1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ging meer om dat die zei "Ok that does it"
    Alsof dit nieuw is ofzo. En als die het zo erg allemaal vind waarom is die dan niet gestopt met games spelen op de Xbox of ieder ander soort console in 2008. ;)

2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Trololol! :+

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit shit werkt niet online Kabuto. Pfff. :p

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Respect voor de NSA medewerker doe door alle XBL chatlogs moet worstelen.

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ach, de NSA is vast zelfs op XBW aan het meekijken. jasonboersma is duidelijk een NSA drone. :+

7. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Verstandig. Not. Sure het zou er in 2008 ook al zijn geweest. Maar waarom zou je er nu iig niet verstandig/bewust mee omgaan?

Ik snap de 'mij gebeurt toch niks' houding van mensen echt totaal niet.

En dat Xboxlol ergens refereert aan de voorwaarden zal allemaal wel, maar akkoord gaan met voorwaarden maken de voorwaarden niet per definitie rechtmatig. We hebben ook nog zoiets als een wet.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Het probleem is alleen dat het niet uitmaakt wat voor apparatuur je aanschaft, dus er is niet echt een verstandige/bewuste keuze. Of je nu een Xbox, PS4, PC, iPhone, smartwatch of whatever koopt, je wordt toch wel min of meer "in de gaten gehouden". Dit soort organisaties hebben schijt aan elke vorm van wetten.

Ik snap jouw punt ook wel enigszins natuurlijk, je moet inderdaad wel verstandig omgaan met wat jij daadwerkelijk deelt/doet op het internet.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Wat voor privacy gevoelige dingen bespreken jullie over xbox live dat je dit überhaupt overweegt?

11. Jasonboersma

Jasonboersma IDon'tKnow

Leuk Bevonden:
    2
    Yup, Spion! I know where you live. Mothafuckaaaa!

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Daarom vond ik Kevf's reactie ook erg overdreven. Als we het nou over Facebook of iets dergelijks hadden heeft hij nog een punt.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Vind dit zelf wel een goed artikel

http://gizmodo.com/why-im-getting-the-xbox-one-not-the-ps4-ugh-512840127

Want ik denk ook steeds meer zo. Al boeit televisie mij geen fuck though. Ik heb niet eens tv ontvangst meer."

@Kevf

Het is absoluut niet cool dat het allemaal kan, daar ben ik het mee eens. Maar damn...als ik me hier ook al druk om moet gaan maken...kan ik net zo goed stoppen. Wellicht is het niet zo..maar dadelijk is de PS Eye ook super evil. ;)

Joh als wij de waarheid over zo'n beetje elk dagelijk iets zouden weten...dan zou je niet eens meer willen leven denk ik. Voor sommige dingen blijf ik liever ignorant :D

Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is juist het punt. Mensen zien het grote plaatje niet. Maar door maar te minen en te minen, patronen en algoritmes toe te passen en weer verder te gaan kunnen ze straks (of zijn ze zelfs nu al) op doodenge wijze voorspellingen doen. Assagne kan het beter beschrijven dan ik dat kan:

Natuurlijk kan je zeggen:
    - wat maakt het uit dat ze weten waar ik heb gepind?
    - wat maakt het uit dat ze weten wat ik op facebook zet?
    - wat maakt het uit dat ze weten wat ik op xbl doe?
    - wat maakt het uit dat ze voor meerdere pentabytes per dag aan telefoontjes tappen?
    etc.

los van elkaar helemaal niks, maar als je hier op gaat rekenen, patronen gaat onderkennen etc zoals Assagne hier boven beschrijft krijg je een bijzonder enge wereld.

Ik heb wat tegen elk bedrijf die hier openlijk aan meewerkt.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Enger zijn de bedrijven waarvan je niet weet dat ze meewerken. :+

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Door zulk gedrag te voorspellen kan men wereldoorlogen voorkomen en steden zo inrichten dat de welvaart in de wereld stijgt.

Assange bekijkt alles natuurlijk vanuit een zeer pessimistisch oogpunt. Als je dit vanuit optimistisch oogpunt bekijkt zijn de mogelijkheden geweldig.

Dit is echter een beetje off topic maar ik vind het een interessante discussie. Ik zou bijvoorbeeld wel graag held zien voor de data die ik dagelijks lever.

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Nou, dan wens ik ze succes met mijn accent Fries :+

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je zou op deze manier een eerste stap kunnen zetten :)

https://www.piratenpartij.nl/blog/dirk-poot/zet-tapsterk-en-hennis-aan-het-werk

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    That's one way to see it. Er zijn ook lui,..ik ken er eentje die juist zou zeggen dat de Illuminati hier achter zit en volledige controle over ons allen wil hebben. Paul Walker is ook door de Iluminaten vermoord, je weet zelf :+

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ja, maar iemand moet dan ook de gegevens hebben van de Illuminati zelf, toch? :cool:

Deel Deze Pagina