1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    inderdaad, de echte vooruitgang zullen we toch niet zien op de eerste generatie spellen. In ieder geval niet bij de launchgames.

2. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ik zal wel gek zijn dan.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.633
    Ben ik het sowieso al niet mee eens...

Nou ik echt wel hoor. Maar dan zullen graphics wel persoonlijke smaak zijn. Ik denk dat de next-gen gewoon echt ziek gaat worden, helemaal als de ontwikkelaars 4 jaar ervaring hebben met de console (zie GTA5).

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik zeg niet dat er geen vooruitgang nu is he ;) Ik vind zelf de plaatjes van next gen 2k14 ook een stuk mooier. Maar pas wanneer ontwikkelaars de console een beetje goed door beginnen te krijgen ga je het 'echte' verschil zien.

Ik verwoordde het een beetje fout in mijn vorige comment

Laatst bewerkt: 15 okt 2013
  5. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Verschil current-gen vs next-gen graphics

Mensen blijven maar zeuren over dat current-gen en next-gen weinig verschillen, maar dat is helemaal niet zo.

Zoals ik al vaker gepost heb, ligt dit aan aan de wet van deminishing returns:

Zoals sommige van jullie weten wordt een game wereld opgebouwd uit polygonen, figuren die bestaan uit een plat vlak, wat in games meestal driehoekvormen zijn. Het vertienvoudigen van het aantal polygonen resulteerde 10 jaar geleden nog in een veel betere kwaliteit object. Als men dat nu doet is het verschil nauwelijks te zien.

Nog steeds echter, kost het vertienvoudigen natuurlijk ook 10x zoveel computerkracht. Dat het verschil niet zo goed te zien is, houd natuurlijk niet in dat het ook minder computerkracht kost.

TL;DR: De details die je toevoegt worden steeds kleiner en vallen daardoor minder op.

6. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Wow! Welke isnu welke? Zeker (bijna) geen verschil! En dat is met Fifa 14 precies zo!

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Zelf hoop ik eigenlijk dat het echte verschil tussen deze generatie en de volgende in dingen als de AI terug te vinden is. Mooiere plaatjes willen we allemaal wel en is leuk natuurlijk, maar een goede AI heb ik veel liever nog. Te vaak zien we nog spellen waar bij bijvoorbeeld een shooter een tegenstander rustig aan de verkeerde kant van het muurtje dekking gaat zoeken of domweg op je af stormt.

8. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, ik vind 360-graphics maar dan op 60fps interessanter dan 600.000triangels en counting..

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat weet ik heb je de vorige keer ook al laten zien. :) Maar dat doet er nog steeds niks aan af dat ik die screenshot niet echt indrukwekkend vind naast een (opgepoetste) screenshot uit 2008.

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Polygonen zijn echt niet alles hoor. Belichting vind ik een veel belangrijkere als artist.

11. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Op belichting valt dit ook toe te passen, niet alleen op polygonen. Kleine impact op de kwaliteit van belichting vereist veel meer berekeningen.

Ik denk dat het punt is dat next-gen minder noodzakelijk is. We leven niet meer in de tijd van sub-HD resoluties en vierkante hoofden. Zelfs met 7 jaar oude hardware loopt niemand te klagen over graphics.

Het enigste wat ontwikkelaars nu dwars zit is geheugengebrek en dat is dan ook de reden dat we toch echt een nieuwe console nodig hebben.

12. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ben je nou serieus ?

13. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    FIFA 14 zie je wel degelijk verschil in de next-gen en de 360 versie.. Je kan het zo zien welke gemaakt is voor Next-gen.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.633
    Serieus zit je nu te trollen? 8)

Ik ga niet zeggen dat het een enorm overweldigend verschil is maar om te gaan vragen wat de next-gen versie is vind ik wel een beetje overdreven hoor 8)

15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik verwacht dat we vooral bij het RPG genre indrukwekkende shit gaan zien. Neem een Skyrim bijvoorbeeld en vergelijk de Xbox 360/PS3 versie met mods op PC, holy shit. Gewoon kan er sowieso nog gigantisch veel verbeterd worden qua animaties en graphics in dit genre. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar aankomende titels zoals Quantum Break of FF15, dat zijn prachtige graphics, alleen moeten we daar nog wel even op wachten.

16. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik zie overigens ook heel veel mensen plaatjes posten uit pre-release filmpjes. Sowieso slechte vergelijking aangezien daar vreselijke Youtube achtige compression overheen zit, waardoor vrijwel alle textures gladgestreken worden.

17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Er is wel duidelijk verschil je ziet goed dat de next gen James veel meer leeft..meer echter lijkt.

18. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
  19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.781
    Sowieso betekent meer polygonen dat je meer processing power nodig hebt voor de belichting, aangezien je belichtingsmodel (vaak) de individuele polygonen gebruikt. :)

Laatst bewerkt: 15 okt 2013
  20. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204

Deel Deze Pagina