1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Oh nu zijn we weer terug bij....De X1 komt pas in september hier? Wow. Er is werkelijk niets veranderd, ja een bericht van een retailer die echt niets met Nederland te maken heeft, en ineens gaan we er volledig van uit dat Nederland ook tussen de landen zit waar hij mogelijk is uitgesteld. Ik ben het ook met Hybrid eens, er wordt gepraat alsof er geen games voor de Xbox One zijn. Xbox One heeft in elk geval variatie te bieden aan retail games. PS4 waar zijn jouw games? :D

Er wordt eigenlijk maar raar gekletst vind ik. Zo erg ligt de focus totaal niet op tv. MS heeft het constant over game dingen en er zit genoeg aan te komen. Het is duidelijk dat mensen echt maar wat lopen te kletsen nu. Maar i get it...de PS4 is de enige game console. Het is een prima console no doubt, maar de hype zal ik echt niet begrijpen. Zoveel hype om een console die eigenlijk maar weinig boeiends aan games te bieden heeft. En persoonlijk vind ik dat voor beide consoles. X1 heeft dan nog wat verschillende genres, maar het is allemaal nog niet extreem speciaal en dat is normaal, i know. Maar al die pro PS4 reacties en negatieve X1 reacties begrijp ik niet. Mensen doen alsof er een wereld van verschil tussen de twee zit. Het verschil valt allemaal erg mee.

Laatst bewerkt: 13 dec 2013
  2. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het hele "Xbox One draait alleen maar om TV" verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op. Op het gebied van games heeft de Xbox One gewoon meer te bieden tov de PS4 op het moment. Dus als mensen komen aanzetten met het verhaal dat er op de One een gebrek aan games is en dat alles alleen maar om TV draait, wat is dan wel niet het probleem voor de PS4 vraag ik me dan af?!

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Die link laat me niets speciaals zien.....

Hey hou eens op jij :D

PS4 is for the players jongen, for the gamers en niets anders.

Althans....dat is hun marketing, lol.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hahaha, ze ondersteunen het sterk met marketing meeliftend op de flow van de E3 periode die de PS4 tot een enorme hype heeft gemaakt. Bijna van goddelijke status. Nu is het allemaal nieuw en fantastisch, maar als je een maand verder bent, dan gaan toch heel veel mensen er achter komen dat de hype totaal niet word geleverd.

7. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Relax. Ik heb niks tegen de One. Integendeel zelfs! Elk apparaat heeft z'n voor en nadelen. Dat de One in september komt is een gerucht. We weten nog niks.

Voor de rest heeft Microsoft tot nu toe betere exclusives... echter zijn het voor mij geen van alle games die ik ga missen. Halo, Gears of War, Forza.. nee. Wil ook niet zeggen dat ik Killzone, Knack of andere PS4 games beter vind trouwens.

Gaat mij om COD, Battlefield, FIFA, GTA (:+).. Al de grote games komen op beide consoles. Die exclusives van Microsoft hebben geen enkele meerwaarde voor mij. TitanFall leek me leuk maar alleen daarvoor blijf ik niet bij Microsoft. Deel 2 komt toch wel naar de PS4. Mijn keuze is gemaakt. Ook al heb ik de One nog niet geprobeerd. Ik wil geen extra poespas. Wil geen verplichte Kinect. Ik wil geen apparaat van 500 (!) euro die moeite heeft met 1080p. Mijn mening. Gelukkig hoef ik nu nog niks te kopen. Vermaak m'n prima met m'n 360 en m'n vrienden hebben ook geen haast.

Ieder z'n ding. Dus mensen die zich aangevallen voelen moeten even een paar stappen terug nemen :b:

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Qua games deed MS het beter op E3. Was een van de beste shows van de laatste jaren. Helaas overstemde het no drm verhaal van Sony alles wat gebeurde op de E3. Was wel jammer want qua show en games deed MS het uitstekend.

Ben ik het wel mee eens en is allemaal een mening. Maar dit is wat anders dan zeggen, de Xbox focused zich alleen op TV.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Inderdaad, op het moment. One is gewoon meer gericht op media, dat heeft Microsoft zelfs bevestigd. Maakt de PS4 nog niet per definitie de betere gaming machine, maar de specs zijn daar wel op gericht. Nu nog de goede titels.

Microsoft is oliedom geweest door de release in NL uit de stellen. Dat voedt de overgang naar Sony alleen nog maar meer, ondanks dat ik verwacht dat er wel een harde kern over blijft die speciaal wacht op de One release.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt man. En afgezien van Titanfall en Infamous zal dat ook nog wel even zo blijven denk ik. Denk pas dik na de E3 of later dat we echt toffe shit gaan zien. Het verschil is echter dat Xbox One's launch toch verschillende titels in aanbod had zoals Forza 5, iets wat PS4 volledig mist. Daarnaast krijgt de Xbox One in februari Plants vs Zombies GW, die ik er zelf verasssend leuk uit vind zien. Wat heeft PS4 in de planning staan voor dan?

