Dat was ik zeker. Vroeg me eigen alleen constant af WAAROM ik in godsnaam bij Microsoft zou blijven. Heb elke console gehad. Van de eerste NES tot en met de 360/PS3. Laatstgenoemde heb ik dan wel verkocht. Ik ben nooit echt één console trouw geweest. Altijd m'n keuze gemaakt aan de hand van de games die er op uitkomen. Dat installeren doet me vrij weinig trouwens. Maakt me geen reet uit of het nou langzaam of snel gaat. Als ik maar kan spelen.
Tuurlijk ligt de 360-controller ontzettend fijn in de hand. Is alleen voor mij niet echt een reden om bij Microsoft te blijven. Datzelfde geld eigenlijk voor de komende exclusives. Ik bedoel, Killer Instinct, Titan Fall, Halo en Dead Rising zullen leuk zijn ... maar dat zijn voor mij alleen single-player ervaringen. Op al die games heb ik nog nooit de multiplayer aangeraakt. Waarom? Omdat het mij nooit echt kon bekoren. Geef mij dan maar een Battlefield, Call of Duty of een Medal of Honor.
Ze zijn mij kwijt geraakt door constant terug te vallen op het, tot nu toe, nutteloze Kinect en de constante negatieve berichtgeving. 1080p! O, nee, toch niet etc. We hebben een upscaler ... die vervolgens een game ontzettend scherp maakt waar je koppijn van krijgt
Als ze de console voor 399,- hadden aangekondigd met optionele Kinect dan was de keuze wat makkelijker geweest. Vind het zonde om 100,- meer te spenderen aan iets waar ik NOOIT ( zelfs niet met de 360 ) gebruik van ga maken ... ondanks enkele handige opties. Tja, en dan wederom de controller. De 360 controller was / is fijn. Dat zal die van de One ook zijn. Ongetwijfeld. Echter heb ik beide al een keer in m'n handen gehad en ik vind de DualShock 4 echt ontzettend verbeterd. Daar kan ik makkelijk aan wennen.
Heb de afgelopen weken verschillende reviews van gamers gelezen. Ook vrienden die keihard Microsoft waren hebben nu een PS4 in huis staan. Waarom? Omdat ze willen gamen. Niet omdat ze een MediaHub thuis willen zodat ze helemaal niet meer met hun reet van de bank af komen
Games die ik graag speel komen op beide platforms uit. Games die er net iets beter uitzien op de PS4 dan op de One. Het is jammer. Tuurlijk had ik graag gebleven bij Microsoft. Maar de exclusives doen mij vrij weinig. Dan maak ik uiteindelijk de keuze om te kiezen voor het game-platform ... en dat is de PS4
Overigens heb ik nog niks gekocht. Heb geen rooie rot cent om te spenderen. Altijd fijn om als IT'er zonder werk te komen zitten. *zucht* GIRO 555 anyone?
Klik om te vergroten...