1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja want de Xbone restrictie zorgt ervoor dat je maar 1x kan doorverkopen bij geselecteerde retailers! Is een drastische verandering. = feit
    Je koopt je spelletje bij de GM tweede hands, maar vervolgens speel je hem uit maar jij kan hem niet meer tweede hands verkopen.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Nou nou.. :+
     
  3. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    GameKings serieus nemen vind ik erg moeilijk, want het zijn gewoon een stel amateurs. Daarnaast begrijp ik niet dat mensen echt denken dat Sony eerst een wereldscoop de wereld in brengt en hem dan weer terugtrekt? Heel lastig te geloven.
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Ja, is dat al een feit? Bron dan graag. En dan niet die van voor de E3 aub. :+
    MS kan toch ook van plan veranderd zijn? Dat heeft dan weinig met Sony te maken natuurlijk.

    Maar ik wil dan graag een bron zien waarin duidelijk staat dat tweede hands games heel hard gekilled worden, dan is het voor mij ook duidelijk. :+
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ik las gisteren ook een berichtje op gamespot erover, kan het alleen niet terugvinden. Alleen omdat iedereen zo hard roept SONY HEEFT HET NIET, MS WEL!!! leek het alsof het al een feit was. Maar in feite heeft sony nu nee gezegd en ms is nog niet geheel duidelijk van?
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat staat toch letterlijk in die MS blog!?!? Waarom mag ik dat niet als bron geven.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar is dat niet alleen als DRM enabled is zeg maar? Dat vraag ik me ook af. :)
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    geef dan een linkje giorgio
     
  9. Seh

    Seh Guest

    Precies, de rollen zijn omgedraaid. En nog steeds valt iedereen Microsoft er op aan. :lol:
    Dat mag wel. Heb je een linkje dan? :)
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ja maar Gamekings

    als zij iets melden wat geen enkele andere outlet meld mag je dat met een vrachtwagen zout nemen
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat zou wel fijn zijn inderdaad

    MS is nog steeds niet duidelijk dus we gaan maar van het ergst uit

    Aan de andere kant denk ik wel dat ze er niet voor niks niks over zeiden gister
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Bij gametrailers (?) kwam het dacht ik ook voorbij in een itempje. Maar goed, we wachten af.
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat zou kunnen. Maar dan veranderd er alsnog een hoop. Bij selected retailers krijg je hoogstens 15,- voor een gloed nieuwe game ofzo. En verkopen via mp en bazaar is gone. Dus dan alsnog drastische veranderingen
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    En dat is gewoon kut :mad:
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ryse, Battlefield 4, Tom Clancy ... dat waren games die er op de XBOX One prachtig uitzagen. Om nog maar te zwijgen over MGS5.

    Ik heb helemaal niks met dat fantasy-genre op de PS4. Heeft me nooit aangesproken.

    Leuk dat DRM van Sony ... en heel jammer van Microsoft. Dan nog vind ik dat niet echt iets waarmee een keuze maken makkelijker word.

    Tweedehands games koop ik amper en als ik ze toch koop is 'et 5 euro :+

    [EDIT]
    Mooi dat de PS4 op papier weer sterker is als een XBOX. Mogen ze nu ook wel is een keer laten blijken. GDDR5 zal niet altijd zo z'n voordelen hebben ... maar dat weet Sony vast wel.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  17. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Volgens mij lezen mensen dat nog steeds helemaal verkeerd. Imo, zoals ik ergens anders ook al had gelezen: Net als je één gamedisc hebt kun je die maar één keer aan iemand geven, en ook die persoon kan hem maar aan één iemand geven. Het wordt niet magisch opeens twee discs en dan wow Ik hou er één en ik geef er nog weer één weg.
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Dat is toch logisch? Waarom zouden ze dat dan expliciet vermelden?
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    MGS 5, Battlefield o.a zijn multiplatform. Dus daar heb je in weze geen One voor nodig.
    Zelf ben en blijf ik van mening dat mensen echt de implicaties van het huidige DRM systeem op de One danig onderschatten.
    Ik heb zo het vermoeden dat het bij multiplatform spellen niet eens veel elkaar zal ontlopen. Maar zeker bij de exclusives moet Sony inderdaad het verschil in kracht wel kunnen laten zien.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zodra die persoon hem heeft gehad, stel ik geef jou een game, is het van jou voor ALTIJD. Jij kan er niks mee behalve spelen tot je dood gaat. 1 game kan maar 1x weggeven worden. Dus elke disc kan maar 1x weggegeven worden.

    Of dat nou voor tweede hands games @ die retailers geldt weet ik niet. Kunnen zij in het systeem misschien zien dat jij de game hebt gehad van iemand ofzo

    Kortom, hoop gedoe. Wie zei dat er niks veranderde?
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013

Deel Deze Pagina