1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dit lijstje is dan alleen de launch games ;)
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Mwah, zo mooi ziet hij er nou ook weer niet uit :+
     
  3. Xboxhater

    Xboxhater I'm Just Joking

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Vriend, ik weet niet waar je het over hebt. Maar de exlusives die sony heeft, overstijgt die van microsoft. En dit zal naarmate de tijd vordert explosief toenemen. Daarnaast zagen we bij de ps3 en xbox360 dat erg weinig ontwikkelaars maatregelen namen voor tweedehands games en dit zal niet veranderen bij de PS4/X1. Dus de bewering van jou dat de strijd gelijk is vind ik van alle kanten niet deugen. Maar dit is slechts mijn mening, alhoewel ik wel mijn mening beargumenteerd hebt met feiten en jij met hypotheses. :b:
     
  4. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het is bij mij thuis in de afgelopen 10 jaar nooit voorgekomen dat ik langer dan 24 uur geen internet had.
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het gaat om de instelling die MS maakt met deze bullshit.
    Sony doet niet moeilijk met dat gedoe.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het gaat om het feit dat MS afdwingt dat je elke 24h online moet zijn, je camera aangesloten is en je spellen slechts 1x doorverkoopt. De hele instelling is gewoon ruk :)
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tot MS issues heeft met de server of simpelweg over 10 jaar ermee kapt. Ik wil graag een console kopen waarbij ik er zeker van zijn dat als ik hem over 10 jaar of langer weer eens een keer aansluit dat mijn spellen het nog doen. Dat is nog maar de vraag bij MS.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Hier ook niet, maar bij mijn broer/vrienden wel. Ik verwacht binnen 2 jaar ook te verhuizen waardoor ik ook niet gelijk internet heb, wat is er dan leuker om even te gamen? Oh wacht, dat kan dan niet :x
     
  9. Xboxhater

    Xboxhater I'm Just Joking

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is bij jou. Er zijn zat mensen die geen kwalitatieve internetverbinding hebben.

    Ik zie bij microsoft dat zal ze alleen geven om het amerikaanse volk. Om hun eigen volk. En dat ze europa en de rest laten stikken. En zo hebben zij een pak slaag verdient die zij DIK verdienen. Gerechtigheid!! wat voelt dat lekker.:b:
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Amerikaanse volk heeft anders een stuk mindere internetdichtheid hoor :+
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hehe vind je echt? Ik vind het allebei spuuglelijke consoles de PS4 iets meer dan de One maar allebei niet echt design toppertjes. Maar dat maakt niet uit ze gaan toch de kast in... en kijk toch niet naar de console maar naar het scherm.
     
  12. Xboxhater

    Xboxhater I'm Just Joking

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    vriend, waar heb jij het over.

    Internetverbinding in Amerika is technologisch meer gevorderd. Daarnaast is dat hele xbox gebeuren totaal aangepast aan de wensen van de amerikaanse woonkamers
     
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.941
    Leuk Bevonden:
    3.300
    Is maar wat je mooi vind :+
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Dat is waar, dat andere niet ;)
     
  15. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben er echt nog niet over uit. Vind het eigenlijk 50/50 nu. Maar ik ben ook wel een beetje een Xbox fanboy.

    Vind ze er qua uiterlijk beide niet spectaculair uitzien. Qua games zijn er een paar vette multiplatform games, de exclusieve titels zijn netjes verspreid. Xbox heeft er een paar die me leuk lijken, Sony ook. Er zijn geen exclusieve titels waarvoor ik een van de twee consoles absoluut zou moeten hebben. Ben het meest blij met de aankondiging van Mirror's Edge en die is multi-platform.

    Misschien ga ik wel de kat uit de boom kijken en er niet gelijk een bij de launch kopen. Eerst ff de vergelijkingen afwachten met bijvoorbeeld Mirror's Edge en Watchdogs; op welke console is die mooier of loopt die soepeler? Ik vind de drm/big brother functies in de X1 niet zo leuk, maar ik kan me voorstellen dat Microsoft er misschien niet te zwaar op gaat inzetten ook al zou dit wel kunnen (nu Sony zegt hier niet aan mee te doen). Bij Sony ben ik weer benieuwd hoe het zit me het installeren van games en updates. Dat vond ik bij de PS3 zo hinderlijk.
     
  16. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dat snap ik, maar als je de reacties ziet lijkt het alsof er een kernwapen in de One zit en in de PS4 niet. :+
     
  17. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij zeker wel een paar storingen langer dan 24 uur gehad.
    Verder gaat mij ook meer om het principe: verplicht online check, verplicht Kinect, waar je voor betaald, waar ik niet op zit te wachten, dat ding moet je ook ergens kwijt.

    De presentatie van games vond ik niet bepaald spannend, was zelfs even ingedut :+
    Metal Gear Solid en Titanfall leken me wel interessant. Forza gemist, maar daar gaat mijn interesse sowieso naar uit.
    Ach, ik zie het allemaal wel, wellicht als ik er meer van zie als de console + games eenmaal uit zijn dat ik enthousiaster wordt.

    Vorige generaties eigenlijk iets te laat ingestapt. Waarschijnlijk wordt het toch wel weer de Xbox vanwege de sublieme controller..

    Precies, dit dus.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat eerste punt is bullshit

    ze zitten daar met regionale monopolies van ISP's waardoor ze qua snelheden en diensten aardig achter lopen op noordwest europa en azie. Qua infrastructuur lopen ze ook achter (komt natuurlijk ook omdat het zo'n groot land is. Dus er is nogal variatie in de kwaliteit van infrastructuur tussen de stedelijke gebieden en de rest)

    dat tweede punt is wel waar inderdaad, je merkt aan alles dat de amerikaanse markt voor MS nr 1 is
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  20. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Beter :+ zeg niet mooi, volgens mij kun je een console niet meer echt mooi maken. Het blijft een lelijke zwarte bak die je maar ergens moet zien kwijt te raken.

    De xbox vind ik gewoon echt lelijk en lomp, de PS4 heeft tenminste nog wat uitstraling en lijkt ook een stuk kleiner, denk dat ie zelfs in m'n meubel past
     

Deel Deze Pagina