1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee dat begrijp je volgens mij verkeerd. Voor zover we nu weten mag je 1 keer de license van de game overdragen naar een ander account

    de disc staat daar los van

    dus je kan je game maar 1 keer weg geven aan een persoon die al minstens 30 dagen op je friends list staat

    het is zo verwarrend omdat je met alles rekening moet houden met het feit dat het (voor zover nu bekend) account-based licensing is

    de disc speelt bij MS dus geen rol van betekenis
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Als je de disc in de ONE hebt gedaan kan je hem 5 minuten later gebruiken als onderzetter.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    de enige functie van de disc is nog transportmiddel idd
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    tyfus. Net bij ikea zo een setje gehaald.
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat is dan wel weer een voordeel als je regelmatig zonder onderzetters zit...:+
     
  6. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    En iedereen stapt masaal over naar de PS4?
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Op Ryse na multiplats, dus niet zo relevant voor mijn keuze

    Titanfall was de meest aansprekende exclusive voor mij

    maar als je dan daarna Destiny en The Division ziet.. mja dan zijn het toch weer de 3rd party devs die wat mij betreft de games maken waar ik echt voor warm loop
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Min of meer in mijn geval. Elke generatie heb ik wel alle consoles gehad. Maar dit zou de eerste generatie kunnen zijn waarbij ik bewust een console laat liggen.
    Tussen de 360 en PS3 was de 360 duidelijk mijn main console, dat gaat deze next gen generatie dus wel veranderen.
     
  9. Seh

    Seh Guest

    Destiny en The Division zijn ook gewoon multi-platform natuurlijk.
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Toen ik Killzone : Shadow Fall zag moest ik gelijk weer denken aan voorgaande Killzone presentaties. Zag er ook prachtig uit en ook daar had je een kerel die met een joystick in z'n hand aan het "spelen" was. Bleek achteraf geen hol van te kloppen en was één grote "fake". Het spel zelf zag er achteraf wel uitstekend uit maar bij lange na niet van het niveau wat toen op E3 getoond werd.

    Gisteren komt Sony dan naar buiten dat de DRM gewoon van de baan is. Prachtig nieuws... echter vraag ik me dan wel af wie constant tweedehands games koopt? Zelf koop ik ze echter nooit. Dus dat is voor mij, persoonlijk, al geen reden om over te stappen naar de PS4. Van de huidige DualShock controllers krijg ik echter zware polio in m'n handen ... :+

    Mensen staren zich nog steeds blind op het DDR3 vs GDDR5 gebeuren. Beide hebben voor-en-nadelen. Dat de PS4 sterker is dan de XBOX One zegt nu nog geen zak. Dat komt over 2 jaar pas een keer naar voren als developers meer tijd hebben gestoken in de nieuwe hardware.

    We gaan het allemaal meemaken. Vooralsnog heb ik geen keuze gemaakt en laat ik alles lekker op me af komen.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Zegt ie toch ook? :+
     
  12. Seh

    Seh Guest

    Oh. 8)
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat zijn launch games eigenlijk? Ik ben het beetje kwijt geraakt.

    Destiny, Killzone? BF, FIFA, CoD?

    En hoe heette die eerste indiegame die werd getoond bij PS4
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    die ingame presentaties neem ik zelf altijd een beetje met een korrel zout hoor. Ongeacht of het Xbox of PS is. En idd, ik ben ook die killzone presentatie niet vergeten. Pas als ik er 1 echt in de winkel zie draaien geloof ik de graphics. Maar een show als de E3 geeft in ieder geval een indicatie.

    Dit bedoel ik met onderschatten, drm is niet alleen van toepassing op 2ehands spellen. Of wanneer jij wel of niet online bent.

    Tussen de xbox en ps controller prefereer ik ook die van de xbox. Maar dat is niet genoeg voor mij om het hele drm (en de rest) shit te accepteren. En b.v. madcatz had voor deze generatie al een controller die exact als die van de 360 was wat betreft vormgeving, maar dan voor de PS3. Er zijn dus altijd wel mogelijkheden.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Destiny is nog steeds 2014 geloof ik.
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Vanuit HUN ja.
    Dat hele gedoe met 24 uurs online check, games alleen kunnen doorverkopen aan door MS geselecteerde winkels komt uit de hoge hoed van MS, de publishers hebben dat niet bedacht.

    Als publishers dat echt bedacht hadden, had Sony daar toch nooit onderuit gekunnen?
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke, maar het feit blijft wel dat sony echt een kut controler heeft en dit zal echt niet veranderen door de PS4.
    Toch snap ik niet waarom de PS4, 100 euro goedkoper is dan de Xbox one?
    En ik hoop dat Microsoft al die shit weg haald always online en de tweedehanse games regels..
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oh echt? Ik dacht launch :mad:
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    PS4 komt niet bundled met de camera. Dat is meteen al een verschil natuurlijk.
    Er zijn 3rd party opties met de controller. Overigens ben ik het er helemaal mee eens hoor dat de xbox controller lekkerder is.
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Heb net even wat gameplay terug gekeken van de Sony conferentie ... Sorry mensen ... maar het lijkt erop dat het hele DRM gebeuren z'n eigen leven is gaan leiden :+ Geweldig! inFamous Second Son vind ik er nou niet beter uit zien als Ryse. Het oogt allemaal weer erg "glossy". Kwa explosies moet er dan ook niet gezeken worden. Die zijn ook van COD-niveau.

    Denk dat het elkaar allemaal weinig gaat schelen deze generatie. Again. Neemt niet weg dat ik gigantische twijfels heb over de weg die Microsoft inslaat ...
     

Deel Deze Pagina