1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat 360man zegt, ik speel op 720p en soms 1080p en het verschil merk je niet 100%, dus gewoon blurry gemaakt.
    Overigens is bij BO2 1080p geupscaled van 1200x650 naar 1080p
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het zijn iid niet eens echte screenshots van XBO en PS4, laten we daar eerst rustig eens op wachten. Wat ik vanmiddag van die BF4 resolutie comparison pics zag vond ik het erg meevallen en is het allemaal niet zo'n ramp. Al is CoD op 720p wel echt fucking belachelijk natuurlijk. Zou alles dan met esram te maken hebben?
     
  3. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat Esram nog helemaal nieuw is voor de ontwikkelaars en dat het moeilijk is om ermee te werken. Als de ontwikkelaars het éénmaal kennen, dan gaat het vanzelf allemaal mooier worden.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Is cod 720 al bevestigd dan
     
  5. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Nope, nog steeds geruchten.

    -

    Only DDR3 for system/GPU memory pared with 32MB of “ESRAM” sounds troubling. 32MB of ESRAM is only really enough to do forward shading with MSAA using only 32-bits/pixel color with 2xMSAA at 1080p or 4xMSAA at 720p. Anything else to ESRAM would require tiling and resolves like on the Xbox360 (which would likely be a DMA copy on 720) or attempting to use the slow DDR3 as a render target. I’d bet most titles attempting deferred shading will be stuck at 720p with only poor post process AA (like FXAA).My personal project is targeting 1080p@60fps with great AA on a 560ti which is a little slower than the rumored Orbis specs. There is no way my engine would hit that target on the rumored 720 specs. Ultimately on Orbis I guess devs target 1080p/30fps (with some motion blur) and leverage the lower latency OS stack and scan out at 60fps (double scan frames) to provide a really great lower-latency experience. Maybe the same title on 720 would render at 720p/30fps, and maybe Microsoft is dedicating a few CPU hardware threads to the GPU driver stack to remove the latency problem (assuming this is a “Windows” OS under the covers).It’s interesting to note that Sony at one point considered a similar architecture for the PlayStation 4, but decided against the esRAM direction in favor of high-speed GDDR5 RAM. It’s looking like they may have made a very smart decision in that case…If you’re OK with 720p content being upscaled to 1080p on the next-generation system you just spent $500 for, none of this should bug you. But if you want a real next-generation system, not one that runs games at the same resolution as the Xbox 360, this is something that should really piss you off. Especially since Microsoft is forcing the press to not talk about it until the system and games are released and they’ve ran to the bank with your money.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Mja....een oud IGN medewerker toch? UnionVGF zegt dat die dude gewoon NeoGAF loopt na te praten, maar volgens mij is dat meer dat ze dat hopen.

    Wie is dat die dat hele stuk tekst zegt?
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Zou het onbegrijpelijk vinden hoor...het bedrijf wat ons de Xbox en Xbox 360 bracht en dat ze het dan zo verneuken.....
     
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Gebeurd volgens mij ook niet.. Te minsten mocht het gebeuren, dan doet de naam XBOX veel schade en gaan men veel klanten/gamers missen.

    Ik wil graag meer duidelijkheid van MS.. Maar het is zo moeilijk van MS om gamers op de hoogte te stellen, wat er nou precies aan de hand is.
    Please ontkracht het gerucht en we zijn allemaal tevreden.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    It is not over yet......I guess.



    How do we know the Source is Neogaf?



    Because he is using CBOAT as the source of 720p.

    Actually I just went over to NeoGaf and a lot of people are calling this Conrad guy a Sony fanboy to the max and you can't trust anything he says.

    On the same token, this Geis guy is a Microsoft fanboy and many think he is trolling the NeoGaf crowd with his tweets to get them spewing junk so he can throw it back in their faces later.


    Dat zou een mooie outcome zijn, maar ik ga nu gewoon wel van slecht nieuws uit voor XBO.

