1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    EA heeft anders echt wel verdient met die tweedehands games, online passes? ;)
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oke PS4 it is denk ik. :)
    Is die DRM keuze alleen vanuit Sony zelf of gaan developers dat ook doen? Dat kon ik niet opmaken eigenlijk?
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  3. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, dat is DRM dude...
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Precies zonder die Kinect zou ik al een stuk overtuigender zijn, alleen dan heb je nog dat 1 x in de 24uur online wat ook echt waardeloos is dit moet je gewoon zelf kunnen bepalen.
     
  5. Seh

    Seh Guest

    Bij Gamekings melden ze dat de hoogste baas bij Ubisoft heeft gezegd dat het DRM verhaal onzin is en dat het ongeveer het zelfde blijft voorlopig. Dus ook bij Microsoft.

    Geen idee of dit waar is trouwens.
     
  6. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik koop ze dus ook vaak 2e hands, waardoor ik ze vervolgens niet meer door zou kunnen verkopen.

    Ook verwacht ik dat er veel 'opgelicht' zal worden op de 2e hands markt, waardoor deze hele markt in stort.

    Ik ben een XBox fanboy, maar had de Xbox One om deze reden al uit mijn hoofd gezet (voorlopig, want uiteindelijk ga je toch voor de bijl). De PS4 biedt gewoon een heel leuk alternatief, voor €100 minder! Het enige wat ik zal gaan missen zijn de controller en gamerscore, maar daar kom ik wel overheen.
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Laten we hopen dat ze een lagere prijs bundel willen brengen om te gaan concurreren met Sony en dus de kinect eruit halen
     
  8. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Heb je een linkje?
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Nee, niet helemaal. Voor sommige games hoefde ik de MP niet te spelen, dan kon ik die code mooi laten liggen voor als ik hem weer zou verkopen, nu zou ik het hele spel niet spelen, toch te gek voor woorden? Maar ach, jij bent geloof ik een beetje fanboy :+
     
  10. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    http://m.neogaf.com/showthread.php?t=582886


    Ja, een link naar GAF. Heb dit vermoeden namelijk... zeker weten doen we het nooit. Bewijst wel dat Sony hard probeerde om de zure nasmaak van de PS3 te doen vergeten EN dat ze Microsoft echt uit de picture willen. Goede zaak.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar dan als Ubi geen drm hanteert, kan je alsnog maar 1x doorverkopen en niet uitlenen. Dus het systeem is sws al fokt op en anders dan Ps
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd dat hoop ik ook want ben in principe wel iemand die meer van de Xbox franchises houd dan die op de Playstation zijn. Daarom ga ik nu ook echt nog niet pre-orderen ik wacht wel tot MS bij draait (althans dat hoop ik!) na deze E3 en hoe voorlul ze zijn gezet. :+
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat kan niet meer, iedereen die nu spellen aan het maken is rekent erop dat alle gamers zon ding aangesloten hebben
     
  15. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Kinect hoort erbij, deel van de console. Ze doen Kinect er altijd bij zodat ze weten dat iedereen een Kinect heeft en het kan verplichten voor sommige acties in games bijvoorbeeld.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Maar ik wil gewoon op de controller gamen :'-(
     
  17. Seh

    Seh Guest

    Sony PS4
    Dat is persoonlijk natuurlijk.
    En dat is de One niet?
    De PS3 was ook een betere bak met hardware, uiteindelijk weinig verschil in gemerkt.
    Dit is wel een voordeel, alleen is de vraag of je daar naar moet kijken bij je aankoop. Ik kijk daar niet echt naar.
    Bij MS, zoals mijn vorige post, is dat ook nog niet helemaal duidelijk. En als developers het bij MS doen gaan ze dat ook bij Sony doen hoor.
    Zie DRM.
    Hoeveel indie games heb jij gespeeld (op de consoles)? Ik vind dit maar een heel klein puntje. Ook slechts aannames nog steeds imo.
    Xbox Live niet?
    Microsoft is verder op het gebied van online, dus daar mag je zeker wel een kanttekening bij zetten bij Sony. Of je nu een Xbox hebt of niet.


    Kortom, wat mij betreft houd jij de score niet eerlijk bij en/of trek je voorbarige conclusies. :+
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Dat is 100x voorbij gekomen, de PS4 en ONE hebben dezelfde structuur, dus dat argument gaat dit keer niet op! Ik denk dat je het nu kan vergelijken met PC's, degene met betere hardware ziet er het mooiste uit.
     
  19. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Vraagje; ik heb de sony persconferentie niet gezien maar als nuance over het prijsverhaal. Begrijp ik het goed dat je de PS4 voor € 399,- koopt en dat je er dan nog controllers bij moeten kopen? De Xbox is € 499,- en dan krijg je kinect en een controller erbij? Niet dat ik op kinect zit te wachten maar in mijn hoofd heeft de PS4 wel heel veel voordeel nu en ik wil naar de feiten blijven kijken. Ik kon dit echter niet zo maar achterhalen op de overzichten van wat er is gepresenteerd.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  20. Seh

    Seh Guest

    Was in de Live show, in de voorbeschouwing op de PS4 volgens mij. Heb even geen linkje atm. Maar ze zeiden dat het embargo voor interviews er af was en dat die gozer die als laatst op het podium kwam bij Ubisoft vertelde dat er voorlopig niks gaat veranderen voor de fysieke aankopen. :thumbs:
     

Deel Deze Pagina