Hmm, die hele interface lijkt bestwel handig. Eerst zelf gebruiken natuurlijk, maar het lijkt een duidelijke vooruitgang ten opzichte van de 360.
Ik vraag me ineens af of het straks voor ontwikkelaars mogelijk is om dezelfde game voor de Xbox One en PS4 op 1 disk te zetten. Ik neem aan dat de textures het meeste in beslag nemen maar wel beide aan te spreken zijn op beide consoles. Zou wel een leuk effect opleveren iig
Ik las ergens dat je op PS4 helemaal geen verplichte installs hebt? Als dat zo is, is dat wel een hele grote plus voor PS4 zeg. Maar ik betwijfel het aan alle kanten, was de eerste keer dat ik dat las.
Die info klopt niet volgens mij, alles wat we tot nu toe via officiele weg gezien hebben duid op installs misschien doelden ze erop dat je niet de hele installatie hoeft te wachten voordat je kan beginnen met spelen?
Het grootste probleem daarbij waren de updates, die duurden pas lang =/. De 360 installs duurden me ook veels te lang.
Spellen installeren op de PS4 tijdens het spelen, dus als je een nieuw spel erin doet installeert hij enkel de dingen die je nodig hebt om te kunnen starten en dan tijdens het spelen de rest. Aangezien grote games als Killzone 4 al snel 40Gig is mag dat ook wel
Spellen kennen een verplichte 'install' in de cache. Wat dit precies inhoudt is nog niet duidelijk. Wel is zeker dat je niet de hele install hoeft af te wachten maar dat de ps4 het spel inleest in de cache. Dit is eigenlijk dus ook geen installeren. Het lijkt ook te suggeren dat 10 games van 50GB er dus niet voor zorgen dat je HDD van 500GB vol is. Een cache is immers een tijdelijk iets. Hoe er precies met die cache om wordt gegaan is nog compleet onduidelijk. Wordt de cache steeds geleegd? Of alleen als de HDD vol is? Heb je de hele 50GB van een spel nodig of slechts een deel? Etc Mbt de ruimte op een blu-ray. Er zijn toch al dual-layers die 100GB aan kunnen?
Die blu-ray drive gaat het heel zwaar krijgen op die manier lijkt mij... Ikzelf speel nooit heel veel verschillende games te gelijkertijd.. Dus als het kan installeer ik wel liever de game die ik hoofdzakelijk speel op de HDD. Puur om de blu-ray drive zoveel mogelijk te ontzien/sparen. Want ik heb al heel wat drives (lenzen) door de jaren heen zien sneuvelen, en dit werd niet altijd onder garantie gerepareerd/vervangen helaas...
Iedere game moet je installeren dus de drive wordt eigenlijk helemaal niet belast. Alleen dus als je de game installeert.