    Feit blijft wel dat in deze video:

    http://youtu.be/QtDFfPCrIwY

    De dude zegt dat hij gigantisch onder de indruk was van de XBO versie, maar dat het wel 720p was en dit was niet krankzinnig lang geleden, sowieso na GC. Hij vond het net zo als de PC eruit zien...maar ja..720p dus. Geen verschil met de huidige gen qua dat dus. Er waren ook weer bericht dat de PS4 900p gehaald had en nu zelfs 1080p......
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  11. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    [​IMG]

    Dit wordt veel gezegd. Het is gewoon een kwestie van tijd maar het is wel jammer natuurlijk. Zal zoiets met een patch gefixed kunnen worden? Dus de resolutie verhogen? Next gen en shit
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat hoop ik wel, en hopelijk dan ook vrij snel. As in...wanneer wij in Nederland de XBO krijgen.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.942
    In het linkje wat Leis eerder poste stond idd in dat deze generatie ook al sommige games een kleine resolutie patch hebben gehad maar niet in de omvang van 720p naar 1080p. Technisch gezien zou het dus wel mogelijk zijn om dit te patchen maar zoals ook in dat artikel wordt aangegeven weet nu niemand of dit een day 1 of bijvoorbeeld een day 100 patch zou zijn
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Nee precies....man man, hoe de hel kon MS het nou zo verknallen?

    Een dude in de Gamersyde chat:

    and apparently, something else to look forward to at launch...but the insiders of gaf won't/can't say.

    Dus gewoon nog meer slecht nieuws...whatever dat kan zijn.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  15. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Echt zwaar verneukt idd....
    Drama queen :):
     
  16. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Laten we nou gewoon afwachten tot ze uit zijn. Persoon a zegt 1080p de andere 720...

    Send with Tapatalk HD for Android
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Drama queen? Wil je gaan beweren dat ze het geweldig hebben gedaan als dit allemaal waar blijkt? Waarom ik eigenlijk nog 'als' zeg vraag ik me af, want een megagrote Xbox dude die voor Polygon schrijft heeft het pretty much bevestigd. Ik ben ook een grote Xbox dude, en had dus ook verwacht dat qua resolutie in titels als CoD en BF4 het vergelijkbaar zou zijn met PS4....niet dus. En het verschil tussen 900p en 1080p valt nog erg mee, maar 720p is gewoon wat we nu hebben op 360. Dus ja sorry..qua dat MS fucked up.

    We wachten rustig af tot we echte beelden hebben, maar dude vergeet niet..je betaald 100 euro meer dan de PS4 en toch gaan we kampen met zulke shit? Hopelijk fixen ze het gewoon gauw, dan zou alles ok zijn.

    Een resolutie van 720p of iig lager dan 1080p valt alleen goed te praten als dat betekent dat er betere textures voor in de plaats komen, of betere lighting, minder aliasing, betere framerate zoals Dead Rising 3 doet met de dynamische framerate. Meer vegetatie in de game of gewoon algemene objecten die er met 1080p niet zouden zijn....dan vind ik, dat het goed te keuren valt. Maar stel je hebt dat alles wel op PS4....tja kut dan he.

    Kortom...de launch games moeten we dan maar accepteren in 720p en daarna is alles beter. Hopelijk.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  18. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Valt me op dat je bij ieder probleem meteen van het ergste uit gaat.
    Nog niks is bevestigd dus laten we het rustig afwachten.

    Over een half jaar als de Xbone in NL uit komt zullen ze heus wel verder zijn met het ontwikkelen van de games.
    Kunt nog altijd een Ps4 kopen als je het allemaal niet meer trekt.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zat echt even te denken van 8) toen ik las een half jaar...maar verdomd. Het zal idd bijna een half jaar later zijn, als we van een maart launch uitgaan.

    Eerste waren die geruchten gewoon geruchten. Maar wanneer dan een echte Xbox fan en schrijver van een site antwoorden geeft op verschillende vragen.....tja....dan is het helaas wat het is. Een echte confirmatie is altijd beter natuurlijk...maar no expectations.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar dus 9 november en 12 november vervallen de review embargo's ?

    dat is wel mooi, dat is ruim voor launch :) Dus blind een keuze maken hoeft gelukkig niet
     

Deel Deze Pagina