1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zou knap zijn als een console direct bij launch klaar zou zijn geweest. Dat is niet eerder gebeurd, is nu ook niet gebeurd en zal in de toekomst ook niet gaan gebeuren.

Sent from my HTC One using Tapatalk

2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Tuurlijk, dat is altijd met zulke apparaten. Maar waar Sony weet wat ze willen, heb ik het idee dat MS dat (nog) niet weet en wederom lopen haasten. Uiteindelijk komt het vast goed, maar ik ga zelf pas naar de X1 kijken als we min. 6 maanden verder zijn. Ook al heb ik nog geen PS4, het voelt gewoon meer af en zal ik 'm als main console gebruiken. Ik had dat eigenlijk nooit verwacht als echte Xbox gamer! :)

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Toch denk ik als je gewoon wilt gamen dat je je prima kan redden met een X1. Al blijft het wel heel erg kwalijk dat party chat niet 100% schijnt te werken.

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    MS had zeker weten een plan en een idee, maar 99% van de gamers accepteerde de verandering niet (wat voor sommige zaken ook begrijpelijk is) dus de console heeft een beetje een crappy start gekregen door mede de '180'.

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ach, ik koop 'm uiteindelijk toch wel. :) Tenminste als ze Halo en Gears weer verneuken, dan niet hoor! :p

6. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De Xbox One heeft gewoon veel mogelijkheden, MS had al van te voren aangegeven dat ze niet alles voor de launch klaar konden krijgen. Grotendeels kwam dit door de DRM reversal dat dus in het hele systeem heeft gezeten en de code voor het hele systeem herschreven moest worden.

Maar goed MS was natuurlijk niet de enige. Het feit dat de PS4 zonder update ook alleen spellen kon spelen en de rest allemaal niet, geeft ook al aan dat Sony tot op het laatst heeft moeten bikkelen om het OS te krijgen op het niveau dat het nu heeft.

Sent from my HTC One using Tapatalk

7. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Vind juist van niet, allemaal veel te omslachtig die Xbox One...

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zelf blijf ik het heel jammer vinden. We hadden Family Sharing kunnen hebben en ook discloos gamen. Dus switchen van games zonder discs te hoeven swappen.

Omslachtig how? Je installeert net als PS4 een game en je gaat spelen......daarnaast kun je nog switchen naar apps of snappen. Omslachtig how?

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Beide consoles zijn al jaren niet alleen game consoles meer. Beide kan je lekker alleen voor gamen gebruiken maar wil je er naast het gamen ook iets anders doen dan is dat gewoon mogelijk.

Verstuurd van mijn GT-I9300 now Free

10. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Lol. Sorry hoor, maar heb je het zelf wel uitgeprobeerd? Roep Xbox go to Dead Rising 3 en de game start op. Of doe dit erg makkelijk met je controller aan jou de keus.

Will Microsoft take action on Xbox One owner's suggestions? "I had a meeting today about much of this and I can say that things will get better," Hryb wrote on Reddittoday. "I can't offer a timeline of a list of what till be addressed first, but we are aware of the issue and things will get better."

Beter er word na gekeken, had ook niks anders verwacht. Mis nog wel meer dingen, wat niet op de request lijst staat.

11. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Als ik lees hoelang het op een Xbox One soms moet duren (zeker voor mensen met een trage verbinding) eer dat je kunt spelen, en hoe slecht bepaalde features bereikbaar zijn komt het op mij meer dan omslachtig over om alleen ff een game te spelen.

Snap dat niet, op de 360 werkt alles nu gewoon erg goed.. Dan neem je zoiets (plus de kennis en ervaring) toch minimaal mee naar een nieuwe console zou je zeggen.
    Nee, weer helemaal over nieuw beginnen met alle gevolgen van dien blijkt nu maar weer. |:-

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "Als ik lees"

Verstuurd van mijn GT-I9300 now Free

13. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    De 360 was in het begin ook erg kut en is later beter geworden met veel dashboard updates. Dit verwacht ik ook met de One Dashboard. Je moet het zo zien, dashboard zit nog in een soort bèta, alles moet weer opnieuw opgebouwd worden. Totaal andere OS dan de 360. Dus eigenlijk kan je de 360 Dashboard met de One niet vergelijken. ^^"

14. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    De 360 was tenminste bij de launch nog disc erin en spelen maar!! \o/

Hoe dan ook, ik ben momenteel eigenlijk meer dan happy dat ik mijn 'next-gen' console voorlopig heb geannuleerd, had dat ding volgens mij al kort en klein geslagen de eerste week. Zeker gezien ik ook niet echt een super snelle internet-verbinding heb en dus uren had kunnen wachten op updates of games die gedownload moesten worden.

Nog veel werk aan de winkel voor Microsoft, meer kan ik er niet van maken...

15. Leis

Leuk Bevonden:
    7

Bij de nieuwe console kan je inderdaad niet meteen de game spelen en is installatie verplicht. Als de installatie ongeveer 25% zal je eventueel game kunnen spelen.

Hoe kom je erbij dat alles traag gaat? Ik heb ook niet de super snelle Internet verbinding, maar ik haalde redelijk vlot de Day One update binnen. En een volledige game een uurtje.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Day One was maar een paar honderd mb als je op een vrij trage verbinding een patch van 6gig moet downloaden zoals met Forza wordt je gewoon niet blij laat staan als je een volledig spel wil downloaden. Maar ja dat is meer de schuld van (in dit geval) Turn 10 dan van MS

Een uur voor een game vind ik trouwens persoonlijk al te lang duren.

17. Schil1

Schil1 GT : Schil1

Leuk Bevonden:
    73
    als dat je basis is om een console te kopen ... waar gaat het over |:-

het is toch niet zo dat je dit elke keer moet doen , het is 1x

18. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zie het probleem niet? Pak een bak koffie en zet de console aan om een update binnen te halen. Je hoeft er niet bij te gaan zitten, want ja dan duurt het inderdaad lang. :+
    Zal er een update van 6GB komen? Komt toch meestal in kleine stukken?

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Meende hier gelezen te hebben dat de eerste patch van forza zo groot was.

Het is wel relaxed dat je nu tijdens het downloaden al kunt gamen. Kon bij CoD op de PS4 kiezen of ik eerst SP of MP wilde downloaden en na 3 van de 31 gig kon ik al beginnen met spelen

20. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Omdat ik op diverse fora reacties van gebruikers lees over de soms toch wel lange installatie tijden.
    Aangezien het bij een PS4 op de achtergrond gebeurd is al het andere vanaf nu gewoon traag in mijn ogen.

Bij de 360 wist ik niet beter dat installeren wachten betekende, maar nu de PS4 aantoont dat het ook anders kan accepteer ik iets wat al gauw 10x langer moet duren niet meer. :)

Deel Deze Pagina