat het een enorm overweldigend verschil is maar om te gaan vragen wat de next-gen versie is vind ik wel een beetje overdreven hoor
Ik verwacht dat we vooral bij het RPG genre indrukwekkende shit gaan zien. Neem een Skyrim bijvoorbeeld en vergelijk de Xbox 360/PS3 versie met mods op PC, holy shit. Gewoon kan er sowieso nog gigantisch veel verbeterd worden qua animaties en graphics in dit genre. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar aankomende titels zoals Quantum Break of FF15, dat zijn prachtige graphics, alleen moeten we daar nog wel even op wachten.
Ik zie overigens ook heel veel mensen plaatjes posten uit pre-release filmpjes. Sowieso slechte vergelijking aangezien daar vreselijke Youtube achtige compression overheen zit, waardoor vrijwel alle textures gladgestreken worden.
Sowieso betekent meer polygonen dat je meer processing power nodig hebt voor de belichting, aangezien je belichtingsmodel (vaak) de individuele polygonen gebruikt.