Het is volgens mij altijd zo met nieuwe consoles...het duurt een aardig tijdje dat we iets echt boeiends gaan zien. Eigenlijk zijn Titanfall en Infamous er vroeg bij vergeleken met de vorige gen.

Bedoel je nou het eerste uitstel? Want er is niets officieel bekend over een Q3 uitstel he ;)

Idd Hybrid, zeer jammer dat dat gebeurde, want MS had overduidelijk de betere show. Qua games was Sony's show slaapverwekkend. Ik blijf het sowieso deels jammer vinden dat de visie van MS niet door is gegaan. Tuurlijk waren die DRM dingen niet goed. Maar discloos gamen? Nooit meer discs hoeven swappen? Jammer hoor...allemaal weg.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar ja de console uit het buitenland halen is nu eigenlijk hetzelfde geworden als je Xbox in Nederland halen. Zoals ik zei heb je geen Nederlandse taal wat veel mensen kunnen missen als kiespijn. :)

12. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat was ook iets te kort door de bocht. Maar als je kijkt wat voor tv opties er allemaal bij zitten? Kom? Je kan niet ontkennen dat dat totaal nutteloos is? Zulke zenders kan je overal ontvangen. Daar heb ik niet speciaal een One voor nodig. Ik vind het een nutteloze toevoeging. Je wil gamen! Toch?

Vind overigens al die toevoegingen op de 360 ook onnodig. NetFlix? Hmm, weer een apart abbo? Nee dankje. Nogmaals, mijn mening :)

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind ik ook niks. Maar dat maakt niet gelijk de Xbox een non gaming console.
    Ik wil gamen idd. En dat kan ik prima doen op de Xbox. :)

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tuurlijk zullen er mensen overstappen omdat de PS4 nu wel verkrijgbaar is. Kijk, als de One hier pas in september zou uitkomen, dan krijgt Msoft het lastig. Maar als ze gewoon in het voorjaar launchen, dan valt die overstap echt wel mee. Er word gedaan alsof de halve wereld overstapt. Vergeet niet dat de massa nog achter z'n PS3 en X360 zit en pas later z'n keus zal gaan maken. De slechte leverbaarheid van de PS4 helpt er ook niet echt aan mee in de zin van iedereen kan overstappen.

Ik heb naast m'n One ook een PS4 gekocht, beide bij launch. En tja, achteraf is altijd alles makkelijker, maar daar heb ik niet verstandig aan gedaan. Tuurlijk als gamer wil je het hebben omdat het nieuwe hardware is, maar de PS4 heeft mij minder te bieden dan de One.

Laatst bewerkt: 14 dec 2013
  15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De games waren voor mij totaal niet de reden om over te stappen. Als het aan de games lag was het een X1 geweest want alleen DR3 van de exclusieve titels kan me boeien. Games als Titanfall en InFamous zal ik never nooit kopen...

16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat is ook zo. Echter vind ik de nadruk teveel op het multimedia gebeuren liggen. Snap wel dat het voor Amerikanen heel boeiend is... maar heel die markt ligt hier niet en ik betwijfel of dat gaat gebeuren.

Overigens zal je prima kunnen gamen op de One. Daar twijfel ik niet over.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Zo dacht ik ook altijd, maar ben er echt in veranderd. Ik zweer nu bij Netflix. Ik vind het zelf dus top dat de consoles allang niet meer gaming only zijn :D

18. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat is het verschil. Ik wil gamen. Voor het tv kijken heb ik een tv met 999 zenders :+ Ik mis niks als ik die functies niet heb.

Zoals ik al zei. 100 euro minder, joystick en game erbij en er komt misschien een One.

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Hoezo de nadruk? Omdat MS ervoor had gekozen om op de E3 eerst een presentatie te houden waar het vooral over het multimedia gebeuren ging, en Sony bij deze presentatie zich gewoon gelijk op de games richtte?
    Want als je de X1 vergelijkt met de X360 zijn dat toch gewoon dezelfde apparaten qua game functionaliteit (goede exclusives, prima controller, Xbox Live etc.)? Alleen tja de X1 heeft nu wat meer multimedia mogelijkheden (waar we hier voorlopig nog geen donder aan hebben), maar dat maakt hem echt niet ineens een mindere gameconsole.

MS is gewoon erg stom geweest door geen pack zonder Kinect te releasen, heeft ze zó veel twijfelaars gekost. Denk alleen maar nu aan de feestdagen. Pa koopt een console voor zijn kind, dan geeft denk ik wel zeker in 7/10 gevallen die 100 euro het verschil tussen wel of niet een X1.

20. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Heb je een glazen bol ?
    Wat een fanboy praat.

En omdat de XBone naast gamen ook tv opties bied is t geen gamers console meer.
    Ja natuurlijk.....
    Het is wat BigKabuto zegt, het is 2013 er mag wel iets meer verwacht worden van een console dan alleen gamen.
    Je komt er simpel gezegd gewoon niet meer mee weg tegenwoordig.
    En dan geld voor beide partijen.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Deel Deze Pagina