1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Chached is naar mijn weten geen install.
    Logisch dat er data op de HDD moet staan om het spel vloeiend te kunnen spelen, maar als je de console uitzet, of iets anders gaat spelen word deze data weer verwijderd van de HDD. Oftewel de HDD raakt niet snel vol, alleen draait de blu-ray speler zo wel continu op volle toeren heb ik het idee.

    Zeker bij mensen die veel verschillende games spelen, en vaak korte game-sessies houden lijkt mij dit dus best wel een aanslag op de hardware. :p
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is wel een soort installen want daarna wordt de data gewoon van de HDD gelezen. En draait de disc niet.
    Ik denk niet dat als je een ander spel erin doet dat die gelijk die vorige eraf haalt. Dat zal wel een beetje vreemd zijn en lastig zijn. Misschien max 5 ofzo en als je de 6e installed haalt die die game die je een tijdje niet gespeeld hebt er wel vanaf.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Cached is inderdaad geen install. Er wordt een relevant gedeelte van de data op de HD gezet/gebufferd die telkens vernieuwd wordt zodat het lijkt alsof de game op de hard disc geïnstalleerd staat. Het kan zijn dat ze in sommige gevallen de hele data cachen, maar dan kun je net zo goed een install doen.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit zou het meest logisch zijn idd, maar zoals ik al aangaf, hier is nog niks over bekend.

    Wanneer verschijnen de consolereviews eigenlijk ?

    Gaat dit geen problemen geven?

    http://m.neogaf.com/showthread.php?t=711262

    Ik wist niet dat de X1 het helemaal niet doet zonder de patch. De meer betrokken gamer weet dit maar of dit ook bekend is in een meet 'casual' huishouden. Raar ook dat je blijkbaar de patch niet kan downloaden.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Het principe van caching is wat ik hierboven noem. Hetzelfde gebeurt in processors om te doen lijken alsof de main memory veel sneller is dan het daadwerkelijk is. Daar wordt ook een kleine relevante set van de data naartoe geschreven en dan vanaf daar gelezen als die data beschikbaar is.

    Lijkt me raar dat ze het caching noemen terwijl het eigenlijk gewoon een soort install zou zijn.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar het is raar dat ze bij alle games op de hoesjes zeggen dat je zoveel gig ruimte moet hebben. Voor de install.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Raar inderdaad. Killzone heeft bijvoorbeeld 45 GB nodig, zie ik. Eigenlijk is het dan geen caching meer. Het lijkt me namelijk inderdaad vreemd om per game de hele data te cachen om dit daarna weer te verwijderen en weer opnieuw te doen als je de game later speelt.
     
  8. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Je zult hoe dan ook altijd een geruime hoeveelheid op je HDD vrij moeten laten om al je games te kunnen spelen. Of het nou om een chache gaat of een echte install. Daarvoor vermelden ze duidelijk op de doosjes hoeveel er precies vrij moet zijn. :thumbs:

    Ik zelf hoop echter dat er ook gewoon de optie is voor een install.. Wacht ik indien nodig zelfs wel even op als dat nodig zou zijn. 50Gb installeren of even cachen, dat zal alleen wel even duren lijkt mij. Blu-ray spelers zijn namelijk niet super snel voor zover ik weet.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Als ik sommige sites moet geloven gaat het inderdaad om een hele game cachen die bij de volgende game weer overschreven wordt. Dit lijkt mij een beetje nutteloos.

    Het lijkt me toch het slimste om de games inderdaad automatisch te cachen zolang er ruimte (zij het gereserveerde caching ruimte of de hele HDD) beschikbaar is. Zodra er bij een nieuwe game geen ruimte meer is voor een cache gewoon de oudste cache gegevens overschrijven. In principe is dit eigenlijk gewoon hetzelfde idee als installs, alleen hoeft de gebruiker daar dan zelf geen moeite voor te doen, maar wordt alles vanzelf geregeld. Het probleem is dan alleen dat je bij het downloaden van gegeven of save data opeens geen ruimte zou kunnen hebben door data die cached is.

    Het is momenteel nog een beetje gissen. Er zijn meerdere opties voor caching met elk zijn voor- en nadelen. Hoe dan ook, het zorgt er in ieder geval voor dat de data sneller beschikbaar is. :)
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zo heb ik het dus ook begrepen uit de stukken die ik erover gelezen heb...
    Er verscheen toen gelijk een roodgloeiende blu-ray drive op mijn netvlies. :+
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Op zich valt het wel mee. Het duurt ongeveer een half uur om zo'n 50 GB te schrijven naar de HDD. Als je dat grotendeels tijdens de game doet, zoals beschreven, dan is het niet enorm. Ik denk dat ze daarbij dan ook wel de gemiddelde gametijd van gamers in beschouwing hebben genomen (die meestal sowieso wel langer is dan een uur/1.5 uur). Maar zoals ik eerder zei, het is momenteel slechts gissen.
     
  12. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Als ik alleen game zijn het bijna altijd lange sessies met eenzelfde spel, dan is dat cachen inderdaad niet zo'n probleem. Maar als ik bijvoorbeeld wat vrienden op bezoek heb worden vaak nogal wat verschillende games gespeeld op zo'n avond.

    Blijft voorlopig inderdaad gissen, en neem aan dat over dit soort situaties ook wel nagedacht zal zijn...
     
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb van die momenten dat ik 3 keer van spel wissel in een half uur.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824




    Jammer dat ze niet hetzelfde level doen dan..
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    PS4 video is private. Vind de game sowieso alles behalve echt mooi ofzo....mwa.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Er zit tegenwoordig nog minder verschil bij NFS dan bij CoD. 8)
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Mja, je ziet wel dat het op een next-gen systeem gespeeld word.
    Idd, PS4 private
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Zie je het echt? Want they could have fooled me hoor :D

    [yt]KXwud8fSNhs[/yt]

    Giantbomb speelt:

    - DR3
    - Forza
    - Ryse
    - Crimson Dragon
    - Battlefield
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Interessant, ik vind het juist een mooi voorbeeld om het grafische verschil aan te tonen van een current gen game, gedraaid als next gen en current gen versie. Ik zie een hogere resolutie, een betere framerate, een betere belichting, verdere draw distance etc. Maar het gaat verder: op de 360 zijn de bosjes duidelijk een grote blob textures (vanaf 6:40), terwijl op de PS4 en dus ook XOne is niet alleen elk blad individueel getextured en geanimeerd, er zijn ook physics aan de planten toegevoegd (vanaf 7:15). Bladeren worden duidelijk opzij geduwd. Rond 8:12 duwt de held een varen met zijn lichaam weg; bij de 360 versie gebeurt er niets (hij clipt er doorheen).

    Natuurlijk dezelfde gameplay, maar dit is ook next gen. Gewoon betere graphics en daar is niks mis mee.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ook een interessante video! Ik krijg in ieder geval een beter gevoel bij de XOne. Vooral Dead Rising vind ik er erg goed uit zien. Veel zombies op het scherm en nog steeds met goed detail en een vlotte framerate. Ryse... lang niet verkeerd eigenlijk, ondangs alle kritiek. Niks nieuws qua gameplay, gewoon mooier. Met een lompe beuk game is ook niks mis. Crimson Dragon, nooit van gehoord. Leuk dat er een Panzer Dragoon-esque download game in de launch lineup zit.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013

Deel Deze Pagina