1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  2. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Er is nu een heel gedoe ontstaan om onderstaande tweet.

    Waarschijnlijk gaat het om HDCP waardoor Adam Sessler geen reviews (met beeld) meer kan geven over Sony games etc. (gerucht)
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarmee dan wel? Op Neogaf gaat het iig goed los. Er schijnt een CBOAT thread te zijn geweest die aankondigde dat op/direct na de launch van de X1 er het 1 en ander pijnlijk duidelijk zou worden. De thread is nu dicht en verwijderd. Heeft iemand daar wat van meegekregen?

    Daarnaast het hele resolutieverhaal van BF4 en CoD. Ik vind het verschil veel te groot. De plaatjes zijn niet ingezoomd, maar alleen maar gecropt. Die overall scherpte mis je dan gewoon over het hele plaatje heen. Dat verschil zie je echt wel.

    En Adam Sessler tweette nog het 1 en ander over wel/niet in de game-industrie blijven nav ontwikkelingen. Ook een beetje vaag allemaal. Wat ik lees lijkt het te gaan over review-sessies voor een select groepje journalisten. Dat zou dan nog de enige manier zijn om een spel voor de release te reviewen oid? Dat zou wel heel sneu zijn.

    Overigens is de DS4 en de nieuwe PS camera al te koop in Amerika. Maf dat daar geen embargo op zit. Op Neogaf postte iemand deze pics. Ziet er goed uit en lijkt ergens best op de 360 controller


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja ben dat nu ook aan het lezen. Daar ging die tweet dus ook over van Penello. Vond hem al raar. :)
    Maar gaat idd over reviews etc. Misschien mbt Youtube en geld verdienen.

    Edit: lol Kevf timing. :p
    Die tweet ging dus over Sessler. :)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat geloof ik niet, want dan kan je nog steeds gewoon alles met XBox one en PC doen en hoeft hij zijn baan niet op te geven, want dan zou je buiten wat exclusives nog steeds alle games kunnen doen. Het moet wel te maken hebben met een grote company die iets FUBARs gaat doen.

    EDIT: De situatie met PS3 en HDCP is nu niet anders, behalve dat sony met een patch die HDCP van de PS4 eraf zou gaan halen, dan heb je op den duur ook geen issues.
    Snap sowieso het gedoe rondom "monotizing" van youtube videos niet, die mensen stoppen tijd in hun filmpjes en krijgen daar ad revenue van, net als geschreven reviews van Eurogamer, IGN etc.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Jep, dat werd dus ook gezegd, van alsof dan de wereld ophoudt.
    Ook werd er een gerucht verspreid dat Sony geen Ps4 meer sturen naar de game journalisten maar dat ze naar een evenement moeten komen om daar een review te geven.

    Weet je ik haat die tweets etc van "wat een kut dag etc" en daarna zo geheimzinnig, doe gewoon normaal en zeg wat je dwars zit.
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Wat is dat HDCP precies? Wat ik er zo van begrijp gaat het om capturen van gameplay maar dit is toch gewoon mogelijk op de PS3?
     
  8. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is het met CoD al tijdje zo dat als je review op tijd wil, jij op een review evenement aanwezig moet zijn. Dat was volgens mij de reden dat EG vorig jaar later was met hun CoD review.

    En nogmaals, als het specifiek met de PS4 te maken zou hebben, maak je gewoon reviews voor youtube met Xbox one en PC footage. Daarvoor hoef je echt als youtuber je job niet voor op te geven, dus het lijkt me gewoon dat EA of Activision een of ander dom plan hebben.

    Volgens mij bemoeilijkt dit het opnemen van gameplay footage via HDMI. Dit deden ze in eerste instantie zodat men geen bluray films kon capturen. Sony heeft afaik aangegeven dit met een patch te fixen voor de PS4, zodat je wel gameplay kan capturen.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar niet via hdmi. Wel via component. Maar ps4 heeft dat niet meer
     
  10. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou wellicht e.e.a. kunnen verklaren. Neem het met een korrel zout.

