Sony heeft Microsoft echt een klap uitgedeeld qua beleid en console. Maar qua games heeft Microsoft meer laten zien. Ik denk dat de volgende generatie je er eigenlijk niet meer aan ontkomt om beide consoles aan te schaffen. Het lijkt erop dat steeds meer third party developers voor beide consoles exclusieve content aanbiedt.
Sony heeft dit gevecht van de DRM oorlog gewonnen, maar de oorlog zelf nog niet... . Afwachten wat de publishers gaan doen... zij zullen wellicht de methode van MS prefereren terwijl de gamer die van Sony. Maar wat mij persoonlijk het meeste stoort is die 24u regel van MS... Wat een bullshit is dat. Ze gaan even bepalen wat ik wel en niet mag doen met mijn gekochte console en games. Stel dat je verhuisd of ze de glasvezel kabel in je straat kapot graven. Zit je een aantal dagen of weken zonder internet en zit je daar schoon met een gameconsole die geen games mag afspelen van MS.
Ehm, tja, Xboxworld-redactielid of niet, ik kan toch niet tot een andere conclusie komen dan dat Sony op vrijwel alle fronten een beetje console neerzet. Van de games ben ik bij alle twee de systemen nog niet helemaal overtuigd. Maar ik ga er van uit dat het op de lange duur weinig uit maakt (relatief weinig exclusives, net als deze generatie).
Behalve op 't belangrijkste front imo, de games. MS heeft een zooitje toffe exclusives laten zien, waar waren die van de PS4?
Net wakker, PS4 heeft duidelijk MS omver geblazen overal waar ik kom om de presentatie te zoeken is het vol met Woooo PS4 moedderfackertz!!1 posts Kan alleen dus geen link van de hele presentatie vinden alleen kleine stukjes 10 min tevergeefs zitten zoeken, heeft zo'n toppert van XBW hem hier gewoon al gepost
Ook niet geheel onbelangrijk: Xbox One Ryse Forza Killer Instinct Mine Craft Dead Rising 3 Kinnect Sports Rivals PS4 Killzone: ShadowFall Drive Club Knack The Witness Warframe Both WatchDogs Assassins Creed 4 NBA2K14 Battlefield 4 Call of Duty Ghost NBA Live Fifa 14 Need for Speed: Rivals Madden 25
Ik heb meer met de titels van Xbox, maar de regels qua drm van Sony zijn top. Hopelijk ziet MS in dat ze iets anders moeten doen. Mij persoonlijk maakte het weinig uit, beetje vervelend maar geen deal breaker.
Vergeet ook niet dat je bij de Xone als GOLD-member elke maand 2 gratis games krijgt. Beginnend met AC2 en HALO 3 en Fable 3 kunnen we gratis via de marketplace downloaden voor de 360. Ook World of Tanks wordt Xone exclusive en kost ons niks
Kwa games ziet het goed uit voor beide consoles. Maar kwa line-up vind ik die van de Xbox One sterker. (voor mij persoonlijk dan)
pff zelfs ik ben aan het twijfelen Je mist er nog een paar Plant versus Zombies: Garden Warfare (ook een exclusive voor Xbox One)
Lineup van MS is ietsje beter (titanfall met name sprak me wel aan en Forza > GT) maar uiteindelijk als ik kijk naar mijn huidige collectie en wat ik speel is het toch vooral 3rd party games en als ik nu naar E3 kijk en ik moet mijn games van de show tot nu toe aanwijzen dan zijn dat ook weer 3rd party games (BF4, Destiny, the Division, Dark Souls II) en over de gehele levensloop van de huidige gen kunnen we moeilijk ontkennen dat Sony met grotere regelmaat goede en gevarieerde exclusives heeft ge-released terwijl MS toch wel heel hard leunde op Halo, Gears en Forza