Jeetje, en ik maar denken dat dit soort discussies iets typisch was voor 2005. Blijkbaar veranderen sommige dingen nooit.
De reden waarom ik de XBox One verkies boven de PS4?
Vrienden: Bijna al m'n vrienden en collega's hebben een Xbox Live gamertag.
Xbox Live: Na zoveel jaren eigenlijk amper slechte ervaringen mee gehad.
Controller: Na jaren te hebben gespeeld met de s-controller op de eerste Xbox en daarna de 360-controller, had ik veel moeite met de thumsticks op de DualShock3 toen ik een PS3 kocht. Vooral met first person shooters heb ik echt lopen klungelen, dusdanig dat ik me tijdens bijvoorbeeld Killzone alleen maar heb zitten ergeren.
Kinect: Wat, Kinect? Ja, Kinect. De technologie heeft zoveel mogelijkheden, maar werd op de 360 helaas amper goed gebruikt. Maar als een simpel spelletje als Kinect Adventures me een hele nacht kan laten zweten, ben ik wel erg benieuwd wat ze met de nieuwe, verbeterde Kinect gaan doen. En dan maar hopen dat ontwikkelaars ook echt de moeite nemen om de techniek onder de knie te krijgen, en geen halfbakken product afleveren die onspeelbaar is (ik noem geen namen, maar Capcom).
Zal ik een PS4 kopen? Hoogstwaarschijnlijk wel. Al is het maar omdat ik om de zoveel een stukje hardware nodig heb om op te geilen.

Maar voorlopig kom ik met de Xbox One wel even vooruit.
Klik om te vergroten...