Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Wtf, dat ziet er niet al te best uit zeg. X1 kreeg een normale headset zoals die ze gaven bij de 360 in het begin toch?

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij moet je op beide verplicht installeren. Maar kan je wel eerder spelen als de installatie bezig is.
    Wat ik net plaatste in het Killzone topic. Vanaf 7.5 gig kan je al gaan spelen.

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ratchet and Clank, Jak and Daxter, Journey, Heavenly Sword, Ni No Kuni zo even uit mijn hoofd. Echter vind ik de complete library van Playstation gewoon indrukwekkender. Ik heb al genoeg PS1 en PS2 klassiekers gekocht via de PSN store. Qua RPG's is de PS1 echt koning, maar toen was de Xbox nog niet op de markt. Maar dit soort dingen spelen bij mij wel mee als ik voor een bepaalde console ga. Niet dus alleen de exclusives, maar ook de klassiekers (die op de PS3 nu regelmatig een HD oppoetsbeurt krijgen, met in 2014 nog FF X HD en KH 2.5 HD).

4. reatrix

reatrix Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Hebben ze geen fatsoenlijke andere headsets?

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    J&D was helaas niet op PS3 he :)

HD versies van PS2 games reken ik niet mee.

6. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Het is echt jammer dat die PS3 bluetooth headsets niet meteen gaan werken op de PS4. Die headset die je erbij krijgt is gewoon een cheap ass ding die na een aantal weken al kapot is.

Heb mijn PS3 Wireless Stereo Headset vorige week dus maar verkocht. Wou een paar weken terug nog die Pulse halen (schijnt erg goed te zijn). Maar ik ben achteraf toch blij dat ik even heb gewacht.

Als Sony het niet snel gaat fixen. Haal ik voor voorlopig gewoon een simpele Turtle Beach ofzo. Die kan je in je controller pluggen.

Alleen haat ik headsets met lange kabels

7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Voor mij zijn de games ook het belangrijkste, zelf heb ik dit meer met Uncharted, Last of Us, Infamous.
    Dit zijn stuk voor stuk indrukwekkende titels dan wat de 360 heeft laten zien in mijn ogen.

8. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18

Dan is de kwaliteit zeker wel minder?

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    The last of Us en Uncharted kan ik het mee eens zijn dat die echt indrukwekkend waren, maar inFamous? Grafisch is die echt alles behalve speciaal. Zelfs tegen lelijk aan nu als ik deel 2 vergelijk met GTA V bijvoorbeeld. :) Nou begrijp ik de verschillen tussen een Sucker Punch en Rockstar wel...maar ook voordat GTA V er was vond ik inFamous 1 en 2 qua graphics niet mega speciaal. Of bedoel je niet alleen visueel?

Laatst bewerkt: 24 okt 2013
  10. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Waarom? De originele plannen van de Xbone was ook arrogant over gedaan, dus waarom dit niet?

Sony deed hetzelfde met de cell op de PS3.....onderschat die pakjes niet.

Nee.

11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Nee niet alleen grafisch, ik zelf vond de game echt leuk om te spelen, de gameplay en het verhaal zijn dingen die mij echt boeien.
    Grafisch was het in die tijd ook gewoon goed, is al een game van 2 jaar geleden.

GTA V ziet er goed uit, maar die game was ik echt te snel zat, (echt blij dat ik het spel uitgespeeld had) maar dat komt ook omdat ik gewoon na LOU klaar was met current gen.

Een game hoeft niet alleen geweldig te zijn om zijn grafische pracht, Beyond vond ik zelf bijvoorbeeld niet geweldig, grafisch zag het er prima uit.

Infamous SS is in mijn ogen DE game waar ik het meest naar uitkeek, grafisch een geweldige game (een pluspunt, misschien wel de mooiste next gen game) maar qua gameplay zag het er gewoon echt super uit.

12. reatrix

reatrix Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Wat zouden jullie doen:

Een PS4 voor €280,- kopen op de launch en alleen Knack als exclusive game hebben en dan later een One kopen op NL launch met dan 20-30% korting.

Of

Een One voor €530 met Ghosts erbij en dan 2 exclusive games erbij waardoor het €650,- wordt en later een PS4 kopen.

--------
    De games die ik speel hebben allemaal exclusive content op de Onemaar dit zijn niet veel games, ik vind de controller geen probleem want beide zijn goed. Headset is echt crap van PS maar PS+ is weer nice maar ik heb wel nog een jaar Xbox live.

13. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18
    nummer 1 lijkt mij de betere optie.

14. reatrix

reatrix Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ja precies maar dan moet ik wel hopen dat de PS4 er nog wel ligt op 29 november, maarja wel dikke werknemerskorting.

15. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Bizarre werkgever, ik ben benieuwd welke dat is? Sowieso korting op hardware komt nagenoeg alleen bij de metrogroep voor als ik me niet vergis. En de marge op de console ligt ver onder de 10% dus dit zou een extreem goede deal zijn. (de eerste)

16. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Graphics zeggen niet alles he.

Maar goed, ik vind inFamous er graphics-wise gewoon goed uitziet.

Het heeft een cartoony stijl dus het is niet echt life like. Maar dat maken de graphics niet minder ofzo.

Speel maar is inFamous 1 en daarna meteen inFamous 2. Dan zal je het verschil wel zien.

Gameplay wise is inFamous erg vet. De krachten zijn ook goed uitgewerkt.

Kan me nog herinneren dat ik destijds zat te twijfelen of ik Prototype of inFamous bij de launch moest halen. Ben blij dat ik destijds voor inFamous heb gekozen.

17. oneshot1tkil

Leuk Bevonden:
    18

ik weet niet hoe jij met geld zit, Maar als je genoeg geld hebt kun je altijd voor optie twee gaan :p

18. reatrix

reatrix Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb nu genoeg om ze beide te halen en dan ben ik toch wel bijna door m'n geld heen en ik wil ze zoiezo nog niet meteen allebij halen. De One heeft trouwens echt veel betere games dan de PS.

Ik kan ook nu een PS4 halen en dan rond kerst/begin 2014 een One uit Duitsland halen.

19. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.606
    Benieuwd wanneer de reviewers de consoles binnen krijgen, is toch meestal een week voor de release?
    Ben toch nog stiekem aan het twijfelen, ook al heb ik de one (in DE) + games al gepreordered x)

20. JJNL77

JJNL77 Let's have fun

Leuk Bevonden:
    12
    Wat halen uw vrienden?
    Welke games wilt u als eerste spelen?

Dat zijn de vragen.

Deel Deze Pagina