     
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Moet wel zeggen dat je gewoon voelt dat die consoles (XBO of PS4) gewoon dichterbij komt, vage geruchten over 720/1080p , in game advertise en pissed off Journalisten

    Heerlijk!
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Damn een heel artikel waar uiteindelijk de PS4 negatief uitkomt. Thats a first.
     
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Degene die dit geschreven heeft is een ongelooflijke mongool trouwens :+ Lees dit maar's door.

    Neemt niet weg dat het waarschijnlijk wel gewoon waar is, en als dit allemaal echt zo is heeft Sony een nieuw dieptepunt bereikt.
     
  14. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Komt er iets negatiefs in beeld over de PS4, schiet je meteen in de verdediging jammer hoor.
     
  15. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Lagere resolutie ge-upscaled is minder scherp. Op je TV zie je dat niet dankzij die kunstmatige scherpte setting van je TV. ;)

    Begin met echt te irriteren aan deze discussie. Al die mensen op neogaf die denken dat ze iets ervan afweten en maar wat lopen te roepen. Lach me kapot om al die leken die beweringen lopen te gooien.

    Ik kan me best vinden in het feit dat 32MB niet genoeg is om een framebuffer van 1080P met 4x MSAA te bewaren. Waarschijnlijk zal de PS4 er dan ook mooier uitzien met een hogere rendering resolutie.

    Alleen besef je wel dat je ook op 1280x720 (720P) plezier kunt hebben aan een game. Ook het feit dat hoewel de resolutie niet veranderd ten opzichte van de 360 de games wel veel beter eruitzien. Nu doet men net dat wanneer de PS4 er wat mooier uitziet de One niks aan is. :emo:
     
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Geldt dat niet voor iedereen die een voorkeur heeft voor een console?
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Tuurlijk wel, maar hoeveel hebben de XB gamers al over een huid gekregen over negatieve dingen.
    Dit is de eerste negatieve ding van de PS4 en jullie schieten al in de verdediging. Mag Sony dan ook niks negatiefs hebben?
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zeg ik ook steeds idd. BF4 op de One gaat er gewoon een stuk beter uitzien dan de 360 dat wil je niet weten. Ondertussen vergeet iedereen ook dat BF4 eindelijk met 64 man is en 60fps wat veel meer invloed heeft op de gameplay.
    Ik heb wel vertrouwen dat het gewoon even een learning curve is voor wat developers maar dat het snel wel beter is. Dit blijven launchgames en het is ook niet zo dat de One Skyrim praktijken heeft zoals op de PS3. Zulke dingen zijn een stuk erger imo.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Zo dan...een beste mindfuck allemaal zeg. Denk je eerst dat Sony echt niets fout kan doen met de PS4....wat bedoelen ze met ' drumroll, 180' ? Wat voor 180 gaat Sony maken dan?

    Dus het hele review embargo gedoe is ook nonsense? Hij zegt echter niets over de lagere resolutie op XBO verhalen. Ik las gisteren ook wat op UnionVGF. Iemand vond het nogal apart dat vooral NeoGAF het belachelijk vonden dat de XBO een day one patch nodig heeft om die DRM grappen weg te halen, maar dat is het enige. De PS4 daarentegen heeft geen patch nodig om games te kunnen spelen, maar voor alle andere basic functies zoals chat, blu ray opties, online gaming en algemene system features MOET je een patch installeren. NeoGAF vond het van MS als gehaast overkomen....terwijl dat van Sony veel meer gehaast klinkt. Wat een gedoe allemaal, lol.
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Volgens mij wordt dat ook niet gezegd, Sony heeft overigens ook genoeg negatieve dingen gehad.
    Driveclub die uitgesteld wordt, PS4 in Brazilie, van de week met die firmware update, headsets die niet werken.

    Nu is dat uiteraard een stuk minder dan de Xbox One, maar zeggen dat het de eerste is, is absoluut niet waar.
    Sony mag absoluut dus wel iets negatiefs hebben maar dan mag er ook op tegen gereageerd worden toch?

    Xbox gamers schieten ook in de verdediging bij iets negatiefs, dus nogmaals het is van beide kanten.
     

Deel Deze Pagina